België - Afrika met de auto!

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Jivanaa

België - Afrika met de auto!

Bericht door Jivanaa »

Deze zomer zouden mijn vriend en ik naar Afrika willen trekken! Met de auto! We hebben ongeveer een maand de tijd en dachten tot daar te rijden, de auto te verkopen, en dan terug te vliegen. We zouden tot Senegal, Gambia of Burkina Faso willen rijden.

Nu vragen we ons af hoe haalbaar dit tegenwoordig nog is. Voor Burkina Faso zouden we door Algerije en Mali moeten rijden, maar daar horen we zulke slechte verhalen van. (Voornamelijk Algerije dan... Dat je daar best niet "alleen" kan rijden enzo.. Kloppen deze verhalen of zijn ze overdreven?) Voor Senegal/Gambia moeten we dan weer door Algerije en Mauritania en die doen moeilijk met hun grenzen.

Zijn er mensen die deze reis (redelijk recent) gemaakt hebben en ons kunnen helpen? Tips? Websites?
- Is de reis nog mogelijk?
- Wat is de beste route? Of is er een "veiliger en gemakkelijker" alternatief?
- Welke voorbereidingen kan je best nemen?

Bedankttt!
Titbird

Re: België - Afrika met de auto!

Bericht door Titbird »

Hey Jivanaa, ik rij zelf deze winter ook tot in West Afrika met de bestelwagen.
Even kort: De route door Algerije dwars door de Sahara (grote stukken offroad) is al jaren dicht door problemen met AQMI en bovendien een hardcore woestijnroute (niet voor amateurs).
De enige weg naar beneden is langs de geasfalteerde kustweg ( Moroc/Mauri) en Senegal is best ook te vermijden door de moeilijke grens bij Rosso (in principe zijn auto's ouder dan 5 jaar en zonder carnet verboden).
Ben er zelf al een paar maal geweest dus als je vragen hebt kan je me mailen op tony-ontheroad@hotmail.com

www.tony-roundafrica.blogspot.com
Plaats reactie