Moreton Island of North Stradbroke Island

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Kimenstephandownunder

Moreton Island of North Stradbroke Island

Bericht door Kimenstephandownunder »

Hallo! We zitten een beetje in dubio welk eiland - Moreton Island of North Stradbroke Island - we willen bezoeken (Fraser Island doen we ook sowieso, maar deze twee eilanden schijnen ook heel mooi te zijn), zijn jullie op deze eilanden geweest en met een tour/eigen vervoer/of op eigen houtje? Wat zijn jullie ervaringen op deze eilanden? Aanrader of niet?

Thanks!
Reismeis
Reisexpert

Re: Moreton Island of North Stradbroke Island

Bericht door Reismeis »

Geen ervaring met Moreton Island, wel met Straddie! Het eiland is heel goed te bereiken middels een ferry en op het eiland rijdt een bus, volgens mij ook heel regelmatig. Wij zijn naar Point Lookout gegaan, daar veel gewandeld en wat gezwommen (Cylinder Beach is het mooiste strand, en dolfijnen/walvissen etc spotten op de kliffen van Point Lookout). Tip van locals: Let goed op de aanwijzingen van de life guards, want hier staat regelmatig een ontzettend sterke stroming.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

PS: De foto die je nu ziet bij de reisfoto's is gemaakt op de kliffen bij Point Lookout!
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Vond Stradbroke wel aardig, maar ook weer niet geweldig. Maar dat kan ook aan het weer hebben gelegen, zit ik me nu te bedenken. Koud en winderig. Dat doet wel wat, natuurlijk.
Maar volgens mij zijn er langs de kust wel mooiere eilanden. Ligt eraan wat je precies wilt: sowieso naar een eiland, of heb je wat tijd over bij Brisbane??
Kimenstephandownunder

Thanks voor de reacties!

Niet per se tijd over, maar heb gehoord dat deze eilanden erg mooi zijn qua lookout, dolfijnen/walvisspotten, snorkelen (en wat je zegt, het weer doet veel aan beleving). Maar Francine, heb jij andere eilanden bezocht die je aanraadt?
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Verder naar het noorden heb je ook nog de Whitsundays, zelf (helaas!) nog nooit bezocht, maar die schijnen ook echt fantastisch te zijn. Idem voor Lady Elliot Island. Ik heb zelf nog Great Keppel, Magnetic, Fitzroy, Green en Hinchinbrook Island bezocht. Allen, in mijn beleving, niet te vergelijken met Straddie. Hinchinbrook Island is volgens mij alleen middels een privétour te bezoeken. North Stradbroke werd ons aangeraden door verscheidene Australiërs.
Kimenstephandownunder

Whitsundays staat zeker op ons verlanglijstje! Maar reismeis, je bedoelt niet te vergelijken met straddie, in positieve zin? ;) heb ook goede verhalen gehoord over great keppel island, hmm moeilijk moeilijk!
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

De Whitsunday Islands waren tien jaar geleden echt adembenemend mooi (als in, mijn nummer 1 mooiste plekje ter wereld mooi)... Geen idee hoe het nu is. Wel wat drukker volgens mij.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Ik vond Great Keppel ook erg leuk en zeer relaxt. Kano varen naar andere (onbewoonde) eilandjes over het rif, snorkelen vanaf het strand, dolfijnen en haaien zien. Ik vond het erg leuk.
Hinchinbrook vond ik ook geweldig, maar daar moet je je wel op voorbereiden! Je kunt er alleen kamperen. De wandeling (ong 3 a 4 dagen) over het eiland is werkelijk fantastisch (vond ik).
Plaats reactie