Thailand, laos, vietnam, cambodja?
Thailand, laos, vietnam, cambodja?
Hallo,
Ik zal me eerst even voorstellen, Jelle is mn naam, en ben een beginnende backpacker.
Heb hier en daar al wat afgereist maar nog nooit een backpackavontuur.
Nu wil ik voor ongerveer 3,5 maand te backpacken in zuidoost Azie, mijn idee is om ongeveer
4 weken Thailand (begin en eind van de reis)
3 weken Laos
4 weken Vietnam (Kan hier ong 1 week kosteloos bij bekenden slapen in saigon)
3 weken Cambodja
Daarnaast heb ik een budget van ong 3000 euro, is dat genoeg? Incl. tickets en visums.
Ben wel van plan om in hostels te verblijven en waar mogelijk paar dagenop strand te relaxen.
Ik kan aan een retourticket komen voor 550/600 euro, is dat een juiste prijs>?
Dit rijtje hierboven zal ook de volgorde zijn van mn reis,
bangkok, dan naar zuiden, vervolgens naar noorden, Laos, Hanoi, Ho chi minh, cambodja en Bangkok weer.
Of is het verstandiger om anders te reizigen.
Kan ik in Thailand of Laos een visum aanvragen voor Vietnam? omdat ik nog niks gepland heb?
Verder houd ik wel van een feestje, maar blijf ik dan binnen mijn budget?
Hopelijk hebben jullie wat tips en adviezen voor mij.
Groet Jelle
Ik zal me eerst even voorstellen, Jelle is mn naam, en ben een beginnende backpacker.
Heb hier en daar al wat afgereist maar nog nooit een backpackavontuur.
Nu wil ik voor ongerveer 3,5 maand te backpacken in zuidoost Azie, mijn idee is om ongeveer
4 weken Thailand (begin en eind van de reis)
3 weken Laos
4 weken Vietnam (Kan hier ong 1 week kosteloos bij bekenden slapen in saigon)
3 weken Cambodja
Daarnaast heb ik een budget van ong 3000 euro, is dat genoeg? Incl. tickets en visums.
Ben wel van plan om in hostels te verblijven en waar mogelijk paar dagenop strand te relaxen.
Ik kan aan een retourticket komen voor 550/600 euro, is dat een juiste prijs>?
Dit rijtje hierboven zal ook de volgorde zijn van mn reis,
bangkok, dan naar zuiden, vervolgens naar noorden, Laos, Hanoi, Ho chi minh, cambodja en Bangkok weer.
Of is het verstandiger om anders te reizigen.
Kan ik in Thailand of Laos een visum aanvragen voor Vietnam? omdat ik nog niks gepland heb?
Verder houd ik wel van een feestje, maar blijf ik dan binnen mijn budget?
Hopelijk hebben jullie wat tips en adviezen voor mij.
Groet Jelle
Re: Thailand, laos, vietnam, cambodja?
toevoeging:
Het plan is om half november te gaan misschien begin december,
is dit een prima vertrekdatum of juist helemaal niet?
full moon party was halverwege december las ik, dat wou ik wel graag mee maken
Het plan is om half november te gaan misschien begin december,
is dit een prima vertrekdatum of juist helemaal niet?
full moon party was halverwege december las ik, dat wou ik wel graag mee maken
Je wilt 3,5 maand op reis gaan. Hoe gek het ook klinkt, tickets voor 3,5 maand zijn meestal duurder dan tickets voor een maand. Ik vind je aanname om een ticket te krijgen van 550-600 euro dan ook nogal optimistisch.
Als je je ticket betaald hebt, heb je een butget over van ongeveer 650 euro per maand, dus iets meer dan 20 euro per dag. Ik vind dat niet echt een heel ruim budget, zeker als je af en toe een feestje mee wilt pakken als een full moon party. Alcohol is namelijk relatief duur. Ook Angkor Wat is behoorlijk aan de prijs.
