Inca-trail

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Re: inca trail ja/nee?

Bericht door Ingritaaa »

Ik kan me vergissen want ik ben er zelf nooit geweest, maar de Machu Picchu ligt niet zo bizar hoog toch?

Hier staan nog wat alternatieven:
http://travel.nationalgeographic.com/tr ... te-trails/

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tijdens de inca-trail passeer je een pas van rond de 4200 meter. Sommige mensen voelen dat ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Ja dat is wel een flinke hoogte, hoger dan de Inca stad zelf dus!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Alexanderr
Reiziger

Bericht door Alexanderr »

Hoi,

misschien een beetje een late reactie..
ik sluit mij volledig aan bij Hendrikherman. Wij zijn ook met de trein gegaan. Dit is overigens wel heel toeristisch, maar dat is Machu Pichu zoiezo. Dit moet je dan wel weer op tijd boeken anders kan de prijs aardig oplopen.
De incatrail loopt op veel stukken letterlijk langs de treinbaan en uiteindelijk kom je op de dag van aankomst later aan dan de mensen die uit het dorp komen. Dan loop je je een aantal dagen helemaal stuk om aan te komen in een overladen Machu Pichu 8)7

In Peru zijn veel mooiere trekkings te doen die ook nog eens minder geld kosten.

groet Alex
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bedankt voor de reacties. Ik heb besloten de incatrail niet te lopen.

Suggesties voor andere korte trekkings in zuid Peru?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Alexanderr
Reiziger

Bericht door Alexanderr »

Wij hebben een trekking in de Colca canyon gedaan, zoals zoveel mensen die naar Arequipa gaan. De Canyon en de Condors zijn erg gaaf, maar ik weet niet of ik nog een keer de trekking zou doen. Je loopt naar beneden en je loopt weer naar boven in 2 of 3 dagen. Dat was niet zo heel bijzonder. Eventuele gidsen zijn trouwens wel makkelijk te regelen in Arequipa.

Groet Alex
Appieke

Inca Trail Peru

Bericht door Appieke »

Hey,

Dit jaar reis ik met een vriend naar Peru. In onze planning voor onze reis in Peru van ongeveer 3 weken, willen we ook heel graag de 4-daagse Inca Trail doen. Nu, ik ben helemaal niet zo sportief als mijn vriend. Omdat ik na wat verhalen en ervaringen gelezen te hebben, over hoe zwaar de trekking wel is en etc, zit ik met een hele hoop vragen en twijfels. Ik wil deze tocht heel graag doen, het moet echt de moeite waard zijn, maar kan ik dat wel aan? Is deze tocht echt zo zwaar, of is dit overroepen? Wat als je na pak weg 2 dagen echt niet verder meer kan? Wat als je teveel last krijgt van hoogteziekte? Zijn hier mensen die deze tocht al hebben gedaan, en me meer informatie kunnen en willen geven en hun ervaringen willen delen? Het komt er op neer dat ik mezelf echt wil overtuigen om aan dit stukje avontuur van mijn reis te beginnen.

Alvast bedankt!
HendrikHerman
Reiziger

Re: Inca Trail Peru

Bericht door HendrikHerman »

Ik heb zelf de Inca Trail niet gedaan maar heb genoeg mensen ontmoet die de Inca Trail wel gedaan hebben, die echt niet bijzonder sportief waren. Als je gezond bent en je hebt de wil om het te doen, dan zal het echt wel lukken. Dit komt overeen met de adviezen die op de diverse internet fora te vinden zijn. Je kunt trouwens voor vertrek naar Peru je alvast wat voorbereiden door flinke wandelingen te maken.
Wat hoogteziekte betreft, het is zaak dat je de Inca Trail niet direct na aankomst in Cusco gaat lopen, maar eerst een paar dagen rustig aan de hoogte went. Er is in Cusco en omgeving genoeg te doen.
Verder hangt het van het seizoen af. In de regentijd (ongeveer van november tot maart) is de trail natuurlijk zwaarder dan in de droge tijd.
heidi01
Vakantieganger

Bericht door heidi01 »

Gewoon doen!

Ik ben ook niet bijzonder sportief en ik heb geen problemen gehad. Ja ik heb ook soms gevloekt en staan puffen, maar het is echt wel de moeite waard!

Nu ik ben onderweg wel veel reizigers tegengekomen die alle ruïnes gewoon passeerden en niet eens de moeite namen om te stoppen. Als dat je niet interesseert moet je hem echt niet doen en gewoon de trein nemen naar machu picchu.

Comfort valt al bij al wel mee. Je hebt overal (franse) toiletten, douchen is een andere zaak. Op twee kampsites kan je wel douchen (maar dat is koud water en betalend).

Gouden raad: vraag aan je gids om elke dag vroeg te vertrekken zodat je de andere groepen voor bent. Dan kan je op het gemak wandelen én kan je op je gemak een aantal ruïnes bezoeken.
Appieke

Bericht door Appieke »

Wat leuk om iemand te horen die de Trail zelf gedaan heeft :) ik hoor langs alle kanten andere verhalen.. Is dag twee de zwaarste dag? Heb jij veel last gehad van hoogteziekte? Ik ben al volop aan het trainen en aan het werken aan men conditie, dus moet wel lukken :p Via welke organisatie ben jij naar Peru gegaan, of heb je alles zelf geregeld?

Bedankt!
heidi01
Vakantieganger

Bericht door heidi01 »

Dag twee is idd het zwaarste. Dat is een stevige klim naar boven. Maar eens je op de top staat (4200m) ben je dat snel vergeten. Dag 1 en dag 3 zijn heel goed te doen. Dag 4 de laatste loodjes zijn ook goed te doen (alleen moet je dag 4 heel vroeg op staan).

Ik heb weinig last gehad van de hoogte, alleen een beetje hoofdpijn. Maar wij waren al een tijdje op hoogte voordat we vertrokken. Ik zou zowiezo een doosje diamox meenemen tegen de hoogte.

Als ik je een tip mag geven, neem vochtige baby washandjes mee. Dat is compact en dan kan je je toch iets opfrissen als je geen koude douche wil nemen.

Wij hebben onze hele reis door een belg die in Lima woont laten regelen www.safeinlima.com. Als je echt de inca trail wil doen mag je niet te lang wachten met reserveren. De permits gaan snel de deur uit!
Appieke

Bericht door Appieke »

Bedankt voor de tips! We waren op de hoogte dat de reserveringen beperkt zijn en dat we niet te lang moeten wachten, een dezer dagen leggen we vast :)

Groetjes, en echt bedankt!
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Waaat? Moet je de trail verplicht lopen met een hele groep en moet ik zo'n 300-400$ betalen voor een gids en overnachting?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
heidi01
Vakantieganger

Bericht door heidi01 »

ubiytsa schreef:Waaat? Moet je de trail verplicht lopen met een hele groep en moet ik zo'n 300-400$ betalen voor een gids en overnachting?
De trail kan je enkel in groep doen. Per vertrek lopen 500 toeristen en gidsen-dragers de trail. Meer mensen worden niet toegelaten.

In die 300-400$ zitten ook nog wel dragers van materiaal, heb je koks die je eten maken (3x/dag). Je tent wordt gedragen, elke dag opgezet & afgebroken.

Dat geld is niks te veel hoor. Ik voelde me behoorlijk schuldig toen ik de dragers gepakt en gezakt zag vertrekken met onder meer eten voor 4 dagen, tenten, gasfles, fornuis, bestek, pannen, ...
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Is er ook een alternatief dat je met de trein erheen gaat en ergens in de buurt een minder toeristische trail hebt met ruïnes zonder zo'n absurd hoog bedrag te betalen?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Plaats reactie