Koffer op slot op vluchten naar China?
Koffer op slot op vluchten naar China?
Ergens (ben ik kwijt) las ik dat je je koffers NIET op slot mag doen zowel op int. en nat. vluchten naar/in China. Zo ook als je met de trein gaat. Wie kan duidelijkheid geven?
- Kims
- Reisexpert
Re: Koffer op slot op vluchten naar China?
Hi,
Ik vraag me af waar je die info vandaan hebt, nog nooit van gehoord en ook niet gedaan toen we daar waren. We hebben treinen, bussen en vliegtuigen gereisd en totaal geen problemen gehad. Ik zou je tassen wel op slot doen als je vliegt maar het hoeft niet, in treinen en bussen is het niet nodig. China is vrij veilig qua reizen.
Groetjes
Ik vraag me af waar je die info vandaan hebt, nog nooit van gehoord en ook niet gedaan toen we daar waren. We hebben treinen, bussen en vliegtuigen gereisd en totaal geen problemen gehad. Ik zou je tassen wel op slot doen als je vliegt maar het hoeft niet, in treinen en bussen is het niet nodig. China is vrij veilig qua reizen.
Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hier heb ik nog nooit iets over gehoord en/of commentaar op gehad in China en ik ben hier toch al een behoorlijk tijdje. Je kunt het gewoon afsluiten naar mijn idee, geen probleem.
Wat Kims zegt klopt; het is hier veilig om te reizen. Weinig kans dat er iets met je bagage zal gebeuren. Neemt niet weg dat het natuurlijk altijd kan gebeuren en je alert moet blijven.
Wat Kims zegt klopt; het is hier veilig om te reizen. Weinig kans dat er iets met je bagage zal gebeuren. Neemt niet weg dat het natuurlijk altijd kan gebeuren en je alert moet blijven.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Zelf zijn we gewend om 'm altijd op slot te doen. Meestal ook nog een riem met slot er omheen en/of sealen. Afhankelijk van het te bezoeken land. Zo voorkomen we hopelijk dat iemand er iemand iets uit kan halen (alhoewel er niet veel van waarde inzit), maar voornamelijk dat iemand anders er iets in kan stoppen wat er niet in hoort te zitten.
Dit schreef iemand op een ander forum:
Dit schreef iemand op een ander forum:
"De douane moet je koffer kunnen checken op verboden goederen. Dus als jij hem op slot doet, is er een kans dat ze het slot openbreken. Maar veel mensen doen ook zo'n plastic wrap om hun tas of koffer (helemaal in laten wikkelen in folie), ik weet niet hoe het dan zit met de inhoud kunnen checken.
Een speciaal TSA-hangslotje kan een oplossing zijn (als je je koffer met een hangslotje dicht kunt maken??), daarvoor heeft de douane van de VS een loper. TSA-slotjes koop je bij een outdoor-winkel.
Ik doe het nooit op slot in een vliegtuig, of alleen met TSA. Er zitten ook geen waardevolle spullen in, die heb ik in mijn handbagage.
Onderin een bus doe ik m'n backpack wel op slot met hangslotje.
In de trein zou ik het wel op slot doen (én met een draadslotje ergens aan vast maken), vooral als je wat heen en weer gaat lopen, bijvoorbeeld naar de restauratiewagon. Ligt er ook een beetje aan welk land... in de trein naar Berlijn maak ik mijn tas niet zo snel aan een stang vast, als bijvoorbeeld in Thailand of Peru. "
Het eerste gedeelte klopt volgens mij. Maar dat geldt niet specifiek voor China, maar op alle vluchten. Kunnen ze niet in je koffer komen dan knippen ze gewoon het slotje er af. Maar dit geldt volgens mij alleen als ze de koffer willen nakijken.
Ze knippen niet zomaar je slotje open. Dan alsnog is zo'n slotje puur om de kans te verkleinen dat er iets inkomt of uitgaat wat niet hoort. Als mensen er echt iets uit willen jatten of in willen stoppen is zo'n slotje er zo af. Gewoon zo min mogelijk waardevolle spullen in de koffer/backpack stoppen. Zelf is het duurste wat ik erin stop kleding en als dat gejat wordt, dan is dat maar zo.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl