Australië: Dillema visum, verzekering etc

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Kims
Reisexpert

Re: Australië: Dillema visum, verzekering etc

Bericht door Kims »

Hey,

No worries! Ben blij dat ik je een beetje kan helpen. Al hoewel een biertje er natuurlijk altijd wel ingaat, ha ha ;-)
Ceska schreef:Ik geloof dat medicare rond $50 per maand ligt als ik het goed heb. Maar dat zijn zaken die ik inderdaad beter even moet afwachten tot ik weet wat voor visum ik krijg, en of ik überhaupt nog iets krijg.
Medicare komt uit je belasting dus merk je niet, maar een priveverzekering kost w.s. iets van $50 per maand als "single" al ligt het aan je pakket. De voornaamste verzekeraars zijn HBF, Medibank en BUPA. Er zijn nog een aantal kleine maatschappijen, maar dat komt tzt inderdaad wel!

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Hoi allemaal,

Wauw ok, waar te beginnen... ik ben weer terug in Sydney. Was nog even een beetje her en der aan het reizen.
Een hoop dingen zijn veranderd sinds mijn laatste post.
Ik heb voor mezelf besloten om toch weer terug te gaan naar NL.
Geweldig, heb me uitgeschreven en alles en nog wat.
De reden is dat ik het onwijs heb onderschat dat ik iedereen zo erg zou gaan missen! Het voelt net of ik wakker
ben geworden uit een droom nu ik weer terug ben hier. Na anderhalf jaar tijd heb ik het nog niet eens voor elkaar gekregen om echt mijn eigen leven op te bouwen. M'n vriend... tsja na die 6 weken weg te zijn geweest is het ook niet meer wat het was, maar dat zal grotendeels aan mezelf liggen. Ik heb het hem ook uitgelegd en gelukkig heeft hij er begrip voor. I guess it wasn't meant to be.
Ik denk dat ik hier nog tot september blijf, hard ga werken en sparen. Terug ga naar NL en na een paar maanden wil ik nog door USA rondreizen.
Zoveel dingen gaan door mijn hoofd, zoveel gedachtes. Maar ik denk dat dit de beste optie is. Ik hoop dat ik er geen spijt van krijg, niks is zeker in het leven.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Wow, heftig Ceska! Maar misschien heeft 'het zes weken niet bij elkaar zijn' juist geholpen om je gedachten te ordenen. Dat je alles al hebt geregeld om weg te kunnen uit NL is natuurlijk behoorlijk balen, maar ook daar zal een mouw aan te passen zijn lijkt me. Succes en sterkte!
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Thanks!
Ja misschien had ik het wel nodig ja even terug naar huis. Alles valt nu ook op zijn plek en om eerlijk te zijn heb ik ook best wel zin om weer terug te gaan naar NL.
Nu komen de naslepen hier weer haha, auto verkopen, tax, super, en noem het maar op ;) maar komt allemaal wel goed! Mijn vriend vindt het erg jammer, ik zal hem ook zeker missen, we hebben ook besloten om nu als vrienden verder te gaan, omdat het alles alleen maar lastiger zou maken. Ik ken hem nog te kort om alles en iedereen achter me te laten alleen voor hem.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dapper besluit! In the end moet je doen waar je jezelf prettig bij voelt niet waar? Dan bij een bepaalde keuze blijven omdat je die ooit gemaakt hebt. Hoop dat alles goed komt met je! Als we kunnen helpen met informatie gewoon even roepen!
Plaats reactie