Qua planning moet het wel allemaal haalbaar zijn in de periode die je hebt. HCMC is trouwens niet de mooiste plek in ZO-Azie, daar een week blijven (ookal is het gratis) is behoorlijk lang...
Je visum voor Vietnam kun je aanvragen in Thailand of in Laos. Je moet echter een datum invullen dat je visum ingaat. Het is dan 30 dagen geldig. Vul je een datum in die te laat ligt, dan kom je het land nog niet in. Vul je een datum die te vroeg ligt, dan gaat dat van je 30 dagen Vietnam af. Ik zou het visum daarom pas in Laos regelen zodat je een schatting kan maken van je dag van aankomst.
Als je je ticket betaald hebt, heb je een butget over van ongeveer 650 euro per maand, dus iets meer dan 20 euro per dag. Ik vind dat niet echt een heel ruim budget, zeker als je af en toe een feestje mee wilt pakken als een full moon party. Alcohol is namelijk relatief duur. Ook Angkor Wat is behoorlijk aan de prijs.
Qua planning moet het wel allemaal haalbaar zijn in de periode die je hebt. HCMC is trouwens niet de mooiste plek in ZO-Azie, daar een week blijven (ookal is het gratis) is behoorlijk lang...
Je visum voor Vietnam kun je aanvragen in Thailand of in Laos. Je moet echter een datum invullen dat je visum ingaat. Het is dan 30 dagen geldig. Vul je een datum in die te laat ligt, dan kom je het land nog niet in. Vul je een datum die te vroeg ligt, dan gaat dat van je 30 dagen Vietnam af. Ik zou het visum daarom pas in Laos regelen zodat je een schatting kan maken van je dag van aankomst.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reisexpert
Hoi Jelle!
Leuke plannen!
Als je alleen reist (en je dus de kosten van je accommodatie niet kunt delen) is je budget wel erg aan de krappe kant, hoor...
Zeker als je ook nog wilt feesten én je gaat in het hoogseizoen, wat inhoudt dat de prijzen van accommodatie vaak wat hoger liggen.
Ook de visa zijn behoorlijk duur.
Ik heb (in ZO Azië) alleen nog maar in Thailand en Maleisië gereisd, maar ik heb begrepen dat de prijzen in Laos, Vietnam en Cambodja inmiddels niet meer zo heel veel lager liggen dan in Thailand.
Ik reis ook in m'n eentje en ben behoorlijk spaarzaam en ik redde het in Thailand net met zo'n 25-30 euro per dag.
Persoonlijk zou ik gokken op een onsje meer : )
Veel plezier met de voorpret!
Leuke plannen!
Als je alleen reist (en je dus de kosten van je accommodatie niet kunt delen) is je budget wel erg aan de krappe kant, hoor...
Zeker als je ook nog wilt feesten én je gaat in het hoogseizoen, wat inhoudt dat de prijzen van accommodatie vaak wat hoger liggen.
Ook de visa zijn behoorlijk duur.
Ik heb (in ZO Azië) alleen nog maar in Thailand en Maleisië gereisd, maar ik heb begrepen dat de prijzen in Laos, Vietnam en Cambodja inmiddels niet meer zo heel veel lager liggen dan in Thailand.
Ik reis ook in m'n eentje en ben behoorlijk spaarzaam en ik redde het in Thailand net met zo'n 25-30 euro per dag.
Persoonlijk zou ik gokken op een onsje meer : )
Veel plezier met de voorpret!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
-
- Reisexpert
Hij zegt toch dat hij al een ticket heeft gevonden voor die prijs, juffrouw Jenny : )Jenny schreef:Je wilt 3,5 maand op reis gaan. Hoe gek het ook klinkt, tickets voor 3,5 maand zijn meestal duurder dan tickets voor een maand. Ik vind je aanname om een ticket te krijgen van 550-600 euro dan ook nogal optimistisch.
Dankje wel voor de reacties,
1 voordeel, het is de intentie om met z'n 2en te gaan dus er kunnen hier en daar kosten gedeeld worden.
