Met de tréin door Zuid Afrika...?

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
Rick.
Reiziger

Met de tréin door Zuid Afrika...?

Bericht door Rick. »

Beste allemaal,

Jullie zullen wel denken, dan weer Vietnam, dan weer Nicaragua. Maar ik twijfel nu eenmaal nogal vaak en graag en m'n Afrikahart begint toch weer wat harder te bonken als ik naar m'n Kenia foto's kijk; Zuid Afrika lonkt!

Nu lijkt me de Bazbus leuk (maar weinig uitdagend, en een hele dag wachten voor de bus..?), maar ik lees op m'n favoriete site (mag ik die hier plaatsen? het is geen reclame; seat 61.com) dat het reizen per trein door ZA goedkoop, veilig en goed geregeld is... Hebben mensen ervaring met treinen in Zuid Afrika?

En ik zit nog met het vooroordeel; erg toeristisch geworden?

Alvast weer onwijs bedankt! Ik ga sowieso ooit naar Nicaragua, en Vietnam, en Jordanië, en Myanmar hoor, maar jongens... Zuid Afrika :Y
bolletjeom
Reisexpert

Re: Met de tréin door Zuid Afrika...?

Bericht door bolletjeom »

ik heb alleen een paar kleine stukjes gedaan met de trein. Lokaal werden we gewaarschuwed dat het zeer onvelig was.
Door blanken die dus ook nooit een trein nemen.
Ons is niets geks gebeurd maar dat is natuurlijk geen maatstaf voor de veiligheid.

Ik heb wel de indruk dat er niet heel veel treinroutes zijn om uit te kiezen. Met alleen trein leg je jezelf wel erg vast. er is 1 touristische trein bij Knysna.
Erg toeristisch geworden??? Er zijn hele grote delen van Zuid Afrika waar nauwelijks toeristen komen. Maar op de klassieke hoogtepunten ontkom je er niet aan om andere toeristen tegen te komen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie