Vanaf oktober 2 maand Thailand en omstreken?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
sanne2110

Vanaf oktober 2 maand Thailand en omstreken?

Bericht door sanne2110 »

Hoi allemaal,

In oktober vlieg ik naar Bangkok om verder in en eventueel rondom Thailand rond te reizen.
Zijn er meer mensen die begin oktober gaan?
En hebben jullie nog tips?

Tot nu toe heb ik ongeveer het volgende in gedachten ( het is nog vrij globaal):
Bangkok, Ayutthaya, Chiang Mai, Pai, Chang Rai,
En dan eventueel via Nan , Nong Khai door naar Vientiane (Laos)?

Alle tips zijn meer dan welkom.

Groeten, Sanne
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Vanaf oktober 2 maand Thailand en omstreken?

Bericht door LaosFan »

Tip: bezoek Laos ook even (geheel objectief ben ik niet :) ) als je tijd hebt.

Je hebt 2 maanden tijd. 3 weken Laos is dan misschien een mooie optie. Vanuit het noorden van Thailand het land in gaan is overigens wel de beste optie in mijn ogen. Wat wil je zien en doen?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Hoi Sanne,

Voor tips en uitgebreide reisinformatie kun je hier kijken.
Mocht je nog specifieke vragen hebben over Zuid-Thailand, dan help ik je graag verder.

Veel plezier met de voorpret! : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
sanne2110

Bericht door sanne2110 »

LaosFan, Bedankt voor je reactie.
Echt hele specifieke plannen heb ik nog niet. Ben nu wel een beetje bezig met een beetje een idee van route bedenken. Kom aan in Bangkok, en vanaf daar ga ik ook weer terug.
Moet nog wel even bedenken hoe ik het ga doen met visum. Ik lees dat sommigen het er op wagen, het alleen met een toeristenvisum te doen, en zonder bewijs dat je het land weer verlaat. Mijn voorkeur heeft toch wel om over land naar Laos te gaan. Is het bij Nong Khai handig om de grens over te gaan? Of heb je ervaring met een veel betere optie? Wat maakt dat Laos zo'n mooi land is in jouw ogen?
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

sanne2110 schreef:
Moet nog wel even bedenken hoe ik het ga doen met visum. Ik lees dat sommigen het er op wagen, het alleen met een toeristenvisum te doen, en zonder bewijs dat je het land weer verlaat.
Ik zou het je afraden.
Ik ben in februari van Amsterdam naar Bangkok gevlogen en aangezien ik geen retourticket had, is mij gevraagd naar een visum.
Gelukkig had ik er van tevoren een gekocht, anders had ik niet mee gemogen.

Je hebt nog tijd zat, je "terug/door" vlucht zou pas in december zijn. Kijk af en toe gewoon even op www.skyscanner.nl voor goedkope vluchten vanuit Thailand (je kunt hier zoeken vanuit het hele land) naar een paar omliggende landen en koop een enkeltje voor weinig. Volgens mij kun je zelfs nog geld terugkrijgen als je je ticket weer annuleert.
Of koop bij de ambassade gewoon een visum.
Op die manier bespaar je jezelf in ieder geval een hoop stress, denk ik...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

sanne2110 schreef:LaosFan, Bedankt voor je reactie.
Echt hele specifieke plannen heb ik nog niet. Ben nu wel een beetje bezig met een beetje een idee van route bedenken. Kom aan in Bangkok, en vanaf daar ga ik ook weer terug.
Moet nog wel even bedenken hoe ik het ga doen met visum. Ik lees dat sommigen het er op wagen, het alleen met een toeristenvisum te doen, en zonder bewijs dat je het land weer verlaat. Mijn voorkeur heeft toch wel om over land naar Laos te gaan. Is het bij Nong Khai handig om de grens over te gaan? Of heb je ervaring met een veel betere optie? Wat maakt dat Laos zo'n mooi land is in jouw ogen?
Laos is in mijn ogen een mooi land omdat het heel veel natuurschoon bezit en omdat het makkelijk is om uit de toeristische gebieden weg te gaan. Het is ook erg rustig op veel plaatsen en de tijd lijkt soms stil te staan.

Over land naar Laos is een prima optie. De grens over bij Nong Khai is erg makkelijk. Prima geregeld (vooral aan de Thaise kant) en redelijk snel. Als je door de douane bent kun je naar rechts lopen waar 1 of 2 bussen staan die je naar Talat Sao (Morningmarket) in Vientiane brengen. Even vragen is het beste. Een tuktuk of minibus kan ook maar is natuurlijk een stuk duurder. Als ik in Vientiane ben kun je mij ook bellen voor een goedkope brommer oppikservice ;) (22 km rijden). Maar ik zou daar de grens niet overgaan (voor de eerste keer) gezien je plannen.

Wat een route kan zijn:

Bangkok
Kanchanaburi
Ayutthaya (even op de kaart kijken of 1 en 2 niet beter omgedraaid kunnen worden)
Chiang Mai
Chiang Rai
Pai (ook even kijken of je het niet beter om kunt draaien met Chiang Rai)

Dan Laos in bij de grensovergang Chiang Khong (Thailand) en Huay Xai (Laos). Daar een bus nemen naar Vieng Phouka of Luang Namtha is mijn aanrader (de boot, met tussenstop in Pak Beng, naar Luang Prabang, kan ook, maar je mist dan ook een mooi stuk).

Huay Xai
Vieng Phouka evt. (mooie trekking mogelijkheden zonder al teveel toeristen)
Luang Namtha (brommer of fiets huren een aanrader, evt. met de brommer naar Muang Sing voor een dagtocht of een paar dagen)
Nong Khiaw/ Muang Ngoi Neua

Daarna kun je kiezen om helemaal van de gebaande paden weg te gaan (uitleg geef ik later graag als je wilt) of naar Luang Prabang te gaan.

Luang Prabang
Vang Vieng (de omgeving is de moeite erg waard)
Vientiane

Dat kan zeker in een week of 3. Mocht je een week langer nemen (of snel reizen) dan is het ook een mooie optie om naar Pakse te gaan en het Bolaven Plateau te verkennen (meer uitleg geef ik ook graag). Daarna de 4000 Eilanden en vervolgens Thailand in (er gaat vanuit Pakse een prima bus naar Ubon Ratchanthani, vanwaar je met de bus of trein terug kunt naar Thailand, evt. kun je een paar steden op weg naar Bangkok meepikken).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Luukieeeee

Bericht door Luukieeeee »

Hoi Sanne,

Ik en een vriend gaan ook in oktober naar Thailand. Wij zijn echter van plan om 5/6 maanden te blijven en hebben nog geen concrete plannen. Maar we willen graag de landen thailand, laos, cambodja, vietnam (misschien maleisië) en de filipijnen bezoeken.

Hoe en wat zien we wel als we er zijn waar we zin in hebben.

Luuk
Plaats reactie