Bagage en overstappen

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Melissa2305
Vakantieganger

Bagage en overstappen

Bericht door Melissa2305 »

Hallo allemaal!
Deze zomer ga ik naar Hong Kong! Tickets etc. zijn al geboekt via het World Ticket Center.

Waar ik een beetje mee zit op het moment is dat ik de eerste vlucht van Brussel naar Heathrow reis met Brussels Airlines en vanaf Heathrow-Hong Kong ga ik verder met Virgin Atlantic.
Weten jullie misschien of bagage gelijk doorgestuurd wordt, of moet ik eerst helemaal uit- en inchecken? Dat kost natuurlijk aardig veel tijd en de heenweg is dat niet zo'n probleem, maar de terugweg heb ik niet zoveel tijd :S.

Iemand hier toevallig ervaringen mee of weet iemand hier de procedures voor? Ik weet wel dat bagage over het algemeen wordt doorgestuurd als het via dezelfde maatschappij is of via dezelfde boeking. Nu heb ik alles in 1 keer geboekt dus betekent dat dat het allemaal automatisch gaat?

Ik heb inmiddels ook de desbetreffende maatschappijen gemaild, maar dat kan al snel 28 dagen duren voor antwoord(volgens Virgin). Dus een sneller antwoord is gewenst ;)

Alvast Bedankt!
Melissa
ubiytsa
Reisexpert

Re: Bagage en overstappen

Bericht door ubiytsa »

Volgens mij, maar dit durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, gaat dit automatisch wanneer je in één keer geboekt hebt. Al moet ik wel zeggen dat dit bij mijn vluchten wel maatschappijen waren die bij elkaar hoorden (bijvoorbeeld Aeroflot en KLM, EdelweissAir en SwissAir).

Ik vraag zelf altijd bij het inchecken voor de zekerheid of het automatisch gaat, maar zoals ik al zei: dat is volgens mij altijd zo.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wanneer je met luchtvaartmaatschappijen vliegt die samenwerken dan worden de spullen doorgeboekt, anders meestal niet.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Bel anders even met de klantenservice van het vliegveld in Brussel. Zij kunnen je ongetwijfeld ook verder helpen, dan hoef je misschien niet een maand te wachten voordat je antwoord krijgt :)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Melissa2305
Vakantieganger

Bericht door Melissa2305 »

Bedankt voor het reageren :) Tot mijn verbazing had ik vandaag al antwoord :)

Bagage wordt inderdaad doorgelabeld. Er is blijkbaar alleen een uitzondering bij lowcost maatschappijen en bij vluchten naar Amerika of met lange overstap
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Melissa2305 schreef:Bedankt voor het reageren :) Tot mijn verbazing had ik vandaag al antwoord :)

Bagage wordt inderdaad doorgelabeld. Er is blijkbaar alleen een uitzondering bij lowcost maatschappijen en bij vluchten naar Amerika of met lange overstap
Handig om te weten dan!
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Plaats reactie