walvishaai nicaragua

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Alexanderr
Reiziger

walvishaai nicaragua

Bericht door Alexanderr »

Hallo allemaal,

wij willen eind juni tot half juli naar Nicaragua. dit komt steeds dichterbij nu we ook een goedkoop vliegticket hebben gevonden. nu lijkt mij het zo cool om een keer met een walvishaai te snorkelen. ik hoor en lees hier verhalen over door heel midden Amerika, maar Nicaragua komt eigenlijk nooit aan bod. weet een van jullie een goede plek in nicaragua waar dit kan?

groet Alex
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: walvishaai nicaragua

Bericht door Tikva »

Als het in Nicaragua kan dan zou de corn islands de optie moeten zijn. De meeste stranden zoals San Juan zitten aan de verkeerde kust. Meestal hoor je meer over honduras en Mexico etc.
Ondanks dat we er trouwens precies in het goede seizoen in honduras waren is er in de 12 dagen dat wij gedoken hebben geen enkele keer een whaleshark gezien (ook niet door andere duikscholen). Iets met weer waardoor ze verder uit de kust bleven. Je moet echt behoorlijk veel geluk hebben om een whalshark te zien en het is zeker niet zo makkelijk als sommige websites je doen geloven. Daarnaast ben je er ook nog in een mindere periode van het jaar.
Als je echt een whaleshark wilt zien dan zeg ik Donsol, Filipijnen. Briljant en kan je bijna gegarandeerd snorkelen met een paar exemplaren.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Alexanderr
Reiziger

Bedankt voor de reactie. ik zat ook al te denken aan corn islands. ik maak me trouwens weinig illusies om er echt een tegen te komen. al zit je nog zolang in een bepaald gebied, dat gene wat ik het liefst wil zien komt nooit op dagen...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tikva schreef: Als je echt een whaleshark wilt zien dan zeg ik Donsol, Filipijnen. Briljant en kan je bijna gegarandeerd snorkelen met een paar exemplaren.
Ook daar is het seizoensafhankelijk. In de zomermaanden zitten er nauwelijks walvishaaien.

In Oslob op Cebu (ook Filipijnen) kun je wel altijd walvishaaien zien. De beesten worden daar gevoerd. :(
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Alexanderr
Reiziger

ja de Filipijnen... dat hoor ik de laatste tijd echt van alle kanten, het lijkt wel alsof ik daarheen moet haha. maarja wij hebben dit jaar gekozen voor midden amerika.

Als ze wild gaan voeren dan hoeft het van mij niet meer. wij nemen altijd ruim de tijd als we ergens naar opzoek gaan en het is erg jammer als we het dan niet vinden, maar als ze gaan voeren dan kunnen we net zo goed naar de dierentuin...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik deel je mening. In Mozambique helaas geen walvishaaien gezien, wat ik nog steeds heel jammer vind. Maar voeren bij Oslob was voor mij een reden om bewust niet daarheen te gaan... (Bijna) alle duikscholen omgeving Dumaguete bieden de trips in het belang van de dieren ook niet meer aan.

Bij Donsol zitten ze helaas niet in de zomermaanden. Misschien ga ik het een keer in Belize proberen.... (Ander seizoen is geen optie voor mei.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wij hebben ze wel gezien in Mozambique bij Tofo. Ze zitten daar het hele jaar.....en nog moet je geluk hebben. oa met het weer.
Misschien een idee voor volgend jaar ;)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Alexanderr
Reiziger

Genoeg ideeën voor de toekomst. Ik wil in september graag op safari in Afrika voor 2 weken en dan kan ik dat misschien wel mooi combineren.

Voor nu eerst maar focussen op Nicaragua want we hebben zojuist een ticket geboekt!!!! 24 juni heen en 16 juli weer thuis.
Rick.
Reiziger

Qreply

Bericht door Rick. »

Even off-topic, maar hoe heb je dat goedkope ticket gevonden? ik ben ook aan het zoeken, maar vind de ticket naar Nicaragua nogal duur (maar misschien kijk ik niet goed ;)
Alexanderr
Reiziger

He,

dat heb ik al een keer uitgelegd in jouw eigen topic over goedkope tickets naar Nicaragua.
Het is wel afhankelijk van je vertrek datum. wij vliegen 24 juni, maar hoe dichter naar juli, hoe duurder de tickets worden. De tekst die ik hieronder gequote heb is trouwens wel een paar weken oud nu dus ik weet niet of het allemaal nog klopt. Het helpt vooral om iedere dag opnieuw alle sites (vergelijkingsites en die van maatschappijen zelf) te bekijken en met alle mogelijkheden te spelen. En natuurlijk flexibele data aanvinken voor een mooi overzichtje. Het is belangrijk dat je een bepaald bedrag voor ogen neemt wat voor jouw acceptabel is, anders blijf je altijd maar twijfelen en uitstellen. Het is ook leuk om ergens naar uit te kunnen kijken en alvast het een en ander te plannen zonder de onzekerheid over dat je nog geen ticket hebt!

groet Alex
Alexanderr schreef:Hoi Rick,

heb je al geboekt? Wij hebben zojuist een ticket geboekt met de klm (uitgevoerd door delta) vanaf dusseldorf; €760,-. We vertrekken dan wel maandag 24 juni. Het kan zelfs nog goedkoper met Iberia. te boeken bij kilroy (zoeken via skyscanner om de juiste vluchttijden te krijgen) voor €517!!!! ook vanaf dusseldorf en dan 24 juni heen en 16 juli terug. Het enige nadeel is dat je dan 2x moet overstappen en dat op de vluchten dusseldorf-madrid en madrid-dusseldorf geen bagage is inbegrepen.

groet Alex
Rick.
Reiziger

Bericht door Rick. »

Wooow! Ik zit vast aan eind juli-eind augustus. Ik kom nergens onder de 1000 euro en vraag me zo vaak af hoe mensen dan wel die super cheape tickets regelen. In ieder geval mega bedankt. Ik heb ook op Killroy gekeken, maar dat was alleen maar duurder... Ik ben nog steeds/weer aan het kijken en vergelijken, want vliegen naar Vietnam is zo vreselijk goedkoop.
Maar wat je zegt, klopt wel. Zo blijf ik twijfelen en kijken.
Alexanderr
Reiziger

Ja dan zou je moeten accepteren dat je er zoveel voor moet betalen. Voor een volgende keer zou ik dan proberen niet midden in het hoog seizoen te gaan, dat scheelt ook een hoop. Vietnam is trouwens ook niks mis mee, ook een gave bestemming in mijn ogen.

groet Alex
Plaats reactie