Midden/Zuid Amerika

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Hanneke128

Midden/Zuid Amerika

Bericht door Hanneke128 »

Hallo mensen!
Ik wil samen met mijn vriend vanaf eind december naar Midden en Zuid Amerika. Ik ben zelf al in Zuid Amerika geweest, dus daar weet ik wel wat van. Over Midden Amerika weet ik niet zoveel. De planning is om ongeveer 4 maanden naar Midden Amerika te gaan. Als je een beetje relaxt wil reizen (incl. tripje Galapagos), wat moet dan ongeveer het budget per persoon zijn? En in welk land raden jullie aan om te beginnen en welke landen moeten we echt niet missen?
Ik hoor het graag!!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Midden/Zuid Amerika

Bericht door Tikva »

4 maanden alleen voor midden-amerika (dus niet en zuid-amerika) is een mooie tijd. Beginnen doe je dan in mexico (camcun of mexico stad) of panama afhankelijk van of je omhoog of omlaag reist. In 4 maanden kan je naar alle landen in midden-amerika. Wat je niet mag missen hangt af van je interesses, ga je bijvoorbeeld duiken of wil je veel adventure dingen doen zoals raften dan is honduras een super bestemming. Ben je meer van de archeologische vindplaatsen dan is Mexico beter. Met de tijd die je hebt kan je echter een mooie mix maken.
Voor budget 30-35 p.p.p.d excl dure tripjes zoals duiken en galapagos. Zie ook de reisinformatie voor budget van de diverse landen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Hanneke128

Bericht door Hanneke128 »

Bedankt voor de snelle reactie!! Ik was aan het twijfelen tussen de landen. Ik wilde eigenlijk een keuze maken uit Belize, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Costa Rica en Panama. Heeft u daar nog tips voor? In welke landen kan ik het beste de meeste tijd doorbrengen, ook qua kosten? Ik houd erg van natuur, maar kan me ook opperbest vermaken in steden. Ik hoor het graag!!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

De meeste reizigers blijven niet lang in Belize. Meestal wordt het als doorreis land gebruikt naar Guatemala. Guatemala is in ieder geval erg de moeite waard. Het is wel handig om Spaans te spreken omdat je in Guatemala met Engels bijna nergens terecht kunt.

Over het budget durf ik niets te zeggen, aangezien ik denk dat ik iets duurder gereisd heb dan mogelijk is.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik zou alle landen doen heb je tijd genoeg voor. Nicaragua is het goedkoopst, costa rica en Belize het duurst. Belize is het kleinst dus daarom ook de minste tijd.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie