2 maanden Zuid Amerika
2 maanden Zuid Amerika
Hoi hoi,
1 oktober vertrek ik samen met mijn vriendin op wereldreis (jeej).
We beginnen 2 maanden in Zuid-Amerika.
Startpunt is Buenos Aires en vandaar gaan we omhoog, naar de Iguazu Falls.
Vervolgens willen we naar Bolivia en Peru om vervolgens vanaf Santiago de Chili weer door te vliegen naar de volgende bestemming (Nieuw-Zeeland)
Ik heb al verschillende fora doorgelezen en verschillende websites bekeken, maar ik kom er niet helemaal uit.
Welk dagbudget moet ik een beetje reserveren voor deze landen?
We reizen vooral per bus, slapen in hostels (wel het liefst een 2 persoonskamer, maar een meer-persoonskamer af en toe is geen probleem).
We hoeven niet elke avond op stap of uit eten, maar willen wel leuke excursies doen.
Ikzelf heb nu €35,- per dag in gedachte.
Is dat redelijk? of is het te veel of te weinig?
Ray
1 oktober vertrek ik samen met mijn vriendin op wereldreis (jeej).
We beginnen 2 maanden in Zuid-Amerika.
Startpunt is Buenos Aires en vandaar gaan we omhoog, naar de Iguazu Falls.
Vervolgens willen we naar Bolivia en Peru om vervolgens vanaf Santiago de Chili weer door te vliegen naar de volgende bestemming (Nieuw-Zeeland)
Ik heb al verschillende fora doorgelezen en verschillende websites bekeken, maar ik kom er niet helemaal uit.
Welk dagbudget moet ik een beetje reserveren voor deze landen?
We reizen vooral per bus, slapen in hostels (wel het liefst een 2 persoonskamer, maar een meer-persoonskamer af en toe is geen probleem).
We hoeven niet elke avond op stap of uit eten, maar willen wel leuke excursies doen.
Ikzelf heb nu €35,- per dag in gedachte.
Is dat redelijk? of is het te veel of te weinig?
Ray
Re: 2 maanden Zuid Amerika
Twee maanden voor dat hele stuk. Lijkt me nogal kort hoor. Ik heb in twee maanden alleen Bolivia en Peru gezien. Voor die landen is je budget prima maar Chili en Brazilie zijn wel duurder. Ook wil je dus zeer veel reizen waardoor je de kosten voor vervoer ook dik op je dagbudget zullen drukken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Dank Tikva voor je reactie.
Ja? is het kort? Dacht dat het op zich redelijk te doen zou zijn... maar dat valt dus alsnog tegen?
Het is niet de bedoeling om heel veel tijd in Chili door te brengen overigens. De nadruk komt wel te liggen op Noord-Argentinie, Bolivia en Peru.
Misschien nemen wel wel een vlucht vanaf Lima naar Santiago.
Ja? is het kort? Dacht dat het op zich redelijk te doen zou zijn... maar dat valt dus alsnog tegen?
Het is niet de bedoeling om heel veel tijd in Chili door te brengen overigens. De nadruk komt wel te liggen op Noord-Argentinie, Bolivia en Peru.
Misschien nemen wel wel een vlucht vanaf Lima naar Santiago.
-
- Reisexpert
Ik vind het ook wel vrij kort hoor. Als je zegt dat je Noord-Argentinie wil doen en Bolivie en Peru en dan nog een stukje doorheen Chili moet reizen dan kom ik uit op 2 weken Arg, 3 weken Bol en 3 weken Peru en da's echt wel kort lijkt me
Welke plannen heb je voor Peru. Wij waren er 3.5 week en hebben enkel een klein stukje van het zuiden gedaan.
Welke plannen heb je voor Peru. Wij waren er 3.5 week en hebben enkel een klein stukje van het zuiden gedaan.
De plannen zijn we nog aan het uitwerken. Die zijn nu nog niet concreet. Hangt ook een beetje van de tijd af die we hebben.
Het enige dat nu concreet is, is dat we naar Cusco willen en Machu Pichu en naar Araquipa. Lima is nog een twijfelgeval, maar veel hoger willen we niet (vanwege tijd). Het wordt dus vooral het zuiden van Peru.
De rest zien we eigenlijk wel on the road.
Het enige dat nu concreet is, is dat we naar Cusco willen en Machu Pichu en naar Araquipa. Lima is nog een twijfelgeval, maar veel hoger willen we niet (vanwege tijd). Het wordt dus vooral het zuiden van Peru.
De rest zien we eigenlijk wel on the road.
-
- Reiziger
Ik zou alleen naar Lima gaan als het erg goed in je schema past, of omdat je toch daar op de luchthaven moet zijn.