Ik weet dat het niet veel is, maar ben straks pas klaar met school en kan dan pas beginnen met sparen.
Mn datum ligt niet vast, zo kan ik dus de goedkoopste ticket uitzoeken rond die datum
Misschien iets korter blijven een optie om kosten te besparen of zou dat zonde zijn?
1 voordeel, het is de intentie om met z'n 2en te gaan dus er kunnen hier en daar kosten gedeeld worden.
Ik weet dat het niet veel is, maar ben straks pas klaar met school en kan dan pas beginnen met sparen.
Mn datum ligt niet vast, zo kan ik dus de goedkoopste ticket uitzoeken rond die datum

Misschien iets korter blijven een optie om kosten te besparen of zou dat zonde zijn?
Het is meer zonde om op reis te zijn en niks te kunnen doen....jsbakker schreef:Misschien iets korter blijven een optie om kosten te besparen of zou dat zonde zijn?
Ik ben ooit een stelletje tegengekomen in Myanmar. Eerst waren ze een paar uur bezig tegen elkaar dat ze honger hadden. Toen zaten we in een tentje, toen wilden ze niet eten omdat het te duur was (1 euro ofzo). Ook de tempel die 20 cent kostte wilden ze niet in omdat het te duur was.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
haha dat moeten we niet hebben.
Proberen om wat meer geld te regelen dus. Als ik het goed begrepen heb ben je dus
ongeveer gemiddeld 25 euro per dag kwijt en dan komen de activiteiten er nog boven op.
25 x 100 = +- 2500 eu
tickets,visum, vaccinatie etc, +- 1000
Activiteiten gedurende 3 maanden ???
moet een rugje bij dus
Proberen om wat meer geld te regelen dus. Als ik het goed begrepen heb ben je dus
ongeveer gemiddeld 25 euro per dag kwijt en dan komen de activiteiten er nog boven op.
25 x 100 = +- 2500 eu
moet een rugje bij dus

-
- Reisexpert
Er zijn mensen die met minder rondkomen, maar mij (alleen) is het niet gelukt...jsbakker schreef:Als ik het goed begrepen heb ben je dus
25 x 100 = +- 2500 eu
moet een rugje bij dus
Volgens mij heeft Lisette van heel weinig geleefd in ZO Azië.
Lisette.........?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hier ben ik 
Veel mensen snappen niet dat we het voor elkaar gekregen hebben....
ik reisde met mijn vriend en was in Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam zo'n 16 euro pppd kwijt (exclusief visums). We hebben heel erg op ons geld gelet: op straat eten, veel water drinken, de goedkoopste hostels en altijd het lokale vervoer. Alcohol in seven eleven kopen ipv in de bar/op het strand. (stappen deden we sowieso weinig, alleen op de eilanden en tijdens het tuben). Af en toe liften. Veel afdingen op marktjes en in de hostels. Afdingen lukte het beste in Vietnam.
We reisden normaal tot langzaam, wat ook in de kosten scheelt omdat je per dag minder doet. Af en toe een rustig dagje tussen door scheelt best wel (onze goedkoopste dag was een dagje in het park liggen in Chiang Mai, die dag koste ons maar 7 euro pp)
Naar mijn idee ook veel ondernomen. Trekkings, musea, tempels, duikbrevet, surfles, Angkor, Halong Bay etc. Veel op eigen houtje en niet met een georganiseerde excursie ofzo. Af en toe wel wat gelaten, bijvoorbeeld de Easy Rider tour in Vietnam. Vonden we toen te duur. Nu wel spijt van.
Achteraf zou ik wel een iets ruimer budget hebben genomen, af en toe toch wel iets te veel met geld bezig geweest. Maar het voordeel was wel dat we een maand langer konden blijven vanwege ons zuinige gedrag
Al met al is 20 euro per dag naar mijn idee zeker mogelijk. Maar met 22,50/25 euro zal je zeker niets te kort komen.

