Café Verweggistan
Re: Café Verweggistan
Volgens mij vraagt mijn vader nooit een aanbetaling voor een relatief kleine klus.. Niet voor zover ik weet in ieder geval. Ik ben persoonlijk ook niet zo happig op het doen van aanbetalingen. Ik zou dat alleen doen als de voorwaarden helder zijn en ik zwart op wit heb staan dat ik in geval van een calamiteit oid het geld terugkrijg. Maar als een bedrijf failliet gaat ben je laatst en krijg je niets, want dan gaan de grote heren (banken, belastingdienst e.d.) er vandoor met dat beetje geld wat er nog is.
En wat de opdrachtgever betreft: Deze gaat akkoord met de offerte, dus heb je als aannemer ook zwart op wit staan dat de opdrachtgever moet betalen voor het geleverde werk. De opdrachtgever mag volgens mij 5% inhouden als deze niet tevreden is met het geleverde werk oid.
En wat de opdrachtgever betreft: Deze gaat akkoord met de offerte, dus heb je als aannemer ook zwart op wit staan dat de opdrachtgever moet betalen voor het geleverde werk. De opdrachtgever mag volgens mij 5% inhouden als deze niet tevreden is met het geleverde werk oid.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Het is inderdaad beetje dubbel dat aanbetalen. Voor materialen zou ik het wel doen, of ik de materialen zelf haal of dat hij ze haalt... maar in dat laatste geval wil ik wel een factuur hebben om het te zien als bewijsje bij een aanbetaling! En ook zwart op wit dat ik hem aanbetaal daarvoor. Nu heeft een van de bedrijven mij al van te voren laten zien waar die wil gaan inkopen enz. Ik ga iig nu de offerte van bedrijf waar ik meest vertrouwen in heb, opsturen naar verzekering. Hopelijk gaat de goedkeuring snel 
Verder vandaag lekker gesport. Loop sinds vorige week bij de manueel therapeut omdat er iets niet goed zat in m'n rug (had ik al tijdje wat zeurderige pijn) en ben zo blij dat ik gegaan ben! Er klopte idd iets niet maar is vrij makkelijk te verhelpen
Mag ook gewoon sporten maar wel bepaalde oefeningen even niet. Merk wel dat m'n rug nu stuk beter voelt dan eerst! 

Verder vandaag lekker gesport. Loop sinds vorige week bij de manueel therapeut omdat er iets niet goed zat in m'n rug (had ik al tijdje wat zeurderige pijn) en ben zo blij dat ik gegaan ben! Er klopte idd iets niet maar is vrij makkelijk te verhelpen

- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik ben vanavond naar de film Kon Tiki geweest! Leuke film over het avontuur van Thor Heyerdahl die wil bewijzen dat de Polynesiërs van de Peruanen afstammen! Jaren geleden ben ik in Oslo al naar het Kon Tiki museum geweest en was daarom nu extra leuk om de film te zien =)
Ja goede film he, komt later dit jaar geloof ik.naar NLD maar heb hem ook al gezien.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Hij draait sinds vorige week in Pathe, in juli geloof ik pas in België!
-
- Reisexpert
Heb ik toch wel een stevige verkoudheid te pakken die zich vast gezet heeft op mijn luchtwegen en stembanden...De voorbije periode hebben onze reissouveniers ook een bestemming gekregen in ons huis. Mag ook wel aangezien we al 8 maand terug zijn.
1 jaar reizen en ontelbare souvenirs:
China: lotus-schoenen en een gebedsmolen uit Tibetaanse gebieden + gebedsvlagjes, 'punthoedje'
Mongolie: Cd en blauwe gebedsvlagjes
Vietnam: 2 hangmatten, 1 gebruikt (lees: besmeurd met vogelstront) bamboevogelkooi, bamboe manden, gevlochten bezem, punthoedje, rijst opschud-mand
(laat vietnam nu net het land zijn waar we maar 1,5 week bleven...haha
Cambodja: schilderij van Apsara danseres
Laos: sticky rijst mandjes, 2 houten maskers, een bedovertrek in Naxi-blauw, enkele prachtig versierde lappen stof
Thailand: chopsticks
Nieuw Zeeland: een lief, schattig doosje met mosterdpoeder
Paaseiland: cd, magneten, pentekening, maoi-beeld
Bolivie: houten pollepel, gekleurde doeken, vingerpopjes, stenen kaarsenhouders, stenen kommen, een stenen relief van de god Viracocha
Peru: een gegraveerde en ingekleurde kalebas
durf nu niet zeggen dat wij de economie niet gesteund hebben he. We hebben veel souvenirs gekocht, maar af en toe heb ik enkele dingen laten staan waar ik nu toch wel wat spijt van heb. Alhoewel, de mooiste souvenirs zitten toch in mijn hoofd en hart.
90% van wat we kochten vinden we nog steeds mooi, én staat prachtig in ons huis
Haha, als we zo doorgaan dan moeten we binnen 10 jaar verhuizen. Van onze vorige reizen brachten we ook steeds dingen mee. In Indonesie kochten we een ingegraveerde waterbuffel kop. En een grote houten Ganesh.
In Turkije kochten we een muurtapijt. In Marrokko een Tajine. In Athene een theatermasker van de god Bacchus
En ga zo maar door...
Zijn jullie souvenir kopers?? En zoja, wat gaat er per post of in de rugzak mee terug van vakantie??
1 jaar reizen en ontelbare souvenirs:
China: lotus-schoenen en een gebedsmolen uit Tibetaanse gebieden + gebedsvlagjes, 'punthoedje'
Mongolie: Cd en blauwe gebedsvlagjes
Vietnam: 2 hangmatten, 1 gebruikt (lees: besmeurd met vogelstront) bamboevogelkooi, bamboe manden, gevlochten bezem, punthoedje, rijst opschud-mand
(laat vietnam nu net het land zijn waar we maar 1,5 week bleven...haha
Cambodja: schilderij van Apsara danseres
Laos: sticky rijst mandjes, 2 houten maskers, een bedovertrek in Naxi-blauw, enkele prachtig versierde lappen stof
Thailand: chopsticks
Nieuw Zeeland: een lief, schattig doosje met mosterdpoeder
Paaseiland: cd, magneten, pentekening, maoi-beeld
Bolivie: houten pollepel, gekleurde doeken, vingerpopjes, stenen kaarsenhouders, stenen kommen, een stenen relief van de god Viracocha
Peru: een gegraveerde en ingekleurde kalebas
durf nu niet zeggen dat wij de economie niet gesteund hebben he. We hebben veel souvenirs gekocht, maar af en toe heb ik enkele dingen laten staan waar ik nu toch wel wat spijt van heb. Alhoewel, de mooiste souvenirs zitten toch in mijn hoofd en hart.
90% van wat we kochten vinden we nog steeds mooi, én staat prachtig in ons huis
Haha, als we zo doorgaan dan moeten we binnen 10 jaar verhuizen. Van onze vorige reizen brachten we ook steeds dingen mee. In Indonesie kochten we een ingegraveerde waterbuffel kop. En een grote houten Ganesh.
In Turkije kochten we een muurtapijt. In Marrokko een Tajine. In Athene een theatermasker van de god Bacchus
En ga zo maar door...
Zijn jullie souvenir kopers?? En zoja, wat gaat er per post of in de rugzak mee terug van vakantie??
Ik koop tegenwoordig steeds minder omdat mijn huis toch al zo vol is met souvenirs. Als ik tegenwoordig dan toch een souvenier koop liever iets duurder en echt mooi. Mooie beschilderde lappen die je kunt inlijsten als schilderij of een mooie houten beeld.
Wat ik wel graag koop zijn sieraden, lekker klein en heb je nog jaren plezier van. Zo heb ik bijvoorbeeld oorbellen met een lama erin uit Peru etc
Wat ik wel graag koop zijn sieraden, lekker klein en heb je nog jaren plezier van. Zo heb ik bijvoorbeeld oorbellen met een lama erin uit Peru etc
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik was nooit zo'n hele erge souvenirkoper, maar daar is toch wel verandering in gekomen. Qua echte typische souvenirs beperk ik het meestal tot magneten, dat scheelt toch al wel een hoop prullaria. Alleen als ze echt geen magneten hebben wil ik nog weleens iets kopen om dat dan zelf in een magneet te transformeren, al komt daar in de praktijk meestal nooit iets van terecht.
Maar desondanks merk ik wel dat ik toch steeds meer andere dingen koop. Snoep en drank zijn altijd favoriet, vaak wat boeken, dvd's of cd's, en verder maar net wat ik tegenkom. Een olifantje voor m'n moeder als het even kan. En nu ik een klein neefje heb moet ik uiteraard ook altijd wat cadeautjes voor hem meenemen...
Desondanks was m'n weekje Tokyo eerder dit jaar voor mijn doen toch wel echt heel extreem:
(die tweede foto had ik volgens mij al eens eerder hier geplaatst)

Maar desondanks merk ik wel dat ik toch steeds meer andere dingen koop. Snoep en drank zijn altijd favoriet, vaak wat boeken, dvd's of cd's, en verder maar net wat ik tegenkom. Een olifantje voor m'n moeder als het even kan. En nu ik een klein neefje heb moet ik uiteraard ook altijd wat cadeautjes voor hem meenemen...
Desondanks was m'n weekje Tokyo eerder dit jaar voor mijn doen toch wel echt heel extreem:
(die tweede foto had ik volgens mij al eens eerder hier geplaatst)

