Hond mee naar Frankrijk en Italië?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Givenchy

Hond mee naar Frankrijk en Italië?

Bericht door Givenchy »

Ik ga binnenkort voor een jaar naar Frankrijk en Italië om daar te gaan reizen. Ik heb veel gespaard en het is eigenlijk niet mijn bedoeling om daar ook te gaan werken. Ik ga alleen, al ga ik er zeker van uit dat ik veel nieuwe mensen ga ontmoeten. Ik ben er niet zo heel bang voor dat ik me alleen ga voelen. Nu ga ik even naar de kern: Ik heb een hond. (ik woon nog bij mijn ouders dus het is niet zo dat ik anders geen plek voor hem heb). En we zijn echt dikke maatjes, ik hou ontzettend veel van het beest. Ik wil hem heel erg graag meenemen. Nu ben ik iemand die zich richt op de positieve dingen: de redenen waarom het geweldig zou kunnen zijn om het beestje wél mee te nemen. Andere mensen, zoals bepaalde familieleden, die zijn het tegenovergestelde. Ik krijg heel erg vaak meningen te horen 'dat ik maar mijn gezonde verstand moet gebruiken' en 'dat het een blok aan mijn been is', natuurlijk weet ik dat mijn mogelijkheden nogal beperkt worden met een hond erbij. Ik weet ook dat ik haar niet alleen kan laten, en dat het nogal duur is. De redenen waarom ik haar mee wil nemen is omdat ik echt heel veel van haar hou, waarschijnlijk ga ik me ook een stuk veiliger voelen met haar erbij en ''hoe meer zielen hoe meer vreugd'', right? (Het is een Leonberger, niet bepaald klein dus).

Mijn vraag: wat vinden jullie? Zou ik haar mee kunnen nemen? Of wat nou als het daadwerkelijk een blok aan mijn been blijkt te zijn? Wat zijn jullie ervaringen met Frankrijk en Italië, hebben jullie daar meer mensen met honden gezien? (Voor als jullie je afvragen welke plekken ik in gedachten heb: Parijs, de Alpen, Monace (en Nice en Cannes en zo, ik weet dat een hond daar niet op het strand mag komen), Sicilië, etc.
Torra
Reisexpert

Re: Hond mee naar Frankrijk en Italië?

Bericht door Torra »

Het hangt van een aantal zaken af of het meenemen van je hond meer plezier dan last geeft.
Hoe ga je reizen? Met een eigen auto of openbaar vervoer?
Als je met een eigen auto reist en je wil gaan shoppen of iets bezichtigen, heb je in ieder geval een plek waar je haar veilig enige tijd kan laten.

Wij reizen ieder jaar met onze hond naar Corsica. Eerst door Italie en de laatste jaren door Frankrijk. Maar dat wel met een auto. Wij zien veel mensen met honden onderweg en hebben ook geen moeite een hotel te vinden waar de hond ook op de kamer mag.
Zelfs op de ferry mag zij mee de hut in. Maar dat mag niet bij alle maatschappijen. Corsica is erg hondvriendelijk, maar ik heb begrepen dat in Italie de honden echt niet op het strand mogen.
Als wij gaan winkelen of iets gaan doen waar zij echt niet welkom is, dan blijft zij zonder problemen achter op de hotelkamer of in de camper.Als je hond verlatingsanst heeft en gaat blaffen en janken is dat ondoenlijk.
Je maakt wel sneller contact met andere mensen die belangstelling voor je hond zullen hebben.
Je hebt wel een heel groot exemplaar, dat betekent veel voer en dus ook ontlasting. Hoe ga je dat praktisch oplossen?

Dus conclusie: afhankelijk van het gedrag van je hond en je manier van verplaatsen en verblijf
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

In musea zijn honden meestal niet welkom, en ook niet in alle eetgelegenheden. Ook dat is iets om rekening mee te houden.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Als je alleen bent, lijkt het me soms met oog op kostenbesparing maar ook om nieuwe/meer mensen te ontmoeten, leuk om in een hostel te verblijven. Maar volgens mij accepteren hostels over het algemeen geen huisdieren. Dus dat is ook even een overweging waard denk ik zo.

Besef ook dat een jaar best lang is. Nu kan je nog aan je ouders vragen of ze je hond uit willen laten en op haar willen letten en eten wil geven als jij een dagje op pad wil. Op reis kan je het beestje niet zomaar uit handen geven en zal je wellicht echt 24/7 met haar zijn. ik denk dat dat voor een korte reis niet zo'n probleem is maar als je echt jaar wil rondreizen, het misschien op den duur ook voor jezelf wat lastig wordt.
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Ik vind het een hele apparte vraag. Ik kan me niet voorstellen dat iemand werkelijk overweegt om met zo'n grote hond een jaar lang door Frankrijk en Italië reizen. De enige andere post die je hier op het forum geplaatst hebt, is de vraag of reizen te paard door Noord-Amerika realistisch is ( reizen-paard-t25979.html ). Zou die joekel van een hond dan ook meegaan?

Ik ben erg benieuwd of je wat meer info kunt geven over je plannen :)
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Dat dacht ik al 8)7
Plaats reactie