Veel mensen snappen niet dat we het voor elkaar gekregen hebben....
ik reisde met mijn vriend en was in Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam zo'n 16 euro pppd kwijt (exclusief visums). We hebben heel erg op ons geld gelet: op straat eten, veel water drinken, de goedkoopste hostels en altijd het lokale vervoer. Alcohol in seven eleven kopen ipv in de bar/op het strand. (stappen deden we sowieso weinig, alleen op de eilanden en tijdens het tuben). Af en toe liften. Veel afdingen op marktjes en in de hostels. Afdingen lukte het beste in Vietnam.
We reisden normaal tot langzaam, wat ook in de kosten scheelt omdat je per dag minder doet. Af en toe een rustig dagje tussen door scheelt best wel (onze goedkoopste dag was een dagje in het park liggen in Chiang Mai, die dag koste ons maar 7 euro pp)
Naar mijn idee ook veel ondernomen. Trekkings, musea, tempels, duikbrevet, surfles, Angkor, Halong Bay etc. Veel op eigen houtje en niet met een georganiseerde excursie ofzo. Af en toe wel wat gelaten, bijvoorbeeld de Easy Rider tour in Vietnam. Vonden we toen te duur. Nu wel spijt van.
Achteraf zou ik wel een iets ruimer budget hebben genomen, af en toe toch wel iets te veel met geld bezig geweest. Maar het voordeel was wel dat we een maand langer konden blijven vanwege ons zuinige gedrag

Al met al is 20 euro per dag naar mijn idee zeker mogelijk. Maar met 22,50/25 euro zal je zeker niets te kort komen.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Ik heb een ticket kunnen bemachtigen voor 595 euro, van eind 20 september tot 20 december ongeveer. Vertrekken van Brussel terugkomen Amsterdam. Dus het kan. 

Zoals in het park liggen en op het strand chillen is een grote hobby van me
maar zoals jullie weten is het weer in Nederland daar niet echt geweldig voor.
Denk dat ik er wat tussen in ga hangen, qua budget, 20/25 moet lukken togh.
en idd ehouse, ik kon ook nog via Amsterdam, gelukje met datum denk ik
wat zijn de must see/do's in deze 4 landen?
gr
maar zoals jullie weten is het weer in Nederland daar niet echt geweldig voor.
Denk dat ik er wat tussen in ga hangen, qua budget, 20/25 moet lukken togh.
en idd ehouse, ik kon ook nog via Amsterdam, gelukje met datum denk ik

wat zijn de must see/do's in deze 4 landen?
gr
-
- Reisexpert
Even een rondje reisinformatie op dit forum en je weet het : )jsbakker schreef: wat zijn de must see/do's in deze 4 landen?
Je vindt hier echt alles wat je nodig hebt, maar je moet er wel even voor gaan zitten.
Verder kun je eventueel een Lonely Planet in de bieb halen of zo : )
Ik heb er even over nagedacht maar zit er een groot verschil in prijzen in het hoogseizoen en laagseizoen,
welke datas loopt dat over elkaar heen, is dit een optie om te besparen?
-
- Reisexpert
Ik weet alleen dat het in Thailand van ongeveer half mei t/m half november overal vrij rustig is (behalve misschien op de écht toeristische plekken zoals Phi Phi en Samui/Phangan, maar dat weet ik niet zeker).jsbakker schreef:Ik heb er even over nagedacht maar zit er een groot verschil in prijzen in het hoogseizoen en laagseizoen,
De prijzen liggen dan niet alleen lager, maar je kunt in die maanden ook beter onderhandelen, omdat er zo weinig gasten zijn.
Nadeel is wel dat er dan ook veel minder te doen is. Feestjes draaien bijvoorbeeld vaak niet meer en in extreme gevallen varen zelfs de boten niet meer naar sommige eilanden.
Ik was vorig jaar in juli op Ko Lanta en daar was echt geen bal te beleven.
Wat dan wel weer resulteerde in zeer gezellige poker avondjes met de locals : )
Voor de overige landen heb ik geen idee...