Ik was afgelopen weekend mijn verzekeringen eens aan het nalopen en ontdekt dat ik waarschijnlijk gunstiger uit ben bij een andere maatschappij. Nu vroeg ik me af...wat is een goede timing voor het overstappen van reisverzekering? Ik heb nu doorlopende reis en annuleringsverzekering en ga in ieder geval in april en juni op vakantie en zal mogelijk (beiden keren 7 dagen, binnen Europa) in juni/juli een 'ver weg reis' gaan boeken voor later dit jaar. Kans is groot dat het in juli geboekt gaat worden, maar dat weet ik dus niet zeker...
Lijkt me slim dat ik voor ik delen van deze reis boek over ga stappen. Maar dan kan ik voor annuleren van de juni reis niet beroepen op mijn huidige verzekering en ook niet op de nieuwe als ik per1 juni afsluit.
Ik heb nu al sinds 2010 een verzekering bij dezelfde maatschappij dus mag nu maandelijks opzeggen.
Edit: Polisvoorwaarden melden dat ik binnen 14 dagen na boeking van de reis de verzekering moet laten ingaan...dat is ook nog een optie om per 1 juli in te laten gaan en dan zorgen dat ik niet voor 17 juni de reis boek