Ja, dat is goed inslaan, Wizz. Had je nog teveel gewicht mee op terugweg of viel het mee? 
Souveniers... ik vind het soms zo lastig. je wil wel wat kopen maar eerst had ik een heel klein appartementje dus geen ruimte en ja nu heb ik wel de ruimte maar wil ook weer niet teveel zooi in huis halen. Magneetjes zijn leuk om te kopen en idd, sieraden! Verder heb ik uit Polen o.a. een sieradendoosje (pas gekocht toen ik de derde keer in Krakow was, vond hem al die tijd zo mooi maar had de eerste keren geen ruimte meer over). Ik zit ook te denken of ik in Griekenland vorig jaar nog wat gekocht had, maar volgens mij uiteindelijk alleen souveniertjes voor anderen... Op een gegeven moment merk ik ook dat ik kritisch word en iets unieks wil! Of iets nuttigs!
Kon Tiki lijkt me interessante filM! Helaas beetje druk dus misschien tzt eens kijken of die nog draait of anders eens huren
Verder goed nieuws. Verzekering is akkoord met offerte. Supersnel zijn ze! Morgen maar afspraak maken met de schilder! Dan kan ik later dit jaar het toilet onder handen (laten) nemen. En niet alleen voelt m'n rug beter, ook therapeut zei dat het er beter uit zag

Souveniers... ik vind het soms zo lastig. je wil wel wat kopen maar eerst had ik een heel klein appartementje dus geen ruimte en ja nu heb ik wel de ruimte maar wil ook weer niet teveel zooi in huis halen. Magneetjes zijn leuk om te kopen en idd, sieraden! Verder heb ik uit Polen o.a. een sieradendoosje (pas gekocht toen ik de derde keer in Krakow was, vond hem al die tijd zo mooi maar had de eerste keren geen ruimte meer over). Ik zit ook te denken of ik in Griekenland vorig jaar nog wat gekocht had, maar volgens mij uiteindelijk alleen souveniertjes voor anderen... Op een gegeven moment merk ik ook dat ik kritisch word en iets unieks wil! Of iets nuttigs!
Kon Tiki lijkt me interessante filM! Helaas beetje druk dus misschien tzt eens kijken of die nog draait of anders eens huren

Verder goed nieuws. Verzekering is akkoord met offerte. Supersnel zijn ze! Morgen maar afspraak maken met de schilder! Dan kan ik later dit jaar het toilet onder handen (laten) nemen. En niet alleen voelt m'n rug beter, ook therapeut zei dat het er beter uit zag

- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Viel mee, maar ik was dan ook maar met weinig bagage van huis gegaan, dat hielp ookmenasil schreef:Ja, dat is goed inslaan, Wizz. Had je nog teveel gewicht mee op terugweg of viel het mee?

Ik ben overigens wel bezig alles eindelijk eens een fatsoenlijk plekje te geven, de magneetjes zitten op kozijnen, lampen en zo'n beetje alles wat maar van metaal is, maar de rest stond inmiddels kriskras door/op elkaar in de kast. De hoeveelheid stof verraad wel ongeveer hoe lang geleden de bijbehorende reis is geweest. Ik had twee platte vitrines met cd's, die heb ik nu leeggehaald, daar moet alles nu toch maar eens een mooier en enigszins stofvrij plekje krijgen.
-
- Reisexpert
Met onze Trav is het goed gegaan : )Reismeis schreef:
Ik ben benieuwd hoe het met onze Trav gaat........
Heb het 10 dagen volgehouden, maar wel op de nipper. Het niet spreken en weinig eten etc. vond ik geen probleem,
maar op dag zes had ik m'n tas al gepakt, omdat ik het met een aantal dingen niet eens was.
Toen bedacht dat dit een mooie gelegenheid was om daar eens goed over na te denken en ben tot vele, best heftige inzichten gekomen.
Ook jeugdherinneringen opgehaald en tot de conclusie gekomen dat ik er veel te weinig heb.
Hoe dan ook, ik ben best trots. Er zijn van de 110 mensen 25 mensen eerder afgehaakt.
Nu heb ik net te horen gekregen dat m'n (belachelijk lieve en leuke) oma gisteren is overleden.
Was echt onwijs dol op haar en moet dit nieuws even verwerken...
Ga niet naar NL, maar ga hier iets bijzonders doen om haar te herdenken (weet nog niet wat, maar dat komt wel).
Dat hadden we van tevoren al zo afgesproken, mocht het gebeuren tijdens mijn afwezigheid.
Ik droeg een touwtje om m'n nek met zo'n oubollig half hartje eraan (droegen wij vroeger op de lagere school altijd als we verkering hadden).
Opoe had er ook een. In het mijne stond Opoe gegraveerd en in dat van haar Siem. Had ik laten maken voor ik vertrok, zodat ze me niet zou vergeten tussen de telefoontjes door (ze was dementerend).
Gisterenmiddag ontdekte ik plotseling dat m'n touwtje was versleten en dat het op het punt van breken stond.
Toen heb ik het afgedaan, m'n reisgenootje (van dat moment) verteld wat het betekende en het hangertje met touwtje in m'n rugzak gestopt. Vandaag hoorde ik dat opoe rond dat tijdstip een slaapmiddel toegediend heeft gekregen om rustig en pijnloos te kunnen sterven...
................................!!!!!!!!!!!
Komende dagen weinig tijd/zin denk ik om veel online te zijn, maar vind het echt fijn en leuk om jullie weer even te lezen!
Dank ook voor de lieve gedachtes!
En om met de woorden van de "loving kindness meditation" te spreken (oh man, wat klinkt dat smerig zweverig!!!):
"May these beings be well..." (jullie dus)
Tot gauw!

