Toilettas tijdens backpacken?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
heidi01
Vakantieganger

Toilettas tijdens backpacken?

Bericht door heidi01 »

Wie heeft er tips om je toilettas beperkt te houden?

Als ik kijk wat ik normaal altijd gebruik thuis kom ik toch aan een aardig stapeltje producten om mee te nemen. En gezien we een maand gaan rondtrekken hebben we ook redelijk wat nodig. Mijn make-up blijft resoluut thuis om plaats te sparen. En ook mijn gewone lenzen wissel ik voor daglenzen zodat ik niet met een gigantische flacon rondloop. Maar wie heeft er nog echte goede tips?

1. nemen jullie echt een toilettas mee? Ik overweeg om al mijn spulletjes mee te nemen in zip-lock tasjes of een goedkoop toilettasje. Ik laat altijd overschotten van toiletspullen achter in mijn laatste hotel om plaats te maken in mijn backpack, maar ja dan zit je nog met een logge lege toilettas.

2. Op mijn werk heb ik het geluk dat ik alle producten in mini-flacons vind. Is dit handig op reis? Voordeel is dat als een klein flesje leeg is dat je dit gewoon kan weggooien met een grote verpakking zit je hier een hele maand mee te zeulen.

3. Zijn vrouwenproducten zoals tampons en maandverband in een land als peru goed te vinden en is dit dan ook te vergelijken met ons Westerse comfort?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Toilettas tijdens backpacken?

Bericht door Tikva »

Kleine toilettas is wel handig, gewoon om alles ook bij elkaar te hebben als je naar de badkamer loopt. Het plaats maken snap ik niet helemaal zoveel ruimte nemen toiletspullen toch ook niet in? en dan neem ik meestal nog wel een beetje make-up mee. Mini's zijn wel handig voor dingen waar je er weinig van nodig hebt zoals dagcreme en conditioner etc. Maar tandpasta of shampoo red je niet in een maand met een mini verpakking. Wel handig een mini zonnebrand voor in je dagrugzak en dan de grote fles om bij te vullen in je grote rugzak.

Tampons etc gewoon meenemen voor een maand is het echt te veel werk om ter plekke te moeten gaan zoeken naar de juiste producten.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tampons zijn in sommige landen écht niet te krijgen! Als je de pil slikt kun je overwegen die door te slikken wanneer je een maand gaat reizen. (Of tampons in Peru te krijgen zijn weet ik niet, maar een doosje tampons neemt niet veel plek in.)

Wat andere verzorgingsproducten betreft:
- Ik neem shampoo meestal in een paar kleine flesjes mee. Mijn haar is niet zo lang en ik was het niet dagelijks, dus dat werkt prima. Daarnaast vind ik het op reis ook geen ramp om mijn haar tijdelijk met een locale shampoo te wassen, ookal heb ik in NL wel altijd hetzelfde merk. Met shampoo kun je ook de rest van je lijf wassen, dus ik neem meestal geen aparte douchegel mee.
- Ik heb altijd een paar kleine tubes tandpasta voor als ik kort wegga, voor een maand neem ik gewoon de grote tube mee. Je kan tandpasta evt delen met je reisgenoot.
- Lenzenvloeistof kun je gewoon kopen in kleine flesjes, deze gebruik ik altijd op reis.

Wat de tas betreft:
- Ik heb jarenlang een gewone plastic zak als toiltettas gebruik. Even dubbelklappen en het werkt prima. Wel iets van plastic gebruiken, want kleine potjes kunnen lekken!
- Sinds mijn vlucht met Iceland Air op de dag van de vrouw heb ik een mooie (gratis) toilettas van hen gekregen, deze is heel klein op te rollen. Je kan een vergelijkbaar iets gewoon kopen.
Er is dus geen reden om de grote logge tas mee te nemen
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Ik gebruik ook meestal plastic supermarktzakjes en ik neem niet veel iets mee. Met een tandenborstel, tandpasta, shampoo (koop ik op reis of - voor een maand - klein flesje), blokje zeep (gebruik ik ook om een handwas te doen, blokjes gaan veel minder snel dan fles), deo, scheermesje en een haarborstel kom ik al een heel eind. Overigens bewaar ik dan een fles shampoo weer apart. Ik doe nooit zoveel spullen bij elkaar omdat die bulk opeens meer plek kan innemen dan losse items.
Voor een maand inderdaad eventueel pil doorslikken en anders spul meenemen.
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Als toilettas gebruik ik een Lifeventure Wash Roll, veel vakjes en een spiegeltje, vooral de ophanghaak vind ik handig. Eerder had ik altijd van die ziploc zakjes, maar die gingen kapot en ze moesten vaak op een ranzig planchet staan in de badkamer.

Ik gebruik shampoo, zeep en bodybutter in vaste vorm van Lush, voordeel is dat het niet kan lekken, je produceert geen plastic afval en ze nemen heel weinig gewicht en ruimte in. Met een shampoobar doe ik ongeveer 5-6 maanden.
Verder gewoon een tube tandpasta, wegwerpscheermesje, klein potje dagcrème, etc.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Plaats reactie