65 dagen trip Azië
-
- Contacteer:
65 dagen trip Azië
Hi there,
Mijn vriendin en ik hebben een reis van 65 dagen naar Azië gepland. Vanwege het regen seizoen in de Filipijnen hebben we daar onze route moeten aanpassen. Eerst wilde naar het noorden van Luzon ( sagada, banau) en Caramoan... echter werd ons dit afgeraden i.v.m. typhoon gevaar.
Wat we nu op de planning hebben is:
- Kuala lumpur naar Manila (vliegen) 4 dagen verblijf
- Manila naar Puerto Princesa (vliegen) 13 dagen verblijf
- Puerto Princesa naar Iloilo (vliegen) 7 dagen verblijf
- Iloilo naar cebu via Bacolod en San carlos ( landvervoer + boot) 7 dagen verblijf
- Cebu naar Manila (vliegen) meteen door..
Vanaf hier hebben we nu nog 23 dagen over. Heeft iemand tips of aanraders qua plekken/landen voor na onze reis op de Filipijnen, ons eindpunt is Manila. Liefst niet te gekke ideeën want het geld groeit niet op de rug!
Zelf heb ik na wat zoeken de volgende opties gevonden:
- Manila naar Kota Kinabalu (vliegen) paar dagen daar blijven en door ( Is hier veel te zien? Wij houden voornamelijk van de natuur het lokale leven en de cultuur)
- vanuit Kota Kinabalu naar Kuching, daar een paar dagen en dan naar Balikpapan ( is Kuching Balikpapan te doen via landvervoer?)
- of vanuit Kota kinabalu direct naar Balikpapan ( is dit mogelijk?)
- Balikpapan naar Sulawesi
- Sulawesi naar Bali/Lombok en eventueel eerst naar Flores ( Is dit te doen qua tijd en kosten? Sulawesi -> Flores en Flores -> Bali)
Een andere optie is rechtstreeks vanuit Kota Kinabalu op Bali vliegen dit is voor een enkel ongv 74 euro (2 personen), dan missen we Kuching wel. Vandaar de vraag : is Kuching het waard? We houden wel van reizen via het land ook al kan het soms lang duren etc. Vanuit Bali zouden we dan naar Lombok en Flores kunnen (besparen we wel de reistijd op Kalimantan)
Offf: rondreizen op Kalimantan? en vanuit Kuching terug naar Kuala Lumpur en weer naar huis.
En hoe zit het dan met een visa voor Indonesië (standaard 30 dagen), kunnen we die evt in Kuching aanvragen of in Kota Kinabalu?
Als je verder nog tips of andere aanraders hebt horen we het graag!
Mijn vriendin en ik hebben een reis van 65 dagen naar Azië gepland. Vanwege het regen seizoen in de Filipijnen hebben we daar onze route moeten aanpassen. Eerst wilde naar het noorden van Luzon ( sagada, banau) en Caramoan... echter werd ons dit afgeraden i.v.m. typhoon gevaar.
Wat we nu op de planning hebben is:
- Kuala lumpur naar Manila (vliegen) 4 dagen verblijf
- Manila naar Puerto Princesa (vliegen) 13 dagen verblijf
- Puerto Princesa naar Iloilo (vliegen) 7 dagen verblijf
- Iloilo naar cebu via Bacolod en San carlos ( landvervoer + boot) 7 dagen verblijf
- Cebu naar Manila (vliegen) meteen door..
Vanaf hier hebben we nu nog 23 dagen over. Heeft iemand tips of aanraders qua plekken/landen voor na onze reis op de Filipijnen, ons eindpunt is Manila. Liefst niet te gekke ideeën want het geld groeit niet op de rug!
Zelf heb ik na wat zoeken de volgende opties gevonden:
- Manila naar Kota Kinabalu (vliegen) paar dagen daar blijven en door ( Is hier veel te zien? Wij houden voornamelijk van de natuur het lokale leven en de cultuur)
- vanuit Kota Kinabalu naar Kuching, daar een paar dagen en dan naar Balikpapan ( is Kuching Balikpapan te doen via landvervoer?)
- of vanuit Kota kinabalu direct naar Balikpapan ( is dit mogelijk?)
- Balikpapan naar Sulawesi
- Sulawesi naar Bali/Lombok en eventueel eerst naar Flores ( Is dit te doen qua tijd en kosten? Sulawesi -> Flores en Flores -> Bali)
Een andere optie is rechtstreeks vanuit Kota Kinabalu op Bali vliegen dit is voor een enkel ongv 74 euro (2 personen), dan missen we Kuching wel. Vandaar de vraag : is Kuching het waard? We houden wel van reizen via het land ook al kan het soms lang duren etc. Vanuit Bali zouden we dan naar Lombok en Flores kunnen (besparen we wel de reistijd op Kalimantan)
Offf: rondreizen op Kalimantan? en vanuit Kuching terug naar Kuala Lumpur en weer naar huis.
En hoe zit het dan met een visa voor Indonesië (standaard 30 dagen), kunnen we die evt in Kuching aanvragen of in Kota Kinabalu?
Als je verder nog tips of andere aanraders hebt horen we het graag!