You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
-
- Reisexpert
Travelator: jammer van je oma. Veel sterkte om het verlies een plek te geven. En best wel een heftig verhaal dat je neerschreef ivm je hangertje
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
@Travelator, Gecondoleerd met je oma en ik hoop dat je zelf een mooie afscheidsceremonie kan doen =) Verder errug stoer dat je die 10 dagen hebt volgehouden, lijkt mij een hele opgave!
@Zara, ik heb ondertussen een hele koelkast vol met magneetjes van mijn reizen.. mijn meestgebruikte souvenirs zijn 2 tassen die ik gekocht heb.. daarnaast was ik aangenaam verrast dat een schelp die ik vanuit Fiji met de post had opgestuurd ook echt heel is aangekomen, had daarnaast nog een doosje met wat andere souvenirtjes uit Fiji ook opgestuurd.,.. soms is het qua souvenirs wel lastig heb ooit een heel gaaf servies gezien maar ja dat was niet te doen die naar Nederland te krijgen
verder heb ik her en der door mijn huisje allerlei souvenirs staan en in gebruik
Vind het wel leuk dat dingen in mijn huis mij aan mijn reizen doen herinneren!
@Zara, ik heb ondertussen een hele koelkast vol met magneetjes van mijn reizen.. mijn meestgebruikte souvenirs zijn 2 tassen die ik gekocht heb.. daarnaast was ik aangenaam verrast dat een schelp die ik vanuit Fiji met de post had opgestuurd ook echt heel is aangekomen, had daarnaast nog een doosje met wat andere souvenirtjes uit Fiji ook opgestuurd.,.. soms is het qua souvenirs wel lastig heb ooit een heel gaaf servies gezien maar ja dat was niet te doen die naar Nederland te krijgen

Trav, fijn om weer wat van je te lezen! Wat verdrietig dat je oma is overleden.. Heel bijzonder, het verhaal over het hangertje.. Koester dat, en sterkte toegewenst.. Knuf!
Menasil, fijn dat je rug weer wat beter voelt meis! En dat de verzekering zo snel akkoord is gegaan!
Zara, ik als tassenverslaafde koop eigenlijk altijd wel een leuke, vooral géén übertoeristische, tas. Verder heb ik één tattoo laten zetten tijdens mijn jaar in Australië. Destijds heb ik echt ontzettend veel meegenomen/opgestuurd, van stubby coolers tot mijn schooluniform
In Gambia hebben we een drietal doeken (waar ik zelf lijsten voor heb gemaakt), een houten beeld en twee kleine houten maskers (maar dit beeld en de maskers liggen inmiddels in een kast.....) gekocht. In Tunesië hebben we kruiden (harissa) en een fles Boukha gekocht, in Zweden twee dalarna paardjes bij de Nils Olssen fabriek, in Taipei schattige porceleinen lepeltjes en in 2011 hebben we in Australië prachtige huisnummers gevonden. En ik hou van een kerstboom met subtiele 'foreign' items..... 
Menasil, fijn dat je rug weer wat beter voelt meis! En dat de verzekering zo snel akkoord is gegaan!
Zara, ik als tassenverslaafde koop eigenlijk altijd wel een leuke, vooral géén übertoeristische, tas. Verder heb ik één tattoo laten zetten tijdens mijn jaar in Australië. Destijds heb ik echt ontzettend veel meegenomen/opgestuurd, van stubby coolers tot mijn schooluniform

..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Travelator, gecondoleerd met je oma.