Kampeerspullen Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
meej

Kampeerspullen Australië

Bericht door meej »

Hallo Allemaal,

Eind mei vertrek ik naar Australie :D (super excited!). 2 maanden. De eerste maand vooral uitstapjes vanuit Canberra en verblijf ik op een uni. Daarna ga ik samen met mijn vriend van Sydney naar Cairns rijden (maand 2).
We hebben een camper, hierin zitten al wat kampeer spullen (bestek, borden, gasstel etc etc).

Maar ik wil er zeker van zijn dat ik geen belangrijke andere (vooral handige) dingen vergeet. Ik heb tot op heden op mijn lijstje staan:
Slaapzak --> wat voor een?? Het is dan winter in het zuiden, maar warm in het noorden...
Zaklamp
Waterdichte zakjes
Touw

Sommige mensen nemen bijv ook een kussen mee ofzo.. zo'n kleintje. Is dat wat? Of overbodige luxe? Ik kan overigens goed zonder luxe haha.

We gaan ook een aantal nachten kamperen op Whitsunday Island. Tips daarvoor? Evt wat voor eten we mee moeten nemen?

Thanks in advance, happy travels!
Kims
Reisexpert

Re: Kampeerspullen Australië

Bericht door Kims »

Hi,

Neem vooral een warme slaapzak mee omdat in die tijd inderdaad in het Zuiden winter is en voor Canberra en omstreken betekent dat regelmatig vorst! Het zal in NSW ook koud en nat zijn waarschijnlijk. In het Noorden zal het 's nachts best fris zijn midwinter maar niet koud en als alternatief kun je ter plekke een laken kopen en daaronder pitten. Een kussen kost $10 bij de K-mart, mocht je die nodig hebben is die zo gekocht. Mensen nemen vaak een klein kussentje mee voor in het vliegtuig al krijg je die eigenlijk ook altijd op lange internationale vluchten.

Uberhaupt zijn campingspullen niet duur in Australie, dus als je wat mist kun je het net zo goed kopen.

Gaan jullie een cruise doen rond de 74 Whitsunday Islands of specifiek naar Whitsunday Island? Met een cruise wordt het eten meestal verzorgd. Als je alleen naar het eiland gaat, ga je georganiseerd of er zelf naartoe? Het is (volgens mij) alleen maar national park camping dus dat houdt in dat je primitieve voorzieningen hebt, vaak alleen een wc en misschien water. Er zijn geen winkels op het eiland wel op Hamilton Island, dus je moet alles zelf meenemen qua eten en misschien water. Je kunt bij Scamper (het veerbootbedrijf dat je er brengt) kampingspullen huren zoals een gassetje o.i.d. Het wijst zich allemaal ter plekke wel, gewoon bij de Tourist Info binnenstappen.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

meej schreef: Sommige mensen nemen bijv ook een kussen mee ofzo.. zo'n kleintje. Is dat wat? Of overbodige luxe? Ik kan overigens goed zonder luxe haha.
Je kunt ook alleen een kussensloop meenemen en deze volstoppen met kleren wanneer je het als kussen wilt gebruiken. Het is niet het zelfde als een echt kussen, maar zo neemt het weinig plaats in en heb je toch een kussen.
meej schreef: We gaan ook een aantal nachten kamperen op Whitsunday Island. Tips daarvoor? Evt wat voor eten we mee moeten nemen?
Als ik het me nog goed kan herinneren neem je enkel een slaapzak en wat kleding mee. Je zit vooral op de boot volop in de zon. Dus veel kleding heb je niet nodig. Behalve voor de avonden wanneer het afkoelt.
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Ik zou inderdaad kiezen voor een redelijk warme slaapzak + een lakenzak. Voordelen van een lakenzak: als het warm is, heb je toch wat beschutting, maar stuk koeler én je kunt de lakenzak wassen zonder dat je je hele slaapzak hoeft te wassen. Best handig als je een keer met niet al te schone voeten van het strand komt;-)

Kussen: ik heb jarenlang gekampeerd door gewoon mijn hoofd op mijn kleren te leggen. Het is dan wel handig als je bijvoorbeeld een zachte trui (of in mijn geval een fleecejack) als 'top' neemt. Een broek is een stuk harder en slaapt minder prettig. Ik neem altijd een brede sjaal 'arafat sjaal' mee op reis: handig als het een keer koud wordt en voldoet ontzettend goed als kussensloop. De laatste keren dat ik kampeerde (en daar zaten ook tien weken non-stop kamperen in een tentje bij) gebruikte ik mijn kleren + een minireiskussen. Dat kussentje bovenop mijn kleren zorgde ervoor dat mijn hoofd nét wat lekkerder lag.
Nou, nou, wat een verhandeling over een kussen;-) maar best belangrijk, want goed slapen, maakt je een stuk vrolijker!

Verder vind ik altijd handige items bij het kamperen:
- een paar wasknijpers
- zakjes om losse spulletjes in te doen: van ondergoed tot naaigaren
- een waszak (vuile was in een plastic zak kan erg gaan stinken): ik heb er een gemaakt van een oud kussensloop
- dunne handdoek (droogt lekker snel!)
- ehbo-setje

Veel plezier!
meej

Bericht door meej »

Bedankt voor de reacties daar heb ik zeker wat aan!

Wat betreft de withsundays: het is half georganiseerd. We worden met de boot naar withsunday Island gebracht. Daarbij kon je tent huren en je krijgt water mee voor de dagen dat je er bent en kookgerij (gas enzo). eten, slaapzak moet je zelf meenemen. We zijn wel gewoon met zijn 2e op een campingplek. Er zijn maar weinig plekken beschikbaar dus dit hebben we al een aantal maanden geleden geregeld. We hebben idd de permit ook en kunnen daar 2 nachten kamperen op de aangewezen plekken. Daarna wordt je weer opgehaald.
Kijk er heel erg naar uit, hopelijk is het dan goed weer etc :D

Nogmaals bedankt voor de reacties!
meej

Bericht door meej »

We hebben het inderdaad geregeld via scamper.
Jeroens84
Vakantieganger

Bericht door Jeroens84 »

Ik heb toen ik vorig jaar in Afrika ging kamperen bij de Xenos voor 2,50 een opblaasbaar kussentje gehaald. En dat ligt echt heerlijk (niet volledig opblazen, dan is het net een steen). En met de lucht eruit neemt het in je tas amper ruimte in.
Neem hem zeker weer mee naar Australië komende zomer
Plaats reactie