Volgorde Laos, Cambodja, Vietnam
Volgorde Laos, Cambodja, Vietnam
Hey allemaal!
Ik ben nu al 3 weken onderweg in Thailand. Ik heb eerst de zuidelijk eilanden bezocht: Kho Phangan, Kho Samui, Kho Tao en Kho Phi Phi en ben daarna naar Bangkok gegaan. Nu zit ik in Chang Mai en ben ik een beetje aan het nadenken hoe mijn verdere reis zich gaat voortzetten. Ik wil Laos, Cambodja en Vietnam bezoeken en vlieg uiteindelijk vanaf Bangkok weer terug naar Nederland. Ik wil iig wel de slowboat trip doen tussen Huay say en Luang Prabang. Wat is nu de beste volgorde volgens jullie?
Eerst van Noord Laos naar het Zuiden reizen. En dan naar het Noorden van Vietnam (Hanoi) gaan. Om dan via het Zuiden van Vietnam naar Cambodja te gaan en dan uiteindelijk in Bangkok te eindigen.
of
Via Laos naar Cambodja. En dan van Zuid Vietnam naar Noord Vietnam reizen om dan vanaf daar naar Bangkok te vliegen?
Ik ben zeer beniewd naar jullie tips. Ik heb gehoord dat de meeste backpackers van Noord Vietnam naar Zuid reizen, maar ik weet niet zeker of dat waar is natuurlijk:)
Ik ben nu al 3 weken onderweg in Thailand. Ik heb eerst de zuidelijk eilanden bezocht: Kho Phangan, Kho Samui, Kho Tao en Kho Phi Phi en ben daarna naar Bangkok gegaan. Nu zit ik in Chang Mai en ben ik een beetje aan het nadenken hoe mijn verdere reis zich gaat voortzetten. Ik wil Laos, Cambodja en Vietnam bezoeken en vlieg uiteindelijk vanaf Bangkok weer terug naar Nederland. Ik wil iig wel de slowboat trip doen tussen Huay say en Luang Prabang. Wat is nu de beste volgorde volgens jullie?
Eerst van Noord Laos naar het Zuiden reizen. En dan naar het Noorden van Vietnam (Hanoi) gaan. Om dan via het Zuiden van Vietnam naar Cambodja te gaan en dan uiteindelijk in Bangkok te eindigen.
of
Via Laos naar Cambodja. En dan van Zuid Vietnam naar Noord Vietnam reizen om dan vanaf daar naar Bangkok te vliegen?
Ik ben zeer beniewd naar jullie tips. Ik heb gehoord dat de meeste backpackers van Noord Vietnam naar Zuid reizen, maar ik weet niet zeker of dat waar is natuurlijk:)
Re: Volgorde Laos, Cambodja, Vietnam
ten eerste beide kanten op word naar mijn idee evenveel bereisd in vietnam.
Verder voor je vraag zal het vooral afhangen of je:
1. een goedkopere optie wil die wel wat lange busritten inhoud (zeker als je helemaal naar de 4000islands wil in Laos)
of
2. de wat duurdere optie wil en gaat vliegen maar hierdoor wel weer tijd bespaard met de bus, doordat je niet weer van zuid laos naar het noorden hoeft te reizen.
Verder voor je vraag zal het vooral afhangen of je:
1. een goedkopere optie wil die wel wat lange busritten inhoud (zeker als je helemaal naar de 4000islands wil in Laos)
of
2. de wat duurdere optie wil en gaat vliegen maar hierdoor wel weer tijd bespaard met de bus, doordat je niet weer van zuid laos naar het noorden hoeft te reizen.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Ik zou zeggen optie twee aangezien vluchten niet zo duur zijn en je dan een logisch route neemt. Maar is ook afhankelijk van de tijd die je hebt, dat geef je helaas niet aan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Thnx! Ik heb ongeveer iets langer dan twee maanden voor deze route
Hey allemaal! ik heb uiteindelijk besloten om vanuit Vientaine (laos) naar Hanoi te vliegen. Hier ben ik van plan een moterbike te kopen om hiermee vervolgens naar zuid vietnam te vliegen. Na vietnam wil ik naar Cambodja. Ik denk dat ik in ongeveer anderhalve week de hoogtepunten in dit land kan zien. Ik kom 1 juli aan in Cambodja.
Ik zal Cambodja dus rond 15 juli gaan verlaten. Ik heb dan nog een maand over voordat ik weer vanaf Bangkok naar Nederland vertrek. Graag zou ik op 24 juli nog eens een tweede Full moon party meemaken op Kho Phangan en mijn laatste twee weken gebruiken in Thailand om wat bij te komen.
Nu vraag ik mij af of het handig is om bijvoorbeeld tussen 15 juli en 22 juli een week naar Maleisie te gaan om daar wat hoogtepunten te bekijken. Is dit te doen? of is het eigenlijk de moeite niet?.
Ik zal Cambodja dus rond 15 juli gaan verlaten. Ik heb dan nog een maand over voordat ik weer vanaf Bangkok naar Nederland vertrek. Graag zou ik op 24 juli nog eens een tweede Full moon party meemaken op Kho Phangan en mijn laatste twee weken gebruiken in Thailand om wat bij te komen.
Nu vraag ik mij af of het handig is om bijvoorbeeld tussen 15 juli en 22 juli een week naar Maleisie te gaan om daar wat hoogtepunten te bekijken. Is dit te doen? of is het eigenlijk de moeite niet?.
Lees ik het goed dat je in een week Vietnam wil doorkruisen? Je bent dan écht alleen aan het tijden en je hebt geen tijd om te stoppen.
Ik zou daarom je extra week niet aan Maleisië besteden, maar je planning een beetje omgooien en langer in Vietnam blijven.
Ik zou daarom je extra week niet aan Maleisië besteden, maar je planning een beetje omgooien en langer in Vietnam blijven.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reiziger
man man, wat een haast.......
Ik geef bovenstaande volkomen gelijk.....
enjoy.....
Ik geef bovenstaande volkomen gelijk.....
enjoy.....
-
- Reisexpert
Iedereen reist natuurlijk op zijn manier maar je bent daar nu toch...vind je het niet toffer om wat minder te plannen en gewoon te zien wat er op je af komt.
Je spreekt steeds van iets 'bekijken'. Maar reizen kan toch zoveel meer zijn.
Ook al blijf je een half jaar weg of een jaar. Je tijd zal steeds te kort zijn. En alles zien lukt nooit.
Zoals bepaalde personen zeggen ga je vnl. onderweg zijn.
Geniet van je reis.
Je spreekt steeds van iets 'bekijken'. Maar reizen kan toch zoveel meer zijn.
Ook al blijf je een half jaar weg of een jaar. Je tijd zal steeds te kort zijn. En alles zien lukt nooit.
Zoals bepaalde personen zeggen ga je vnl. onderweg zijn.
Geniet van je reis.
Hihi nee joh. Ik heb vier weken in vietnam om van noord naar zuid te reizen. Heb een visum tot 30 juni. Ik zit momenteel in hoi an. Dus rond 30 juni ben ik in cambodja. Hier wil ik dan ongeveer 11 dage verblijven. Daarna zou ik graag voor ongeveer 11 dagen naar maleisie willen.
Is 11 dagen voor maleisie genoeg om enkele leuke plekken te zien?
Is 11 dagen voor maleisie genoeg om enkele leuke plekken te zien?