Backpacken Kroatie/ hostels zomer druk?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
rianneeh
Reiziger

Backpacken Kroatie/ hostels zomer druk?

Bericht door rianneeh »

hallo!
Iemand ervaring met backpacken Kroatie? Ik heb geen ervaring met backpacken in Europa dus vind het moeilijk in te schatten hoe dat is qua drukte met overnachtingen.. In azie bijv. boekte in nooit vooraf de overnachtingen en heb ik nooit problemen mee gehad. Maar ik weet niet hoe dat in Europa zit. Kan ik gewoon heengaan zonder hostels van te voren te boeken?

Ik ga periode vanaf 29 Juli.. Ik hoop op goede tips! 8-) *)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Backpacken Kroatie/ hostels zomer druk?

Bericht door Tikva »

Deze zomer oa in Kroatië geweest, voor plaatsen zoals Dubrovnik zit alles ram vol goede en goedkoper hostels ruim van te voren reserveren.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Evelien1983
Wereldreiziger

Bericht door Evelien1983 »

Ik ben er vorig jaar ook geweest, onderdeel van een interrail trip.
Ik boekte meestal in de plaats waar ik zat het hostel 2 a 3 dagen van tevoren, voordat ik naar de volgende plaats ging. Als je langer wacht heb je kans dat het vol zit, of dat je duurder uit bent omdat de goedkope plekken al zijn vergeven. Het is dus wel aan te raden op tijd te reserveren om teleurstelling te voorkomen. Het is en blijft hoogseizoen ;)

Alvast veel plezier!

Groetjes, Evelien
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Voordeel als je niets geboekt krijgt is dat er in Kroatië ook oudere vrouwtjes bij busstation, haven, etc staan die een kamer bij hun thuis aanbieden..

ik heb in Kroatië wel geboekt.. een paar keer teruggevallen op zo'n vrouwtje aan de ene kant heel leuk maar als nadeel voor mij als alleenreizende is dat je moeilijker andere mensen ontmoet dus vandaar dat ik hostels prettiger vond en deze dus reserveerde!
rianneeh
Reiziger

Bericht door rianneeh »

Oke bedankt voor de tip! hier heb ik wat aan 8-)
Plaats reactie