wat is de volgende bestemming

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Reismeis
Reisexpert

Re: wat is de volgende bestemming

Bericht door Reismeis »

Goed bezig, Menasil!! Leuke vooruitzichten in de nabije toekomst :)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mijn vriend vroeg me vandaag welke weekenden ik nog vrij heb tot de zomer om een weekendje Zeeland te plannen.... Tot mijn grote schrik heb ik voor alle weekenden tot eind juni al iets gepland!

Gelukkig vooral veel leuke dingen als live-aboard op de Oosterschelde, biologiecursus in Burgh-Haamstede en de weekenden binnen mijn reis naar Uzbekistan en Letland. Verder veel dingen voor mijn Divemasteropleiding en wat bezoekjes aan m'n ouders.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Klinkt als een heleboel leuke weekenden Jenny!

We hebben geboekt in mei een week naar Curaçao. Daarmee is onze planning voor dit jaar ook rond. Was niet helemaal de bedoeling eigenlijk idee was een weekje zon en duiken dichterbij voor het einde van mijn verlof. Maar op zulke korte termijn blijken pakketreizen naar verre bestemmingen zoals Curacao of Brazilie helemaal niet veel duurder zonbestemmingen dichterbij. Je kunt naar sommige verre bestemmingen zelfs een hele reis krijgen voor de prijs van een los vliegticket. 0_0 Curacao heeft veel voordelen, ze spreken er Nederlands, het is lekker compact, geen ziektes, we hebben een keukentje, het water is drinkbaar en uiteindelijk ook erg belangrijk we vinden het zelf veel interessanter. Enige wat me wel eng lijkt is dat het wel 10 uur vliegen is, maar ja thuis en overal waar ze tot nu toe mee is geweest slaapt ze gewoon rustig in de draagdoek en huilt ze nauwelijks en een dag/nacht ritme dus jetleg heeft ze toch nog niet.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Leuke dingen heb je op de planning staan Jenny!! Dan maar in juli een weekendje naar Zeeland ;)

Tikva, lekker vooruitzicht zeg, heerlijk!!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bedankt voor de tip, Tikva. Eindelijk een manier gevonden om goedkoop buiten de schoolvakanties weg te kunnen.... Gewoon een kind nemen! ;) ;) ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Lol @ Jenny! haha
Maar leuk zeg Tikva, ben benieuwd hoe het zal zijn uiteindelijk! Wel goede voorbereiding voor later dit jaar met vliegen enzo.

En Jenny, leuke vooruitzichten hoor! :)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Volgens mij hebben we zojuist twee Sloveense campings gevonden voor ons verblijf in juli *O* *O*
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Leuk Reismeis! Mn broer en schoonzus gaan vrijdag voor een week, maar komt omdat mn schoonzus daar vandaan komt.

Ik heb weer geen plannen, Canada wordt pas volgend jaar. Mn broer en schoonzus (gaan emigreren van de zomer) willen eerst opstarten met werk e.d. dus hebben geen tijd voor mij. En de winter vind ik te koud om daar te zijn. :X
Vanaf augustus heb ik weer geen werk dus wel weer tijd om langere periode weg te gaan. Maar als ik dat doe is wéér mn geld op en dat vinden mn ouders niet zo tof.. keuzes keuzes. O-)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik woon nu in Laos maar zit er hard over te denken om weer eens verder te gaan kijken over een paar maanden. Ik zit al geruime tijd te denken aan terugkeren (3 keer is scheepsrecht) naar Nieuw-Zeeland en daarna wat eilandstaten te bekijken en dan naar Nederland via een tussenstop ergens (en over land verder ofzo). Fantaseren is altijd goed toch? ;)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

@ Laosfan, brengt Laos je toch niet wat je er van verwacht had? of andere redenen om weer verder te kijken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Heb je een beetje werk kunnen doen/vinden? Ik denk dat reizen door een land toch wel flink anders is dan er daadwerkelijk wonen. Niet dat ik daar veel ervaring mee heb maar 4 maanden Kenia en 4 maanden in Guatemala 'wonen en werken' is toch anders. Je ziet veel meer van een land en dan kan heel leuk zijn, maar heeft ook zeker wat meer negatieve aspecten. Ik doe onderzoek hier dus dat was allemaal al zo goed als geregeld, het lijkt me uitdagend om zelf betaald werk te vinden.

Je fantasie klinkt niet verkeerd trouwens!

Tikva, leuk dat je naar Curaçao gaat! Lijkt me wel spannend zo'n eerste reis met een baby, maar het klinkt als het ideale kindje hoor :). Draagdoek lijkt me ook zo handig, hier loopt iedereen daar ook mee.

Mijn volgende bestemming na Guatemala is een paar dagen relaxen in El Salvador en dan met de bus naar Panama waar ik met mijn ouders 10 dagen ga rondreizen. Als ik dan mijn ouders op het vliegtuig heb gezet kan ik een paar uur daar wachten en komt een vriendin aan. Samen met haar ga ik naar Colombia zeilen eind mei. Tijd vliegt! Ik zie er een beetje tegenop om Guatemala te verlaten want heb het ontzettend naar mijn zin. Ik weet zeker dat ik nog een keer terugkom.

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Tikva schreef:@ Laosfan, brengt Laos je toch niet wat je er van verwacht had? of andere redenen om weer verder te kijken.
Op zich brengt het wel zo'n beetje wat ik verwacht had. Maar reizen blijft kriebelen en Nederland (en andere landen) dus ook. Ik werk hier nu maar ik verveel me in de uren dat ik niet hoef te werken wel kapot.. En dat ga ik niet lang doen.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Kuess
Wereldreiziger

Bericht door Kuess »

@menasil Beetje late reactie *excuus*. Mijn route is ongeveer:
Tel Aviv
Jerusalem
Dode Zee
Hamat Gader (hot springs :P)
Sea of Gallilea
Rosh Hanikra
Akko
Haifa
Ceasarea

Al ga ik ook veel zien in de omgeving, eeuwen oude tunnels die onder water staan, etc. Heb een persoonlijke gids bij me! Dus dat komt wel goed :)
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Mijn volgende bestemming is Groningen, ergens volgende week. Om precies te zijn: het centrum en Ikea :P
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Kuess schreef:@menasil Beetje late reactie *excuus*. Mijn route is ongeveer:
Tel Aviv
Jerusalem
Dode Zee
Hamat Gader (hot springs :P)
Sea of Gallilea
Rosh Hanikra
Akko
Haifa
Ceasarea

Al ga ik ook veel zien in de omgeving, eeuwen oude tunnels die onder water staan, etc. Heb een persoonlijke gids bij me! Dus dat komt wel goed :)
Dat laatste is wel heel erg fijn! Dan weet je vaak ook buiten de gebaande paden je plekjes te vinden :) Ik ben zelf in 2011 naar Rosh Hanikra, Sea of Gallilea (Tiberias), Akko en Haifa geweest. Moet zeggen dat Rosh Hanikra toen ik er was, erg tegenviel... maar kan ook komen doordat je toen de grotten e.d. niet in kon en er wat gedoe was weer met o.a. uitroepen van een Palestijnse staat e.d. Lijkt me wel erg mooie route!
Plaats reactie