Vanaf Tunis met OV naar Marokko of egypte

Stel hier je vragen over het Arabische gedeelte van Afrika.
Plaats reactie
Bjorn123
Reisexpert

Vanaf Tunis met OV naar Marokko of egypte

Bericht door Bjorn123 »

Hallo allemaal,

Ik ben weer in de fase dat ik allerlei reisroutes aan het uitdenken ben, en het lijk mij geweldig om eerst een tijdje te interrailen door Italie, vervolgende de boot te pakken naar Tunis en vanaf daar door te reizen naar Marokko of Egypte,nu vroeg ik me af is dat een beetje te doen? En hoe zit het met de veiligheid in Libie tegenwoordig? Of Algerije?

Bedankt:)
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Re: Vanaf Tunis met OV naar Marokko of egypte

Bericht door Bird »

De grens tussen Algerije en Marokko is gesloten, dus dat lijkt me op z'n minst wat lastig.

Ik denk dat richting Egypte het 'makkelijkst' reizen is, hoewel dat nog een aardig understatement is tegenwoordig.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

Hmm, nee dat zal hm niet worden dan :P Ik heb wel ergens gelezen dat er bus verbindingen zouden zijn vanaf Libie naar Tunesie en Egypte, dus ook andersom. Alleen is het mij niet helemaal duidelijk of die op dit moment weer hervat zijn (vanwege de situatie waar Libie de afgelopen jaren in verkeerde). Misschien is dit iedee toch een beetje te ambitieus voor nu, alhoewel Algerije wel een optie zou kunnen zijn
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Als het eindpunt Algerije wordt, moet je zeker kijken voor je terugreis bij Jetairfly. Zij hebben 3 Algerijnse bestemmingen in hun netwerk. Al kan je natuurlijk ook met de boot terug ;)
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Je zou ook met de boot uit Algerije naar Spanje (Almeria) kunnen en dan met de boot naar Marokko (Nador/Melilla). Wat omslachtig, maar als het 'moet' dan kan het.

Ik hou wel van onconventionele routes _O_
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

Bird schreef:Je zou ook met de boot uit Algerije naar Spanje (Almeria) kunnen en dan met de boot naar Marokko (Nador/Melilla). Wat omslachtig, maar als het 'moet' dan kan het.

Ik hou wel van onconventionele routes _O_
Ja die route heb ik ook al bekeken op Maps, maar het ging mij hem nou juist om het overland reizen :P Alhoewel je dan dat toch nog een flink stuk doet in Afrika.. Zou een optie kunnen zijn :)
Plaats reactie