Costa Rica rondreis 3 weken ..
Costa Rica rondreis 3 weken ..
Hoi,
Het plannen van een nieuwe reis is weer begonnen. Na Ecuador en Thailand gaat het dit jaar Costa Rica worden. Ben al een tijdje aan het rondkijken op internet naar leuke bezienswaardigheden voor drie weken vakantie en telkens kom ik hier weer terug gezien de leuke tips en ideeen.
Samen met mijn vriendin gaan we drie weken rondtrekken en low budget op vakantie (lees: backpakken).
Iemand leuke tips om sowieso te gaan doen?!
Grtjs Jaap!
Het plannen van een nieuwe reis is weer begonnen. Na Ecuador en Thailand gaat het dit jaar Costa Rica worden. Ben al een tijdje aan het rondkijken op internet naar leuke bezienswaardigheden voor drie weken vakantie en telkens kom ik hier weer terug gezien de leuke tips en ideeen.
Samen met mijn vriendin gaan we drie weken rondtrekken en low budget op vakantie (lees: backpakken).
Iemand leuke tips om sowieso te gaan doen?!
Grtjs Jaap!
-
- Wereldreiziger
Re: Costa Rica rondreis 3 weken ..
Best een aardig land om 3 weken doorheen te reizen. Maar low-budget is het niet bepaald. Wij zijn van Mexico naar Panama gereisd in 2 maanden en het was het duurste land.
Hoi, heb net dit onderwerp gevonden.. Wou vragen hoe het geweest is?
Wij zijn nl ook van plan een 3tal weken naar Costa Rica te gaan (november) en vroegen af of het goed te doen is op drie weken, en wat een fijne route mss is om op korte periode te gaan?
Groetjes,
Nathalie
Wij zijn nl ook van plan een 3tal weken naar Costa Rica te gaan (november) en vroegen af of het goed te doen is op drie weken, en wat een fijne route mss is om op korte periode te gaan?
Groetjes,
Nathalie
Ik ben ook drie weken in Costa Rica geweest. Dit is een mooie tijd om daar rond te reizen. Ik boekte niets en daar was ik erg blij mee, want het ene vond ik een stuk leuker dan het ander. Zo konden we snel weg waar we het snel gezien hadden.Lie* schreef:Hoi, heb net dit onderwerp gevonden.. Wou vragen hoe het geweest is?
Groetjes,
Nathalie
Onze route was als volgt: Alajuela > San Jose > Parc Nacional Corcovado > Manuel Antonio > Monteverde > Santa Elena > Tortuguero. Dit is in goed te doen in die tijd, zelfs als je goedkope vervoersmiddelen aanhoudt. Alajuela en San Jose stellen niet zoveel voor, al is het wel even leuk om doorheen te lopen (is ook meer voor de aankomst na het vliegen en het vertrek voor het vliegen).
Corcovado is het meest ongerepte stukje natuur van Costa Rica en daar kan je fantastische hikes door het oerwoud maken. Let wel op: het is zo dichtbebost dat dierenspotten geen gemakkelijk taak is. Om daar te overnachten is ook best prijzig.
Manuel Antonio is een mooi stukje strand, super toeristisch en heeft een nationaal park wat een beetje doet denken aan een dierentuin in het wild. Wel de grootste kans om 'wilde' dieren te zien.
Monteverde is een prachtig groen bergachtig landschap omringd door een 'cloud forest' wat weer heel anders aandoet dan de rest van Costa Rica.
Santa Elena is de tegenhanger van La Fortuna bij Volcan Arenal. Dit dorpje kijkt op de kant waar de uitbarstingen vaak plaatsvinden. La Fortuna is heel toeristisch.
Tortuguero is een dorpje dat heel erg Caribisch aandoet, ook met de rasta-mannen die daar rondlopen. Leuke huisjes/sfeer. Vooral bekend door de boottochten door het oerwoud en dat je schildpadden eieren kunt zien leggen (maar dat is niet in november denk ik). Ook wel erg toeristisch.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl