rondreis Nepal, Tibet en India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
RickvanUum

rondreis Nepal, Tibet en India

Bericht door RickvanUum »

Van september tot en met december 2012 ga ik een rondreis maken door Nepal, Tibet en India. Behalve een Nepalees visum en enkele reis heen heb ik nog niets geregeld, ik ben van plan alles lokaal te boeken (hostels, uitstapjes, visa voor Tibet en India).

Heeft er iemand tips voor guest houses, hostels, eetgelegenheden en uitstapjes in deze landen die aan te raden zijn (buiten de welbekende bezienswaardigheden). Ik ben specifiek ook nog op zoek naar een (Tibetaans) boeddhistisch klooster in Nepal waar ik enkele dagen zou kunnen verblijven om me te verdiepen in het boeddhisme.
greatwallnepal
Reiziger
Contacteer:

Re: rondreis Nepal, Tibet en India

Bericht door greatwallnepal »

Hoi Rick,

een van de meest bekende kloosters in Nepal is het Kopan Monastery, nabij Kathmandu, http://kopanmonastery.com/. Verder zou je ook binnen Kathmandu naar het gebied rondom de Boudhanath Stupa in Kathmandu kunnen gaan. Ook hier vind je vele kloosters. Bij verschillende wordt ook de mogelijkheid geboden hier tegen een kleine vergoeding voor kost en inwoning enkele dagen te verblijven. Wanneer je in een klooster verblijft dien je je wel te houden aan de regels die daar gelden.

Fijne trip gewenst,

Rudy
samzonjee
Vakantieganger

Bericht door samzonjee »

Hoi Rick,

Heb je enig idee welk deel van India je gaat bezoeken?
Anders is het lastig om tips te geven..het is een beetje groot :)

Gr. Sam
RickvanUum

Bericht door RickvanUum »

Vooral rond de Nepalese grens, in ieder geval dharamsala. Ik ben vooral van plan om grote steden te mijden:P
Joreen

Bericht door Joreen »

Kan je bij die kloosters gewoon aankloppen of moet je van tevoren reserveren oid?

Groeten Joreen
Plaats reactie