Wij hebben augustus 2012 een 8-daagse Gobitour gedaan als stopover van de Transmongolie. We betaalden 45 US dollar p/persoon p/dag in een minivan met 5 personen, alles inclusief behalve snacks of bv. alcohol om zelf mee te nemen. Wij hebben ter plekke pas geboekt bij Khongor guesthouse, daar konden we aansluiten bij een ander stel. Verblijf was 1x in een gerkamp, andere nachten bij mensen die een extra ger voor toeristen hadden. Als je het wel van tevoren wilt regelen zou je een maandje voor je daar bent contact kunnen leggen met een guesthouse, route bespreken en zeggen dat het hun vrij staat andere reizigers toe te voegen aan jouw groep. Of je kunt op Thorntree forum van lonely planet kijken, daar zijn vaak oproepen voor reisgenoten voor tours in Mongolie. Wij hebben 1 nacht bij UB guesthouse geslapen en gillend weggegaan, erg nare eigenaars en lamlendige sfeer.
Zie evt. mijn website voor foto's en reisverslag.
Tours in Mongolië
-
- Reiziger
Re: Tours in Mongolië
Vanaf juli 2012 een jaar op wereldreis.
-
Re: Tours in Mongolië
Wij hebben vorige maand de Groene Route (ook wel Rivers and Lakes genoemd) gedaan. Dit is een absolute aanrader. Met veel variatie. Wij hadden het geboekt bij treinreiswinkel. Die hebben het weer uitbesteed aan een Mongools-Nederlands bedrijf (Gardi Tours). Wij betaalden voor 8 dagen € 515,00 per persoon.
Dit was inclusief alle overnachtingen, gids, minivan, maaltijden en hotel voor de laatste nacht. Daarnaast hebben wij zelf nog zo'n € 60,00 per persoon aan souvenirs e.d. uitgegeven. Wij zaten met een gids en twee andere Nederlanders, klein groepje dus.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel succes met uitzoeken!
Dit was inclusief alle overnachtingen, gids, minivan, maaltijden en hotel voor de laatste nacht. Daarnaast hebben wij zelf nog zo'n € 60,00 per persoon aan souvenirs e.d. uitgegeven. Wij zaten met een gids en twee andere Nederlanders, klein groepje dus.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel succes met uitzoeken!