Rara, waar is dit??? (Deel 2)

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
El Niño
Reisexpert

Re: Rara, waar is dit??? (Deel 2)

Bericht door El Niño »

Dat punt voor China ga ik nu echt wel claimen hoor Kohraya :-). Meteen nadat Hildo een punt voor het land uitloofde kopte ik hem in. Wat mij betreft zou je evt een punt kunnen krijgen voor de gegooglede plaats (welke plaats is het dan?), maar dat is aan Hildo....
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Erik schreef:Ok. China dan. Als het een van die gekke landen op de zijderoute is (Turkmenistan ofzo) dan kun je het net zo goed zeggen hoor :Y

China is goed. Ik zag net dat Tikva Tibet al geroepen had. Voor jullie allebei een puntje *O*

Het is de route van Lhasa naar Kathmandu. Die wordt toch redelijk gebruikt door backpacker. Ook voor mount Kailash kom je er langs.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

kohraya schreef:De hint was ... dat ie moeilijk was :P
Rare jongens, die chinezen. Het is inderdaad een 'potala look alike'.
Het land kon ik wel raden, maar zonder Google zou ik nooit de plaatsnaam geweten hebben.
Maar googlen mag niet, tenzij anders aangegeven door de poster
(dacht ik toch ... anders scoor ik alsnog een punt *O* ... alleen jammer dat ik nu niet thuis ben voor vanavond)
Van mij mag je wel googlen hoor. Maar ik heb de plaatsnaam nog niet gehoord ;) Weet je ook nog de naam van het gebouw?
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Erik schreef:Dat punt voor China ga ik nu echt wel claimen hoor Kohraya :-). Meteen nadat Hildo een punt voor het land uitloofde kopte ik hem in. Wat mij betreft zou je evt een punt kunnen krijgen voor de gegooglede plaats (welke plaats is het dan?), maar dat is aan Hildo....
Je hebt een punt :Y Ik zal straks een makkelijke opzoeken, als genoeg doening voor deze. Ik dacht dat jullie deze wel makkelijk konden raden. In deze plaats is niet veel anders te doen. Behalve deze, het grote klooster en opgelicht worden. Ben er in 2 dagen 1x in het internetcafe en 2x door dezelfde fietstaxi opgelicht. ;(
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

hildo schreef:
Erik schreef:Ok. China dan. Als het een van die gekke landen op de zijderoute is (Turkmenistan ofzo) dan kun je het net zo goed zeggen hoor :Y
China is goed. Ik zag net dat Tikva Tibet al geroepen had. Voor jullie allebei een puntje *O*

Het is de route van Lhasa naar Kathmandu. Die wordt toch redelijk gebruikt door backpacker. Ook voor mount Kailash kom je er langs.
Ik zal effe een puntje bij Tikva en mezelf noteren. Als Kohraya nog met de juiste plaatsnaam komt dan wijzig ik dit bericht nog wel ff *O* (Ik vind dit zo'n irritante smiley dat ik hem steeds vaker gebruik, hehe). He, kun je je nou 2 keer door dezelfde fietstaxi laten oplichten.....een ezel stoot zich toch nooit 2 x aan dezelfde steen :-)

Bolletje 55
Erik 50
Kohraya 34
Tikva 28
Angrod 14
Hariejak 13
Laosfan 11
Globeskater 11
Martinezwijsen 10
Hildo 6
Evanerp 4
Jmksprangers 3
Kaz 2
mister_missusbos 1
karinmartin 1
Tom83 1
Tessa 1
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

bolletjeom schreef:dacht ook aan de zijderoute en dat is echt niet te doen hoor :P

Hildo...zitten we wel goed als we Azie denken?

vraag me trouwens af waar ze gek genoeg zijn om zulke replica's te bouwen en aziatische vervoersmiddelen hebben en cowboy hoeden
vreemde en verwarrende foto is dit :{
Nou....... In Tibet! Daar zie je die hoeden wel redelijk vaak. Als je van Lhasa naar Kathmandu reist, kom je door deze plaats. Je blijft er slapen om de volgende morgen weer verder te gaan.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Nou 2x bij het verkeerde hostel afgezet worden. Hij is ook maar 1x betaald. Maar dat was niet een goede start in de stad. Verklaard ook een boel, waarom mensen er ook niet lang bleven.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Nu hopelijk een makkelijke :)

In welke plaats staat dit station?
Bijlagen
PICT0088.JPG
PICT0088.JPG (48.18 KiB) 393 keer bekeken
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

oeh, weet het niet
wel een mooi dak! ik ga even broeden....
zie tegenstrijdige dingen. wat doet een gele amerikaanse schoolbus op een plek met russisch uitziende taxi's???
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Moskou?
martinezwijsen

Bericht door martinezwijsen »

boven op het station zie je in het ijzerwerk volgens mij een hamer en sikkel..dus of ergens in rusland of oud USSR denk ik....maar waar??? St petersburg????
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ben op het station in Moskou geweest maar heb niet echt omgekeken maar qua plein zou het inderdaad kunnen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik zou ook Moskou hebben geraden maar aangezien dat al genoemd is ga ik voor Vladivostok :?

Of toch Kaatsheuvel ;)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
jmksprangers
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door jmksprangers »

LaosFan schreef:Ik zou ook Moskou hebben geraden maar aangezien dat al genoemd is ga ik voor Vladivostok :?

Of toch Kaatsheuvel ;)
Kaatsheuvel zou willen dat het een station had. Maar sinds de oude spoorlijn naar Waalwijk er niet meer ligt is dat allang verleden tijd...
Tenzij je het station in de Efteling bedoeld...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:ben op het station in Moskou geweest maar heb niet echt omgekeken maar qua plein zou het inderdaad kunnen
Bovendien heeft Moskou meer dan een station.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie