Ik ben nieuw op dit forum, ik vertrek met 2 vrienden op 7 juli naar Ho chi minh (via Moskou) en de terugreis is vanaf dezelfde airport op 20 augustus. Ik heb (veel) vragen over het vervoer en de prijzen daarvan, ook heb ik bij het regelen van visa gekeken en daar heb ik ook nog wat vragen over, wellicht dat iemand deze zou kunnen beantwoorden?
Wij willen vanaf HCM (aankomst) naar Hanoi reizen, nadat wij de spots in en rondom hcm hebben gezien natuurlijk!
Vanaf hcm schijnt een (nacht)trein te rijden richting het noorden, weet iemand hoeveel je hiervoor betaalt? En zijn er ook andere betaalbare opties?
Daarnaast had ik een vraag over het regelen van visa: Er was een verhaal over het LOH en het regelen van je visa daar, in totaal kom ik dan op 77 dollar uit (met de service fee, single entree en visum zelf). Ik kan dan net zo goed dat visum alvast hier in NL regelen voor 65 euro voor 30 dagen. Maar aangezien ik een retourticket heb kom ik NA 30 dagen weer terug in Vietnam, voor de terugvlucht dus (op 20 aug), moet ik dan echt zo'n duur visa hiervoor aanschaffen?
Vanaf Hanoi willen we laos binnen gaan, ik had begrepen dat je niet bij alle grensovergangen een visa aan kunt vragen. Weet iemand een stad/dorp waar wel een toeristenpost is vanaf het noorden van Vietnam? (kosten lagen rond de 35 dollar).
Vanaf Laos gaan we naar Cambodja, ik had begrepen dat je voor 60 dollar een visa hebt in Sihanoukville, is deze echt nodig als je een paar dagen wilt blijven? Vind het vrij veel geld namelijk.
Wij reizen dan door naar Thailand en verder richting Maleisië, zijn de bustickets betaalbaar? Of is transport per trein ook goed te doen/betaalbaar? Omdat we nog niet precies weten hoeveel dagen we over hebben willen we ofwel verder naar Maleisisch borneo, of terugvliegen richting HCM om onze retourvlucht te halen.
Heeft iemand ervaring met het vliegen naar Borneo en hoeveel betaal je voor een ticket, of dien je alvast te reserveren?
Heeeel veel vragen i know, ik zou het fijn vinden om jullie ervaringen en tips te horen

Alvast bedankt!