rondreis Nepal, Tibet en India
rondreis Nepal, Tibet en India
Van september tot en met december 2012 ga ik een rondreis maken door Nepal, Tibet en India. Behalve een Nepalees visum en enkele reis heen heb ik nog niets geregeld, ik ben van plan alles lokaal te boeken (hostels, uitstapjes, visa voor Tibet en India).
Heeft er iemand tips voor guest houses, hostels, eetgelegenheden en uitstapjes in deze landen die aan te raden zijn (buiten de welbekende bezienswaardigheden). Ik ben specifiek ook nog op zoek naar een (Tibetaans) boeddhistisch klooster in Nepal waar ik enkele dagen zou kunnen verblijven om me te verdiepen in het boeddhisme.
Heeft er iemand tips voor guest houses, hostels, eetgelegenheden en uitstapjes in deze landen die aan te raden zijn (buiten de welbekende bezienswaardigheden). Ik ben specifiek ook nog op zoek naar een (Tibetaans) boeddhistisch klooster in Nepal waar ik enkele dagen zou kunnen verblijven om me te verdiepen in het boeddhisme.
-
- Reiziger
- Contacteer:
Re: rondreis Nepal, Tibet en India
Hoi Rick,
een van de meest bekende kloosters in Nepal is het Kopan Monastery, nabij Kathmandu, http://kopanmonastery.com/. Verder zou je ook binnen Kathmandu naar het gebied rondom de Boudhanath Stupa in Kathmandu kunnen gaan. Ook hier vind je vele kloosters. Bij verschillende wordt ook de mogelijkheid geboden hier tegen een kleine vergoeding voor kost en inwoning enkele dagen te verblijven. Wanneer je in een klooster verblijft dien je je wel te houden aan de regels die daar gelden.
Fijne trip gewenst,
Rudy
een van de meest bekende kloosters in Nepal is het Kopan Monastery, nabij Kathmandu, http://kopanmonastery.com/. Verder zou je ook binnen Kathmandu naar het gebied rondom de Boudhanath Stupa in Kathmandu kunnen gaan. Ook hier vind je vele kloosters. Bij verschillende wordt ook de mogelijkheid geboden hier tegen een kleine vergoeding voor kost en inwoning enkele dagen te verblijven. Wanneer je in een klooster verblijft dien je je wel te houden aan de regels die daar gelden.
Fijne trip gewenst,
Rudy
Hoi Rick,
Heb je enig idee welk deel van India je gaat bezoeken?
Anders is het lastig om tips te geven..het is een beetje groot
Gr. Sam
Heb je enig idee welk deel van India je gaat bezoeken?
Anders is het lastig om tips te geven..het is een beetje groot

Gr. Sam
Vooral rond de Nepalese grens, in ieder geval dharamsala. Ik ben vooral van plan om grote steden te mijden:P
Kan je bij die kloosters gewoon aankloppen of moet je van tevoren reserveren oid?
Groeten Joreen
Groeten Joreen