Vakantie bestemming gezocht!

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Erik
Site Admin

Re: Reis van 4 weken in augustus, welke bestemming?

Bericht door Erik »

Mooie reis in het vooruitzicht! Misschien dat je vier weken naar Marokko kunt? Compleet anders dan wat je tot nu toe in de planning hebt staan. Afhankelijk van je budget zou je ook naar Mexico kunnen gaan (en daar een rondje maken). Maar deze bestemming lijkt mij wel wat duurder.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik neem aan dat je niet te veel geld uit wilt geven met een grote reis in het verschiet? als dit geen issue is dan bijvoorbeeld de maya route in midden-amerika.

Hoe ben je met warm weer, Marokko is een goed idee maar dan wel erg warm, Jordanië en/of Egypte zou ook een een erg mooie, budgetvriendelijke en totaal andere reis zijn maar beide ook erg warm in die periode van het jaar. Ander idee diverse bestemmingen in oost-europa combineren, afhankelijk van je interesses bijvoorbeeld polen of de baltische staten, wil je toch wat meer zon en zee dan bijvoorbeeld de balkan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Houd in de Islamistische landen rekening met de Ramadan begin augustus. Zeker op plekken waar weinig toeristen zijn zijn veel winkels en restaurants gesloten, en eten en drinken in het openbaar wordt niet op prijs gesteld. Tijdens het suikerfeest en de dagen erna zijn veel dingen gesloten.

Marokko is wel een mooi diverse bestemming voor 4 weken, net als Egypte en Jordanie. Ook oost Europa zou een optie kunnen zijn.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Suikerfeest valt dit jaar op 8 augustus. Ramadan begint op 9 juli.

Ik zou zelf denk ik kiezen voor Oost Europa. Je komt in deze periode vaak ook veel andere reizigers tegen en je hebt mooi 4 weken de tijd waardoor je flink wat kan zien.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

menasil schreef:Suikerfeest valt dit jaar op 8 augustus. Ramadan begint op 9 juli..
Voordat alles weer normaal is, is het 12-14 augustus (suikerfeest is 3 dagen, en dan weer de volksverhuizing terug naar huis). Iets waar je in sommige landen toch rekening mee moet houden....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Domana

bestemming gezocht max 2000 euro

Bericht door Domana »

Ik weet dat dit soort topics al een paar keer gepasseerd zijn, maar toch wil ik graag nog wat tips horen.

we zoeken een huwelijksreis voor mei/juni dit jaar. het mag typische strandbestemming zijn, maar dan een strandbestemming waar ook nog wat te beleven valt. (walvissen kijken ofzo, maar ik vind er geen in die periode) maar het hoeft dus ook niet perse (de afgelopen jaren al wel veel strand gezien). Max 2,5 week, max 2000 euro pp. (al zo veel kosten gehad afgelopen jaar...)
Ook zijn we op zoek naar iets anders dan wat we al gedaan hebben, en iets wat we niet kunnen doen eens er kindjes zijn.

Volgende bestemmingen hebben we reeds aangedaan
-Indonesie (java-bali-flores)
-New York/Washington
-Kenya/Tanzania/Zanzibar
-Thailand
-Yucatan/Guatemala/Belize
-Sri Lanka

Momenteel nog in onze gedachten Nepal (+evtl noord india?), Japan (zal te duur zijn vrees ik??), Zuid amerika (ook te duur denk ik...)

Iemand nog andere ideale bestemmingen in gedachten?
ubiytsa
Reisexpert

Re: bestemming gezocht max 2000 euro

Bericht door ubiytsa »

Ik heb 3,5 week in Japan gezeten voor 2000 euro in de zomervakantie. Dat is dus prima te doen.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Wil je in dat land dan op 1 locatie blijven (bij het strand) en vanuit daar dan dagtripjes naar omliggende activiteiten doen, of mag het ook op doorreizende manier zijn?
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Domana

Bericht door Domana »

Het mag zeker op een doorreizende manier zijn, we zijn gewoon rond te trekken, op onze vorige reizen max 3-4dagen op een plek gebleven, we vervelen ons namelijk heel gauw, uren op het strand liggen is echt niets voor ons.
In wat voor hotelletjew verbleef je dan in japan? Ik heb op onze vorige reizen al heel wat vieze kamertjes meegemaakt en dat is het me deze reis niet waard. Geen dorms, altijd een eigen badkamer zijn ook vereisten. Daarmee heb ik wat schrik voor india, il kan me de drukte en vuilte niet goed inbeelden
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Ik denk dat er niet zoveel 'vieze kamertjes' in een schoon en beschaafd land als Japan bestaan. Zelf verbleef ik in hostels (m.u.v. Tokio altijd in privé-kamers) en af en toe een privé-badkamer. Maar dat kost maar een paar euro per nacht meer. Drie/vier dagen op één plek is dan in Japan wel lastig, omdat overal zoveel te doen is dat je daar al niet genoeg aan hebt.

Maar het is maar net wat je zelf wil inderdaad.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Domana

Bericht door Domana »

Ja ok, de vieze kamers sloegen dan inderdaad meer op india.

Ik kan me wel inbeelden dat japan een heel net land is. En langer ter plaatse blijven in grootsteden is inderdaad voor ons ook wel mogelijk hoor, in new york zijn we 9dagen gebleven. Wat is een doenbaar budget per dag in Japan?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nepal is 2,5 week echt wat te kort om de echt mooie dingen daar te doen naar mijn mening. India voor 2000 euro zou wel een hele mooie zijn. India is nou niet echt een relaxte bestemming maar met dat budget kan je prima in de duurdere en schone hotels (midrange) verblijven en dus een lekker plekje hebben om bij te komen van de drukte op straat.

Je zou bijvoorbeeld een rondje kunnen doen delhi-agra (wat is nou mooie dan taj mahal op je huwelijksreis), Varanasi, en via Khajuraho weer terug.

Japan ben ik wel geweest maar niet zo weg en is met je budget een stuk lastiger. Zuid-Amerika is vanwege de vlucht kosten voor 2,5 week niet echt handig. Je bent ook nog nooit in het midden-oosten geweest wat dacht je van Jordanie, goed te doen met je budget en de tijd die je hebt en super mooi.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Nicaragua is een optie!

ik ga een maand en vermoed dat ik in totaal zo'n 1700-2000 euro kwijt ben aan alles (vlucht , voorbereidingsaankopen, kosten in het land).
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Domana

Bericht door Domana »

Bedankt allemaal voor de suggesties.

Plots is Panama nog op ons lijstje beland (goedkope vlucht met Delta!)
Wat is het verschil tussen Nicaragua/Costa Rica/Panama qua bezienswaardigheden?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

In ieder geval de prijs. Volgens mij is Nicaragua, dan Panama en dan Costa Rica het goedkoopst. waarbij de laatste twee een stuk(je) duurder zijn dan de eerste.
Plaats reactie