Reisbestemming augustus 2013

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
RoosA

Reisbestemming augustus 2013

Bericht door RoosA »

Hoi allemaal!
Aankomende zomer ben ik klaar met studeren en ben ik van plan om 3 weken op reis te gaan. Ik wil graag iets bijzonders en avontuurlijks doen maar het budget is vrij krap. Ik denk aan Azië omdat ik hou van deze regio en onderdak en eten te betalen zijn. Nu is het zomerseizoen in veel Aziatische landen ook het moesson-seizoen en met een rondreis door ZO-Azië 3 jaar terug heb ik gemerkt dat ik dat niet zo'n feest vind... Misschien heb ik pech gehad maar we hebben toen veel regen gehad en enkele activiteiten niet kunnen doen. Nu heb ik begrepen dat in Indonesië, (NO)Sri Lanka en (NO)Maleisië het klimaat wel lekker is in de zomer.
Heeft iemand ervaring met deze landen? Is dat voor 3 weken leuk of is het lastig te bereizen en daarom te kort?
Is er iemand met ideeën voor andere bestemmingen (hoeft niet in Azië)? En hoe kan ik het beste zoeken naar goedkope tickets?
Laat de voorpret beginnen! Alvast bedankt!
Erik
Site Admin

Re: Reisbestemming augustus 2013

Bericht door Erik »

Zo te zien is Oost Sri lanka in de zomer maanden nog te doen. Maar heb er zelf geen ervaring mee.

Je kunt goedkope vliegtickets vinden door vooral flexibel te zijn in je data. We hebben een heel uitgebreid artikel hierover, weet niet of je dat al gelezen had? https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vo ... si566.html
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Sri Lanka heb ik niet bezocht, maar zowel in Indonesië als Maleisië kun je je makkelijk 3 weken vermaken. Die tijd is te kort om het hele land te zien, maar je kan wel een leuk en divers rondje maken.

Qua tickets is (begin) augustus niet het beste/voordeligste moment. Je zit nog in de bouwvak/schoolvakanties en dat drijft de prijzen op. September is vaak honderden euro's goedkoper, zeker omdat je voor augustus al vrij laat bent met boeken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik ben wel in Juli in thailand geweest, het viel wel de meeste dagen wel mee met de regen. Maar in onze drieweekse vakantie was er wel net heel veel (echt de hele dag) regen op de dagen die we voor duiken en eiland hadden gereserveerd. Als je zeker goed weer wilt hebben dan is een ander land inderdaad beter.

Je geeft aan dat je budget krap is, dan kan je inderdaad beter een andere maand kiezen in verband met vliegtickets. Daarnaast is er in Sri Lanka al een krapte aan hotelkamers door de sterke toename van toeristen de afgelopen jaren. Zeker in het drukke seizoen betaal je waarschijnlijk ook meer voor een kamer.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie