@Bjorn: Ik snap je gevoel wel hoor. Je hebt een hemelse tijd gehad en wil zo snel mogelijk terug op reis. Wij nu ook. Hebben in 2011-2012 1 jaar gereisd. Voor wij op die reis vertrokken beten we elke euro in twee. Kochten geen kleren, schoenen meer, gingen niet op restaurant, niet meer naar de sauna, niet op cafe,.... besparen , besparen...
En ook geen tripjes tussendoor meer zoals we vroeger wel deden. Alles in functie voor het ene jaar reizen.
Dat is ons prima bevallen - de reis bedoel ik

en ook het sparen viel wel mee.
Al valt mij nu op dat we sinds ons terugkomen echt wel nood hebben om iets minder fors te sparen. We sparen ook nog wel - doen geen zotte uitgaven - maar leven nu ook meer hier in Belgie.
Mei 2014 vertrekken we mogelijks opnieuw - dus nu sparen we ook - terwijl we af en toe nog wel een tripje maken. Maar dan proberen we mensen te gaan bezoeken die we tijdens onze reis ontmoeten dus da's 2 vliegen in 1 klap. Reiskennisssen weerzien en een stukje nieuw domein ontdekken
Wat ik bedoel met dit postje is dat het af en toe niet erg is om even door te bijten en jezelf veel te ontzeggen - gewoon omdat je weet dat je er veel voor in de plaats krijgt. Nu echter hebben we er geen zin meer in en ontzeggen we onszelf niet alles . Omdat we weten dat we er deze keer financieel wel komen.