Cambodja / Indonesie

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Scarlett

Cambodja / Indonesie

Bericht door Scarlett »

Hallo!

In juli of augustus wil ik graag mijn eerste backpackreis maken! Eerst had ik vooral Cambodja in mijn hoofd, maar ben daar een beetje vanaf gestapt omdat ik heb gelezen dat het daar dan heel erg benauwd kan zijn. Nu ben ik een beetje aan het kijken naar Indonesie, maar weet niet echt wat ik hier van kan verwachten? Ik ben heel erg op zoek naar het proeven van cultuur en het beleven van avontuur. Op het strand liggen hoeft van mij niet echt per se.

Hebben jullie ervaringen met backpacken in dit land? Zijn er nog belangrijke dingen waar ik rekening mee moet houden in de zin van vaccinaties/visums?

Groetjes!
Ceska
Wereldreiziger

Re: Cambodja / Indonesie

Bericht door Ceska »

Indonesie en Cambodja hebben een beetje hetzelfde klimaat. Een groot verschil zal er niet tussen zitten!
Dus daarvoor hoef je het niet te laten :) Hoe lang wil je gaan, en wil je je beperken tot 1 land?
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Ten eerste: als je Cambodja in je hoofd had zou ik gewoon naar Cambodja gaan!

Wat hierboven staat klopt niet helemaal. In juli/augustus heerst in Cambodja het regenseizoen, wat ook de hetere periode is. in Indonesie (en ook bijv Maleisie) heerst op dat moment juist het droge, 'koelere' seizoen.

In de praktijk kan dat natuurlijk anders uitpakken.

Met info over indonesie kan ik je helaas (nog:p) niet helpen!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
emiels
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door emiels »

Als je voor de grootste cultuurshock wilt gaan zou ik kiezen voor Cambodja. Heb in beide landen +2 maanden doorgebracht en vind Cambodja toch nog altijd nummer 1 in Azie.
Tuurlijk heb je in beide landen oude historische gebouwen (Angkor & Borobodur) en zijn er nog zat gebouwen en invloeden uit de koloniale tijd te vinden.
In Indonesie hebben ze een slechte tijd gehad net na WO2 dat wij het land weer wouden veroveren maar daar zie je alleen in de museums wat foto's en teksten van. In Cambodja de Khmer rouge die ongeveer 2/3 van de totale populatie uitgemoord hebben (!!!). Ondanks deze gruweldaden lachen de mensen in beide landen volop als je ze aankijkt en zelf ook glimlacht.
Als je voor historie en cultuur gaat zou ik Cambodja doen. Als je de oerang oetang en eeuwen oude oerwouden wilt zien moet je echt naar Indonesie gaan. De natuur in Sumatra is echt de mooiste in ZO Azie, schitterende bergen en uitgestrekte oerwouden. Java is ook interessant met natuurlijk Jakarta, Yogjakarta en Mt. Bromo. Als je die 2 eilanden gehad hebt kun je nog even relaxen in Balie op het strand. De andere eilanden rondom Bali en verder naar het oosten zijn meer strand-eilanden waar het enige wat je eigenlijk kunt doen is duiken en op 't strand liggen ;)
Hoelang wil je eigenlijk gaan? Als het een maand is dan heb je ruim de tijd voor Cambodja om al het moois te zien (vooral een motor huren voor een dag of 6 en een rondje door de kleine dorpen rijden!) maar Indonesie gaat wat meer tijd kosten.
Vacinaties, hep A&B (vraag om Twinrix), buiktyfus en nog een of 2 waar ik even niet op kan komen. Ze zullen je waarschijnlijk ook medecijnen voor malaria meegeven maar die heb ik in 2 jaar tijd in ZO Azie nog nooit aangeraakt en ben echt de jungles ingeweest! Maar dat moet je uiteraard voor jezelf beslissen ^O^
Maakt niet uit welk land je uiteindelijk kiest, je gaat het sowiso naar je zin hebben 8-)
Greed isn't going anywhere. They should put that up on a billboard across Times Square!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

voor het klimaat hoef je niet te switchen. Ik zou gaan voor je eerste voorkeur.
en dan een volgende keer je goed inlezen en kiezen welk stuk van indonesie wilt zien
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

emiels schreef:.... De andere eilanden rondom Bali en verder naar het oosten zijn meer strand-eilanden waar het enige wat je eigenlijk kunt doen is duiken en op 't strand liggen ;)
Mwah, niet me je eens. Sumba heeft een bijzondere cultuur (geen oude gebouwen) maar heeft duikers absoluut niets te bieden. Op Flores heb je prachtige vulkanen, watervallen en facinerende dorpen. Je kan er weliswaar ook duiken, maar Flores is een van de eilanden waar ik meer tijd bovenwater dan onderwater heb gespendeerd.

Zelfs Alor in het verre oosten heeft zijn eigen cultuur, maar omdat je de bezienswaardigheden daar snel gezien hebt, is de vraag of je het hele eind moet reizen als je Alor niet wilt combineren met strand en duiken. Mocht je echter toch die kant opgaan, dan heeft Kupang een leuk museum en de Portugese invloeden op Alor en Timur zijn uniek voor Indonesie.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie