Hoe van Hong Kong naar Chengdu?

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
Roodkapje
Reiziger

Hoe van Hong Kong naar Chengdu?

Bericht door Roodkapje »

Hoi allemaal!

Ik ga deze zomer tijdens mijn reis ook naar China.

Nu ga ik denk ik via Hong Kong, omdat ik daar makkelijk het visum voor China kan regelen (Toch? Scheelt me een hoop gedoe hier..).
Hierna wil ik echter meteen naar Chengdu (weekje vrijwilligen bij de panda's =)).
Vliegen van Hong Kong naar Chengdu is heel duur, maar ik kom er via internet gewoon écht niet uit hoe ik het beste met de trein zou kunnen gaan, hoe lang dat duurt en hoeveel me dat zou kosten.

Heeft een van jullie hier ervaringen mee?

Alvast bedankt!!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Hoe van Hong Kong naar Chengdu?

Bericht door WizardOfOss »

Geen ervaring mee, maar je zal waarschijnlijk eerst naar Shenzhen (of Guangzhou) moeten, en dan van daaruit naar Chengdu, hier vind je de treinen daarvoor. Wel een serieus lange rit, L6 is vreemd genoeg veruit het snelst maar ook het goedkoopst, RMB 250 voor een hardsleeper.

Ook even snel op Skyscanner gekeken voor vluchten (een willekeurige datum in juli geprikt), zowel bij vertrek van Hong Kong, Shenzhen of Guangzhou kom ik dan op zo'n 170-180 euro voor een directe vlucht uit. Weliswaar een stuk duurder dan de trein, maar als ik moet kiezen tussen 2,5 uur vliegen of minimaal 32 uur in een trein zou ik het toch wel weten...
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Ik heb ook geen ervaring met deze exacte route.

Het beste is om inderdaad eerst naar Shenzhen te gaan. Dan ben je al in China :)
De trein doet er erg lang over, je moet dit willen. Met z'n tweeen is het nog wel te doen, in je eentje wordt het een stuk saaier.

Ik weet niet waar je hebt gezocht voor tickets, maar kijk ook een op ctrip.com en elong.com. Hier vind je alle vluchten met Chinese maatschappijen. Misschien dat je er iets goedkopers vindt. Succes in elk geval!
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Floortje88

Bericht door Floortje88 »

Hi,

ik heb deze route gedaan, maar dan in omgekeerde volgorde (Chengdu-Hong Kong). Ik ben zelf via Guangzhou en Shenzhen gegaan.
Ik heb zelf een half jaar in Hong Kong gewoond en vanuit daar kun je prima de grens oversteken naar Shenzhen en doorreizen richting het noorden. Treinen is prima in China, maar probeer de hardseaters te vermijden, vooral op de lange vluchten (eens 6 uur moeten doorbrengen op een hardseater en das geen pretje ;)).
Je visum regelen in Hong Kong is goed te doen, maar ik snap je opmerking 'scheelt een hoop gedoe hier' niet zo goed? Je kan in NL prima je visum voor China regelen zonder veel gedoe. Mijn ouders hebben het zelf via de anwb gedaan :)
Verwacht trouwens niet te veel van de panda's in Chengdu. Ze zijn inderdaad erg schattig en het ziet er allemaal erg leuk uit, maar ik vind het een grote geldklopperij..

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Groetjes,
Floor
Plaats reactie