trein in Scandinavië, een goeie optie?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Noor0304

trein in Scandinavië, een goeie optie?

Bericht door Noor0304 »

Hallo,

Heeft iemand enig idee hoe het zit met de treinen in Scandinavië en dan vooral in Zweden? Is het bijvoorbeeld duur om van Östersund naar Stockholm te reizen? en moet je van te voren reserveren? Of is toch het vliegtuig nemen handiger?

Volgende week vertrek ik naar Zweden om daar op een camping te werken, ik kan daar tot 28 juni blijven maar ga 4 juli pas terug dus ik heb nog 7 dagen om nog wat meer van Scandinavië te zien. Het is dicht bij de Noorse grens dus wellicht kies ik ervoor om daar nog een mooie plek te bezoeken. Heeft iemand tips voor plaatsen die je echt gezien moet hebben in Scandinavië? Of hoe ik die 7 dagen goed kan invullen? Stockholm vind ik echt heel gaaf maar ik weet niet of dat een goed idee is aangezien ik in de buurt van Östersund zit. En weet iemand of Stockholm - Amsterdam met de trein goed te doen?

Alvast bedank! :)
menasil
Reisexpert

Re: trein in Scandinavië, een goeie optie?

Bericht door menasil »

Ik heb zelf helaas geen ervaring met treinen in Zweden. Een vriendin van mij gaat eind juni vanaf Stockholm naar Noorwegen per trein en heeft 3 mnd van te voren geboekt omdat dan de kaarten besteld kunnen worden en dan goedkoper tarief zijn. Ze heeft dit via de site van de Zweedse spoormaatschappij gedaan. Voor Noorwegen geldt hetzelfde, daar is vaak een minipreis beschikbaar als je vroeg boekt op bepaalde trajecten.

Stockholm - Amsterdam zou je wellicht moeten doen door naar Malmö te gaan per trein, vanaf daar naar Kopenhagen en dan met de Citynightliner naar Amsterdam.Ik doe dit even uit het blote hoofd maar misschien kan je via www.bahn.de de reis zelf inplannen en kijken wat de opties zijn. Dit is een internationale treinplanner van de Duitse spoormaatschappij. Je kan niet daar je tickets bestellen als het om buiten duitsland gaat, maar het is wel handige site.
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

http://www.citynightline.nl/ . Maar ik zou zeker ook kijken wat de vliegprijs is naar Stockholm met Norwegian.
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik vlieg eind juni voor goedkoop tarief inc. bagage met Norwegian van Stockholm naar Amsterdam. Op tijd van boeken was SAS nog goedkoper maar vond de vertrektijd van Norwegian beter aansluiten bij mijn wensen.
Noor0304

Bericht door Noor0304 »

Bedankt voor jullie reacties en tips! ik denk dat ik gewoon een global interrail ticket koop, dan ben ik uiteindelijk nog goedkoper uit dan wanneer ik losse treinkaartjes koop + nog een vliegticket terug naar huis. Als ik het goed begrijp moet je voor sommige verbindingen dan alleen nog wel toeslagen betalen en reserveren, weet iemand daar meer over?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Plaats reactie