Yucatan, Guatemala en Belize
Yucatan, Guatemala en Belize
Hallo!
Vanaf half juni gaan mijn vriend en ik 3 weken naar Yucatan, Guatemala en Belize. We vliegen naar Cancun en willen vanaf daar een rondje maken.
Drie weken is natuurlijk niet heel lang en we willen niet alleen maar rennen en vliegen. Hebben jullie ervaringen op het gebied van reizen hier?
- Op welke manier kan je het makkelijkste en goedkoopste reizen?
- Welke manier van reizen is het meest veilig?
- Hoeveel tijd moet je uittrekken om bijvoorbeeld van Cancun naar Belize te reizen?
- Zijn er dingen die wij absoluut niet mogen missen tijdens onze reis?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Groetjes,
Elle
Vanaf half juni gaan mijn vriend en ik 3 weken naar Yucatan, Guatemala en Belize. We vliegen naar Cancun en willen vanaf daar een rondje maken.
Drie weken is natuurlijk niet heel lang en we willen niet alleen maar rennen en vliegen. Hebben jullie ervaringen op het gebied van reizen hier?
- Op welke manier kan je het makkelijkste en goedkoopste reizen?
- Welke manier van reizen is het meest veilig?
- Hoeveel tijd moet je uittrekken om bijvoorbeeld van Cancun naar Belize te reizen?
- Zijn er dingen die wij absoluut niet mogen missen tijdens onze reis?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Groetjes,
Elle
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Yucatan, Guatemala en Belize
hi
kijk even op mijn website voor inspiratie. in 2007 hetzelfde gedaan in 3 weken.
www.bolletjeom.nl
kijk even op mijn website voor inspiratie. in 2007 hetzelfde gedaan in 3 weken.
www.bolletjeom.nl
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Deze route wordt veel gedaan, lees ff dit artikel o.a. voor reistijden https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/be ... 11064.html. Openbaar vervoer is prima te doen, eventueel een vlucht.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
In november dit rondje gemaakt in vier weken. Wanneer je drie weken hebt moet je hier en daar wat dingetjes laten schieten, maar het is te doen. Het is ook erg afhankelijk van je wensen en of je ook jezelf nog een rustperiode aan het strand gunt.
Wij hebben (grofweg) deze route gemaakt:
Vanuit Cancun direct door naar Tulum (erg mooi!)
Merida
Campeche
Palenque
San Christobal de las Casas
Chiapas
Antigua
Flores
Caye Caulker
Playa del Carmen.
Je hebt geluk want veel van de informatie (in ieder geval van Mexico) is dus nog zeer recentelijk bijgewerkt. Guatemala bijna en Belize is een start mee gemaakt. Dus kijk bij ieder land ook even voor de informatie en de tips.
Wij hebben (grofweg) deze route gemaakt:
Vanuit Cancun direct door naar Tulum (erg mooi!)
Merida
Campeche
Palenque
San Christobal de las Casas
Chiapas
Antigua
Flores
Caye Caulker
Playa del Carmen.
Je hebt geluk want veel van de informatie (in ieder geval van Mexico) is dus nog zeer recentelijk bijgewerkt. Guatemala bijna en Belize is een start mee gemaakt. Dus kijk bij ieder land ook even voor de informatie en de tips.
Even doorwerken, ik ben in juni ook 3,5 week in guatamala.Erik schreef:Guatemala bijna en Belize is een start mee gemaakt. Dus kijk bij ieder land ook even voor de informatie en de tips.

Ik zou bijna toch San Christobal mee willen pikken, gewoon een geweldig stadje, maarja de tijd...

Bedankt voor de tips! Hebben jullie ook enig idee hoe het daar is qua kosten?
Wat betaal je bijvoorbeeld voor een simpele maaltijd of voor een busticket?
En een overnachting? (mag basic zijn)
Wat betaal je bijvoorbeeld voor een simpele maaltijd of voor een busticket?
En een overnachting? (mag basic zijn)
Kijk nog eens bij de reisinformatie van de diverse landen, daar staat bij geld en budget precies vermeld wat je kunt verwachten.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
De informatie bij Mexico is wat budget betreft goed bijgewerkt. Afhankelijk van je manier van reizen kun je voor het vervoer ook een beeld krijgen door de sites van de bus maatschappijen te bekijken.
Speciaal even wat buskaartjes weer opgezocht:
Playa del Carmen naar Cancun Luchthaven Mex $114 (€7,-)
Campeche naar Palenque Mex $298 (€18,-)
Chetumal naar Playa del Carmen Mex $300 (€18,-) (dit was een dure bus exclusivo maar sloot het best aan wat tijd betreft)
Bussen in Guatemala zijn goedkoper. Daarnaast hebben wij voor snelle en duurdere bussen gekozen, dus het kan sowieso goedkoper. Maar gezien de strakke planning die wij hadden en de afstanden hebben wij niet voor het budget gekozen maar voor het gemak.
Speciaal even wat buskaartjes weer opgezocht:
Playa del Carmen naar Cancun Luchthaven Mex $114 (€7,-)
Campeche naar Palenque Mex $298 (€18,-)
Chetumal naar Playa del Carmen Mex $300 (€18,-) (dit was een dure bus exclusivo maar sloot het best aan wat tijd betreft)
Bussen in Guatemala zijn goedkoper. Daarnaast hebben wij voor snelle en duurdere bussen gekozen, dus het kan sowieso goedkoper. Maar gezien de strakke planning die wij hadden en de afstanden hebben wij niet voor het budget gekozen maar voor het gemak.