Lang sparen, lang weg, of zo snel mogelijk weer weg

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
Bjorn123
Reisexpert

Lang sparen, lang weg, of zo snel mogelijk weer weg

Bericht door Bjorn123 »

Iedereen kent het wel, je komt terug van een mooie backpackreis en meteen begint het weer te kriebelen. Het liefst zou je zo snel mogelijk weer langere tijd in het buitenland verblijven, maar daar is geen geld voor.

Je hebt de keuze even te sparen, om zo snel mogelijk weer weg te kunnen, of voor een langere tijd te sparen en gewoon weer een paar maanden te backpacken (als je daar de tijd voor hebt). De meeste backpacklanden zijn nou eenmaal niet om de hoek, en de tickets zijn te duur om gewoon even een weekje weg te gaan. Alhoewel je aan 2 weken in west Europa waarschijnlijk net zo veel kwijt bent als 2 weken ergens in Azie, inclusief ticket.

Wie heeft weleens een kortere reis naar een ver land geboekt omdat hij gewoon niet kon wachten? :9
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Re: Lang sparen, lang weg, of zo snel mogelijk weer weg

Bericht door Bird »

*steekt vinger op*

Ik heb begin dit jaar het plan gemaakt om in 2014 voor 6 maanden op reis te gaan. Flink sparen dus. Maar omdat dat nog zo lang duurt en ik dit voorjaar alleen twee citytrips in Europa heb gedaan, ga ik eind dit jaar nog een maand naar India :@ gewoon, omdat het kan *O*
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

Heerlijk vooruitzicht! Waar ga je allemaal heen tijdens je reis van 6 maanden?

En India, ohh wauw wat een land is dat! Ik ben erop verliefd geraakt en weet zeker dat ik er zo snel mogenlijk naar terug ga! Weleens geweest of word dit de eerste keer?

Als ik het geld had had ik het ook zo gedaan, maar voor mij is het een keuze. Doe ik dit dan heb ik geen geld meer voor een langere reis, dus dan maar even sparen. Al ga ik over 3 weken wel 5 dagen naar Marokko :)
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Dit wordt de derde keer India en ik ga voor het eerst naar het noorden (Rajasthan/Delhi), het is zo'n fascinerend land, echt bizar wat voor aantrekkingskracht het op me heeft! Met een voordelig ticket en lowbudget reizen, hoeft een maand niet meer dan 1000 euro te kosten gelukkig.

Tijdens de grote reis wil ik in elk geval naar Zuid Korea, Filipijnen, Indonesië en Maleisië. Ik denk dat ik me daar bij elkaar wel een half jaar kan vermaken.

Marokko is ook heerlijk! Dat land heeft op mij bijna net zo'n aantrekkingskracht als India, mede dankzij de voordelige tickets van Ryanair ;)
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

Precies! Er zijn mensen die er totaal niet van houden maar ik denk dat die er gewoon niet voor open staan ofzo, ik kan het iig niet begrijpen. Naar India reizen is als terug gaan in de tijd, a land lost in time. Veel mensen vonden ook Delhi niet zo leuk maar ook dat vond ik geweldig! Ik kan uren rondlopen door de straatjes en en markten van Old Delhi, wat een magische wereld. Volgende keer zou ik graag het Kolkata en het oosten meepakken. Verder oost van Delhi dan Varanasi ben ik nog niet geweest, maar het is ook zo'n ernorm land! Hoeveel heb je voor je ticket betaald trouwens? Goedkoper dat 490 heb ik het nog niet gevonden, maar 500 Euro voor een maand moet genoeg zijn als je budget leeft idd.

En hog dat zal een mooie reis worden! Ookal zou je een half jaar per land pakken zou je nog niet alles kunnen zien, heel veel plerzier ermee, da zal vast wel lukken!
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Retourtickets Delhi waren voor de periode waarin ik ga 510 euro met Emirates. Maar ik vlieg heen op Delhi en terug uit Chennai (laatste dagen relaxen in Mahabalipuram O-) ), dus dat werd iets duurder: 600 euro, maar het valt op zich nog wel mee.

Ik ben zo benieuwd naar Rajasthan, het lijkt me een wereld van verschil met de vier zuidelijke staten waar ik geweest ben. Ik heb de ervaring dat India alleen relaxed en magisch is als je je er aan durft over te geven. Ga mee in de flow en het wordt ongetwijfeld een fantastische reis. Verzet je er tegen en het wordt een worst nightmare. Je hebt het voor een groot deel zelf in de hand, de rest hangt van Lord Ganesha af ;)
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

Ik denk dat 500 euro ook wel het goedkoopste is dat je gaat vinden. En ja, Rajasthan is een wereld van verschil in vergelijking met de rest van het land, maar dat geld voor meer staten. De paleizen en forten zijn geweldig, al moet ik zeggen dat ik het op een gegeven moment wel een beetje klaar was met sightseeing, maar ik denk dat iedereen zo wel z'n momenten heeft tijdens een lange reis.

En dat is precies hoe het zit, ik had het zelf niet beter kunnen omschrijven!
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

@Bjorn: Ik snap je gevoel wel hoor. Je hebt een hemelse tijd gehad en wil zo snel mogelijk terug op reis. Wij nu ook. Hebben in 2011-2012 1 jaar gereisd. Voor wij op die reis vertrokken beten we elke euro in twee. Kochten geen kleren, schoenen meer, gingen niet op restaurant, niet meer naar de sauna, niet op cafe,.... besparen , besparen...
En ook geen tripjes tussendoor meer zoals we vroeger wel deden. Alles in functie voor het ene jaar reizen.
Dat is ons prima bevallen - de reis bedoel ik :-) en ook het sparen viel wel mee.
Al valt mij nu op dat we sinds ons terugkomen echt wel nood hebben om iets minder fors te sparen. We sparen ook nog wel - doen geen zotte uitgaven - maar leven nu ook meer hier in Belgie.
Mei 2014 vertrekken we mogelijks opnieuw - dus nu sparen we ook - terwijl we af en toe nog wel een tripje maken. Maar dan proberen we mensen te gaan bezoeken die we tijdens onze reis ontmoeten dus da's 2 vliegen in 1 klap. Reiskennisssen weerzien en een stukje nieuw domein ontdekken :-)
Wat ik bedoel met dit postje is dat het af en toe niet erg is om even door te bijten en jezelf veel te ontzeggen - gewoon omdat je weet dat je er veel voor in de plaats krijgt. Nu echter hebben we er geen zin meer in en ontzeggen we onszelf niet alles . Omdat we weten dat we er deze keer financieel wel komen.
Plaats reactie