GoPro Hero 3. Geschikt voor op reis?

Weten hoe je geweldige foto's maakt tijdens je reis? Of wil je jouw fotografie kennis delen met andere reizigers gebruik dan dit forum.
Plaats reactie
Erick

GoPro Hero 3. Geschikt voor op reis?

Bericht door Erick »

Hallo,

Mijn vriendin en ik gaan dit jaar op reis naar ZO azië. Om de reis vast te leggen zitten we eraan te denken een gopro aan te schaffen. Heeft iemand ervaring met de gopro op reis? Het lijkt me dat de camera zelf er erg geschikt voor is, maar dat het lastig is om je gemaakte video's makkelijk online te zetten, vanwege het formaat van de bestanden en het vaak slechte internet in delen van zuid oost azië.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die de gopro mee op reis gehad hebben.

Bedankt!
ubiytsa
Reisexpert

Re: GoPro Hero 3. Geschikt voor op reis?

Bericht door ubiytsa »

Ik heb hem zelf net binnen, maar ik zou niet weten waarom je hem als reiscamera zou gebruiken. Het fisheye-achtige effect en het feit dat je voor zulke filmpjes eht een lcd scherm nodig hebt ej niet in kunt zoomeb, maken hrt daarvoor niet erg geschikt. Unieke beelden zal je dan wel krijgen, maar er zijn voor dat geld hele mooie andere camera's te verkrijgen.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Erick

Bericht door Erick »

We hebben een compactcamera bij ons voor de foto's. Deze hebben we dus al. Ik vraag me meer af of ik een externe hardeschijf mee moet nemen om mijn bestanden op te slaan...
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Ik doelde ook meer op GoPro als filmcamera.

Voor foto's zou ik geen externe harde schijf meenemen, uiteraard afhankelijk van hoe lang je gaat reizen. Op Ebay kan je prima microsd-kaartjes kopen van 32GB/64GB. Daar heb je echt méér dan genoeg aan. Mijn 32GB kaartje kan zo'n 7500 foto's aan op hoogste kwaliteit van mijn spiegelreflexcamera (met uitzondering van .RAW, want dan zijn wat minder foto's mogelijk).
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Heeft een van jullie interesse een review te schrijven, want ik ben erg benieuwd naar het apparaat!
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Twijfel zelf nog tussen een gopro 3 of een drift ghost. Dit dan voor het motorrijden en hopelijk later dit jaar skydiven.

De ghost heeft betere accu duur + meer opties + beter design terwijl de go pro net wat beter video kwaliteit is (al ligt dat er ook maar een beetje aan welke review je leest).
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Erik schreef:Heeft een van jullie interesse een review te schrijven, want ik ben erg benieuwd naar het apparaat!
Ik ga er binnenkort mee duiken/mountainbiken en nog wat dingen. Als er dan nog niet een review over is, wil ik dit wel doen.
Held1988
Vakantieganger

Bericht door Held1988 »

Ik heb zelf de GoPro Hero 3 Silver. Ik heb deze samen met mijn vriendin aangeschaft voor de geplande reis door ZO azie deze september.

Wij gaan de GoPro voornamelijk gebruiken voor snorkel/duik foto's/film, Timelapse opnamen bij lange treinreizen, filmopnames tijdens het backpacken (door de vented helmetstrap kun je deze camera mooi vastmaken aan de schouderband van je backpack waardoor je echt vette beelden krijgt), en filmopnames tijdens scooter trips.

Je hebt niet perse een LCD scherm nodig. Op je smartphone kun je de GoPro app downloaden. Via deze app kun je alles instellen van je gopro en zelf (met beetje vertraging) zien wat je gopro ziet, heel handig dus als je wilt weten of de camera goed gericht staat.

Wat betreft Fish-eye effect valt dit wel mee, ligt er gewoon aan welke instellingen je gebruikt. Persoonlijk vind ik de 1080/Medium/30fps/Protune Off en de instelling 720/wide of medium/60fps Prontune off de beste beelden maken zonder al te veel vervorming.

Wat betreft foto's is de instelling 8mp medium protone off en on goed.

Heb zelf veel zin om deze camera te gaan gebruiken.

gr

Nard
Held1988
Vakantieganger

Bericht door Held1988 »

Oja, Probeer er iemand een mee te laten nemen uit America :)  Ik was €110 goedkoper uit en had nog 2 extra dingen erbij gedaan :)
Plaats reactie