Re: 65 dagen trip Azië
De grensovergang tussen Maleisisch Borneo en Kalimantan is vaak gesloten voor touristen. Ik weet niet of je die gok wilt nemen?
Mocht de grens open zijn, dan moet je er op Kalimantan rekening mee houden dat er weinig OV is. Je zult veel vervoer moeten charteren (over water) en dat is niet goedkoop.
Ik denk dat je beter vanuit Borneo naar Indonesië kan vliegen. Rechtstreeks is lastig, maar via KL zijn er voldoende opties, bv met Air Asia. Direct naar Bali en dan evt naar Flores is een haalbare optie.
Mocht de grens open zijn, dan moet je er op Kalimantan rekening mee houden dat er weinig OV is. Je zult veel vervoer moeten charteren (over water) en dat is niet goedkoop.
Ik denk dat je beter vanuit Borneo naar Indonesië kan vliegen. Rechtstreeks is lastig, maar via KL zijn er voldoende opties, bv met Air Asia. Direct naar Bali en dan evt naar Flores is een haalbare optie.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Wanneer ga je precies? walesharks in Donsol mag je echt niet missen in het seizoen. Pandan eiland is ook een aanrader. Over beide kan je bij de reisinformatie informatie vinden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Als je toch naar Sabah gaat is kota kinabalu juist de minst interessante plek (op mount kinabalu na). Meer zuidelijk is veel meer te zien: Sepilok, jungle/rivercamp bij Sungai Kinabatangan om orang utangs en nog veel meer in het wild te zien en duiken/snorkelen tussen de schildpadden bij Sipidan/Mabul island.
Reken voor een tripje door Sabah op zo'n 2 weken.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
-
- Contacteer:
Jenny schreef:De grensovergang tussen Maleisisch Borneo en Kalimantan is vaak gesloten voor touristen. Ik weet niet of je die gok wilt nemen?
Thanks voor je snelle reactie! Waarschijnlijk gaan we niet meer naar Indonesië en houden we het bij de Filipijnen en Maleisië. Het wordt anders een te gehaaste trip en we kunnen dat geld voor die vluchten beter sparen voor een andere reis.
Ja we hadden Donsol en Caramoan eerst op de planning staan, maar we komen pas rond 2 juli aan in de Filipijnen.. en het was ons afgeraden om daar dan heen te gaan ivm met het slechte weer en typhoon gevaar.. Ik weet niet of u ervaring heeft met het regenseizoen daar?Tikva schreef:Wanneer ga je precies? walesharks in Donsol mag je echt niet missen in het seizoen. Pandan eiland is ook een aanrader. Over beide kan je bij de reisinformatie informatie vinden.
Ja Kota Kinabalu is goedkoop om op te vliegen vanuit Manila vandaar! Goed om te horen, genoeg te doen daar dus. Misschien ook enige ervaring met Kuching en de omgeving daar?lisette-van-beek schreef:Als je toch naar Sabah gaat is kota kinabalu juist de minst interessante plek (op mount kinabalu na). Meer zuidelijk is veel meer te zien: Sepilok, jungle/rivercamp bij Sungai Kinabatangan om orang utangs en nog veel meer in het wild te zien en duiken/snorkelen tussen de schildpadden bij Sipidan/Mabul island.
Heeft verder iemand ervaring met het weer begin Juli t/m Augustus? Bijvoorbeeld Sagada, Banau ( noorden van Luzon).
En is het slimmer om vluchten daar lokaal te boeken? Ik las namelijk dat lokale vliegschema's vaak kunnen veranderen.. Ik heb namelijk een aantal goede Promo's gevonden..
Bedankt voor de reacties!
Ja. Zie mijn reisverslag.thesevenroads schreef:
Heeft verder iemand ervaring met het weer begin Juli t/m Augustus? Bijvoorbeeld Sagada, Banau ( noorden van Luzon).
In Luzon dus aardig wat regen gehad, maar toch een hoop kunnen doen. Bij Dauin/Dumaguete was het een aantal keer te slecht weer om bepaalde duikstekken aan te doen. Veel wind, en af en toe regen.
Toen ik van Dumaguete per boot naar Bohol wilde gingen er een dag of 4-5 geen boten omdat er een tyfoon boven Luzon hing (juist, daar kwam ik net vandaan). Ik heb toen maar een bus naar Moalboal genomen. Daar heb ik een paar duiken gemaakt, maar veel stekken waren niet toegankelijk vanwege de wind en hoge golven.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Contacteer:
Ga ik doen, Bedankt voor de informatie en moeite!Jenny schreef:Ja. Zie mijn reisverslag.thesevenroads schreef:
In Luzon dus aardig wat regen gehad, maar toch een hoop kunnen doen. Bij Dauin/Dumaguete was het een aantal keer te slecht weer om bepaalde duikstekken aan te doen. Veel wind, en af en toe regen.
Toen ik van Dumaguete per boot naar Bohol wilde gingen er een dag of 4-5 geen boten omdat er een tyfoon boven Luzon hing (juist, daar kwam ik net vandaan). Ik heb toen maar een bus naar Moalboal genomen. Daar heb ik een paar duiken gemaakt, maar veel stekken waren niet toegankelijk vanwege de wind en hoge golven.