Alaska 2013

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
milou1992

Alaska 2013

Bericht door milou1992 »

Beste mede reizigers,

Ik wil in de zomer van 2013 een maand naar Alaska nu heb ik een aantal vragen voor de reizigers die dit prachtige land al hebben bezocht.

Ik hoop dat ik aan het einde van de zomer € 4.000,- te besteden heb voor de reis incl. vliegticket. Is dit voldoende?

Hostels kan ik nog niet zo heel veel vinden, wel zag ik dat veel reizigers in een tent op de campings overnachten, zijn er veel campings of is het aanbod klein?

Ik heb nog geen route uitgestippeld heeft er iemand een mooie route gemaakt die aan te raden is? Welke plekken moet ik zeker bezoeken?

Ik ben 21 jaar en vind het ook wel leuk om mede backpackers van mijn leeftijd te ontmoeten, zijn die er veel?

Tips, ervaringen en verhalen alles is welkom! Alvast heel erg bedankt!

Groeten, Milou
"Happiness only real when shared" in memory of Christopher J. McCandless
Erik
Site Admin

Re: Alaska 2013

Bericht door Erik »

Volgens mij is het niet het meest ideale land om andere reizigers te ontmoeten. Maar ik ga even je vraag doorsturen naar iemand die er geweest is in de hoop dat je dan een goed antwoord krijgt.
milou1992

Bericht door milou1992 »

Dat zou heel fijn zijn! Alvast bedankt voor de moeite ;)

Groeten, Milou
Gradje

Bericht door Gradje »

Beste Milou,

Ik ben in 2008 in Alaska geweest dus mijn kennis is al wat verouderd. Aan de andere kant is Alaska ook niet een plek die aan heel veel verandering onderhevig is dus het meeste zal nog wel bruikbaar zijn. Lees het artikel over Alaska op deze site maar eens door, daar staan de meeste antwoorden wel in.

Er zijn wel een aantal campings in Alaska maar dat zijn meer RV parks. Je moet er ook rekening mee houden dat er tot mei/juni nog sneeuw kan liggen dus dat het erg koud kan zijn voor in een tent. Daarnaast zitten er ook veel wilde dieren maar daar hoeft een tent geen showstopper voor te zijn, het is meer voor je eigen gemoedsrust. Mijn mening is dat je het beste een kleine camper kunt huren, die zijn niet gek veel duurder dan een auto en je mag overal kamperen. Alaska is niet echt ingericht voor backpackers, de meeste toeristen zijn Amerikanen die hun eigen campers meebrengen. Hotels en hostels zijn dus ook schaars en erg duur.

De beste tijd om te gaan is mei/juni/juli, het is dan aangenaam qua temperatuur en de muskieten zijn nog niet zo erg aanwezig.

Alaska is nog steeds het mooiste land wat ik ooit bezocht heb dus zeker de moeite waard! Lees eerst het artikel maar eens door, als je dan nog vragen hebt hoor ik het wel.

Geert
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

milou1992 schreef:Ik wil in de zomer van 2013 een maand naar Alaska nu heb ik een aantal vragen voor de reizigers die dit prachtige land al hebben bezocht.
Klein detail... Alaska is geen land maar een Amerikaanse staat. Je zult dus een Amerikaans toeristenvisum moeten aanvragen om daar te mogen rondreizen.

Vergelijkbaar met Alaska qua landschap en natuur is Noord Canada. Ook schitterend, maar ook niet de meest populaire backpackerbestemming.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Kims schreef:
milou1992 schreef:Ik wil in de zomer van 2013 een maand naar Alaska nu heb ik een aantal vragen voor de reizigers die dit prachtige land al hebben bezocht.
Klein detail... Alaska is geen land maar een Amerikaanse staat. Je zult dus een Amerikaans toeristenvisum moeten aanvragen om daar te mogen rondreizen.
Een ESTA dus?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Yep, een ESTA *)
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Gradje

Bericht door Gradje »

Ik zou het even navragen maar volgens mij moet het met een ESTA lukken. Ik ben tenminste al meerdere malen de VS binnen gekomen met alleen een ESTA en nooit problemen gehad (op de 2 uur wachtrij na dan...). ESTA kun je de dag van te voren nog aanvragen.
milou1992

Bericht door milou1992 »

Ja dat klopt hier kwam ik gister ook achter een ESTA kost volgens mij 15 dollar dus dat valt wel mee..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Gradje schreef:Ik zou het even navragen maar volgens mij moet het met een ESTA lukken. Ik ben tenminste al meerdere malen de VS binnen gekomen met alleen een ESTA en nooit problemen gehad (op de 2 uur wachtrij na dan...). ESTA kun je de dag van te voren nog aanvragen.
Dat laatste zou ik niet aanraden. Stelregel is tenminste 72 uur van te voren. Als er ook maar iets wordt vertraagd in het proces, dan heb je een probleem en hang je. je kan dan ook geen visum meer regelen als je die alsnog nodig hebt!

Ik vraag Esta altijd ruim van te voren aan (dat wil zeggen, meestal maand van te voren).

Hij kost inderdaad 15 dollar, maar is 2 jaar geldig :)
Plaats reactie