Thailand of Maleisië?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
enmth

Thailand of Maleisië?

Bericht door enmth »

Beste allemaal,

Ik ben van plan om in november ongeveer 3,5 tot 3 weken alleen rond te trekken in Azië.

Mijn eerste idee was Thailand omdat het veilig en vrouwvriendelijk is en er veel andere backpackers zijn. Een kennis raadde mij aan om naar Maleisië te gaan omdat het mooier, schoner en minder toeristisch is.

Voor mij is het belangrijk dat een land veilig is voor een blonde dame van 26 en dat het makkelijk is contact te leggen met andere backpackers.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen en tips!

Esther
enmth

Re: Thailand of Maleisië?

Bericht door enmth »

Zou Taiwan ook een optie zijn?
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Kan allebei goed, hoor!
Ik ben zelf meer gecharmeerd van Thailand, maar dan wel een beetje weg van de gebaande paden.
Ik vind de cultuur, de mensen en het land mooier.
In Thailand zul je waarschijnlijk iets minder aandacht krijgen van mannen, maar in Maleisië kun je ook prima alleen reizen. Veel problemen zul je daar niet hebben.
Even goed inlezen, plaatjes kijken en dan beslissen!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Beide zijn inderdaad een goede optie. Ik vind zelf Thailand wel interessanter en een prettigere sfeer hebben dan Maleisië maar dat is persoonlijk. Beide landen zijn veilig en hebben genoeg andere backpackers. Uiteraard moet je ook zelf wel je best doen dus geen te korte broekjes, mouwloze shirtjes etc dragen in tempels of bepaalde steden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie