nicaragua/el salvador

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
tom
Reisexpert

nicaragua/el salvador

Bericht door tom »

jajajaja nog maar net een maandje terug maar toch al weer verder aan het kijken.... :roll:

net 4 maanden in azië gezeten, vond laos over het algemeen het hoogtepunt.... ben nu naar iets op zoek wat enigzins vergelijkbaar is; dan heb ik het vooral over sfeer en mate van toerisme.

nou lijken nicaragua en el salvador me wel een goeie keuze. misschien alleen nicaragua want ik heb waarschijnlijk maar 6 weekjes. is het zo mooi als het klinkt? is het massatoerisme ondertussen al flink toegenomen?

en dan nog iets, nog niet zo lang gezocht maar klopt het dat vluchten die kant op gelijk al 2 keer zo duur zijn als vluchten richting azië??

alvast bedankt!
amassakoul
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: nicaragua/el salvador

Bericht door Tikva »

El Salvador ben ik helaas niet geweest door tijdgebrek. Nicaragua is zeker niet overspoeld door toeristen in populaire plaatsen zoals Leon of Granada komen wel wat meer backpackers maar als ik je vertel dat er dan 2 of 3 echt populaire hostels zijn waar iedereen wil (en vaak ook nog kan) slapen dan zegt dat wel genoeg.

Ik vond Nicaragua erg relaxed en daarin wel te vergelijken met Laos maar het is zeker niet hetzelfde. Van alle centraal-americaanse landen waar ik ben geweest (niet panama en el salvador) komt er het wel het dichtstbij.

Maar in Laos is het toch vooral de locals, het lekkere eten en de algemene "sloom"heid die ik zo geweldig vond. Nicaraguanen (of eigenlijk alle centraal-americanen) zijn wel wat geslotener dan laotianen, er zijn meer steden en het eten is ook wat minder. Ga vooral naar plekjes zoals Isla de Omtepe en Laguna Apoya voor het "Laos" gevoel.
Wat spaans leren en dan bij een lokale familie wonen is ook een aanrader om het land te leren kennen. (ik weet nog wel een erg leuke familie als je interesse hebt).

En vluchten ja die zijn duurder, goedkopere opties zijn vliegen met een overstap in de USA, en vliegen op Costa Rica (bijv. Liberia international airport is een uurtje of 2-3 van de grens met Nicaragua).
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

ah dankjewel voor je reactie,

in laos waren idd de locals geweldig! in de afgelegen dorpjes spontaan uitgenodigd worden voor bruiloften of gewoon bij mensen thuis, geweldig!
ik had eerlijk gezegd gedacht dat midden amerikanen juist wel open zouden zijn, maar dat valt tegen?
spaans leren bij familie thuis klinkt erg goed! maar t duurt nog wel een flinke tijd voordat ik ga, dus daar kom ik later misschien op terug.

thnx anyway!
amassakoul
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

ik ben nu in Nicaragua, net gisteren uit Leon naar Masaya gegaan en morgen waarschijnlijk richting Lago Apoya. De nicaraguanen zijn inderdaad gesloten, net als de guatemalteken en el salvadorianen. In Honduras viel dit het meeste mee.

Vliegen via de VS is een zeer goeie optie, dagelijks komen busladingen mensen vanuit San Jose richting Nicaragua. Ik zou ook kijken of je via Cancun hierheen kunt komen. Via Jetairfly.com kun je vandaar heel goedkoop vliegen.

Voor echt goed eten en heel erg open mensen moet je naar Mexico en dan nog het beste richting het gebied ten noorden van Mexico Stad naar mijn mening. Maar dat is allemaal wel een tikje duurder dan hier in Nicaragua.
Plaats reactie