Wat te doen tijdens een week in Peru

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Erik
Site Admin

Wat te doen tijdens een week in Peru

Bericht door Erik »

Uit de mailbox
Ik ga voor mijn werk een aantal dagen naar Peru. Ik vlieg op Lima om vervolgens de volgende dag door te vliegen naar Iquitos. Daar blijf ik een aantal dagen en ga daarna weer terug naar Lima. Graag wil ik mijn vlucht met een x aantal dagen verlengen om privé nog wat rond te reizen. Welke dingen raden jullie aan en hoeveel dagen later zou ik mijn terugvlucht moeten laten boeken?
Erik
Site Admin

Re: Wat te doen tijdens een week in Peru

Bericht door Erik »

Ik heb even bij verschillende reisorganisaties gekeken naar de bouwblokken, maar aangezien ik er nooit geweest ben geen idee of je daar wat mee kan. Vaak lijkt het ook om een bepaald traject te gaan.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Om het makkelijk te maken: neem een vlucht naar Cusco, geniet van het stadje en bezoek de Machu Pichu op de manier die jouw ligt. Bezoek eventueel ook de zoutpannen van Maras.
Nog tijd over? Bezoek las Islas Ballestas (dieren) en/of Huacachina (woestijn).
Meer dan dit zal niet lukken op één week, maar je hebt de topper en wat variatie van Peru binnen handbereik.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik sluit me aan bij bovenstaande dus vlieg naar cusco en besteed je week daar. Niet te veel plannen ivm acclimatiseren hoogte. Wil je dat toch niet of nog minder tijd dan kan je in een dag of 3 ten zuiden van lima naar nascalijnen, paracas etc.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Ik sluit me ook aan... Cusco is een prachtige stad, weliswaar toeristisch, maar met al die mooie gebouwen/architectuur/opgravingen in de buurt stoorde mij dat niet.
Je kan van hieruit naar de opgravingen van Sacsawayman, dat ligt op wandelafstand of je kan de bus nemen.
De kerk van ?? met incaruines er in verwerkt is ook mooi.

Vanuit Cusco kan je naar Valle Sacrado, de heilige vallei gaan en andere inca-ruines bezoeken
Ollantaytambo, Chinchero, Moray?? , en de zoutvlaktes
Mp ligt dan ook binnen handbereik. Je kan er voor zeer weinig geld met de bus vanuit cusco heen. maar indien je slechts een korte vakantie periode hebt neem je best de trein vanuit Ollantaytambo of Cusco en betaal je enkele tientallen euros.

Geniet, geniet geniet....want het was echt wel de moeite!
Plaats reactie