WAAR kerst en oud&nieuw in Thailand??

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Toe&Val

WAAR kerst en oud&nieuw in Thailand??

Bericht door Toe&Val »

Beste reizigers,

1e week van december vertrekken wij naar Thailand (Bangkok). Wij vragen ons af waar wij nou het best kerst en oud&nieuw kunnen vieren!

Omdat wij hoogstwaarschijnlijk na oud&nieuw doorreizen naar Cambodja willen wij het liefst in de route vanaf Bangkok kerst en oud&nieuw vieren MAAR WAAR?!

Als je tips hebt en of aanraders dan horen wij dat graag! Ook als dat niet in onze route ligt want wij hebben de tijd!

Alvast bedankt!

Toe&Val:)
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: WAAR kerst en oud&nieuw in Thailand??

Bericht door Moira »

Hallo,

Kerst vieren ze niet echt in Thailand maar kwa zweer denk ik dat kerst het leukste is in Bangkok omdat de winkels daar nog wel veel doen aan versiering. Oud en Nieuw zou ik lekker in het zuiden doen op een mooi strand. Ik heb gehoord van vrienden dat Koh Tao erg leuk is en dat er flink vuurwerk word afgestoken bij Sairee Beach en dat daar flink gefeest word. Er wonen veel duikers uit allerlei landen die oud en nieuw vieren dus een groot feest moet het daar vast wel worden.

gr van Moira
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Vorig jaar waren we in die periode in Thailand.. we dachten kerst op een van de eilanden (liefst ko-phagnan omdat daar en de fullmoonparty en een groot kerst feest zou zijn).. Op een gegeven moment vertelden veel mensen ons dat je dan wel moest reserveren.. Daar mee aan de slag gegaan (1.5 week voor kerst)..

En echt alles dat te reserveren was zat vol. Dus alle hostels in de LP, alles van hostelword noem maar op. Heel veel gebeld maar niets had plek. Bijhalve dan natuurlijk de luxe resorts die dan de prijzen nog eens helemaal verhogen.

Uiteindelijk hebben we toen maar kerst in malasie gedaan, waar we nog een leuke last-minute kregen voor een hotel. Van andere mensen die op de bonnefooi toch naar ko phagnan zijn gegaan gehoord dat ze nog wel wat hebben gevonden maar tegen 250% prijzen en bijna elke dag moest verkassen..

Dus de moraal van het verhaal.. ga nu vast reserveren!

Oud en Nieuw in bangkok gevierd... Is wel lachen, veel muziek.. Weinig vuurwerk hoor, een beetje bij het grandpalace. En het echte BKK programma (bij de shoppingmalls op het grote plein daar) is wat we er van mee kregen op TV hartstikke saai (tenzij je graag de koning in het echt wil zien).
Nee oud en nieuw was een van de weinige keren dat ik toch echt liever thuis was geweest.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
marco polo
Reiziger
Contacteer:

Bericht door marco polo »

Heeft iemand ook tips voor Kerst in Singapore en Oud&Nieuw in Maleisie?
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Denk dat ik de laatste 10 jaar, slechts 1 of 2 keer ben thuis geweest bij oud en nieuw.
Vier maal was ik in Thailand ... maar ik herinner me er niets meer van en kan dus ook geen raad geven. 't Feit dat ik het me niet herinner, is omdat ik geen feestvierder ben. Aangezien ik steeds op tijd naar bed ga in zulke landen, en ik bij de jaarwisseling nooit ben wakker geworden, is dit toch wel een teken dat het er niet uitbundig aan toe gaat.
Wat niet wil zeggen dat er geen plekjes zijn waar het wél gevierd wordt. Succes dus met je zoektocht ;)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik zat afgelopen kerst en oud&nieuw op Borneo (Sabah)

nu heb ik over het algemeen niet al te goede ervaringen met Kerst en Oud&nieuw in het buitenland moet ik zeggen.
Het lijkt in de verste verte niet op thuis en je moet als reiziger een plek weten te vinden waar heel veel andere reizigers zijn om je niet alleen te voelen. want als de locals zelf kerst en O&N vieren dan zitten ze vaak niet te wachten op buitenstaanders

Wat ik zlef bijzonder vind aan deze dagen in een ander land is dat ik in iedergeval nu nog weet waar ik was....3 jaar geleden met kerst ;-)

Afgelopen kerst was ik naar Mount Kinabalu NP omdat vrijwel ieder reiziger daar heen gaat en het stadje Kota Kinabalu uitgestorven was...dus dacht ik daar wel andere mensen tegen te komen.
niet dus!!! was de aller aller enigste in de hele toko!! gelukkig kregen de meisjes van receptie medelijden met me en mocht ik met ze mee naar een mis. Heel bijzonder. zat ik daar in een bergdorpje. op een plasticstoeltje voor de kerk terwijl de wolken om ons heen hingen. Herkenbare deuntjes en onherkenbare teksten!!
Het bleek dus dat alle backpackers voor kerst in Kota Kinabalu zaten.

O&N had ik een jungle trip op de kinabatangan geboekt. dan wist ik tenminste zeker dat ik niet alleen zou zijn (gebeurder veel op Borneo) en op een plek die ik me altijd zou herinneren. Ik wist van te voren dat ik geen wild feest of vuurwerk hoefde te verwachten. Met z'n allen wachten tot middernacht. Even zingen, even drankje drinken en snel naar bed want we moesten om 5.30 weer op.
en terwijl Europa O&N vierde zaten wij in een bootje op de kinabatangan en zagen we onze eerste wilde Orang Utan!!!
om noooit meer te vergeten!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ingevos

Bericht door ingevos »

Waarschijnlijk zitten mijn vriend en ik rond oud en nieuw in Chang Mai... heeft iemand daar ervaringen mee? Of ergens in die omgeving waar het leuk is?

(Gezien de reacties geef ik ons niet veel kans op een geweldige oud en nieuw :{ )
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

ingevos schreef:Waarschijnlijk zitten mijn vriend en ik rond oud en nieuw in Chang Mai... heeft iemand daar ervaringen mee? Of ergens in die omgeving waar het leuk is?

(Gezien de reacties geef ik ons niet veel kans op een geweldige oud en nieuw :{ )
Een leuk oud en nieuw wordt niet gecreerd door de feesten, ok gedeeltelijk, maar vooral met de mensen waarmee je samen bent. C.M. is niet echt een feeststad in mijn beleving, wel veel bars maar vooral voor de westerse mannen, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar Judie's guesthouse is een heel relaxte en gave plek om te overnachten, met relaxte backpackers, personeel en grote gemeenschappelijk ruimtes. Hier denk ik de beste kans om mensen te ontmoeten om mee te feesten en mss organiseren ze zelf wel wat.
Plaats reactie