Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
menasil
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door menasil »

WizardOfOss schreef:Geinig, dat artikel! Maar hebben ze je niet uitgenodigd (op kosten van de Kazachse schaatsbond uiteraard) een keer de faciliteiten daar te komen bekijken? :+
Nee, maar als ze het een keer voorstellen, maak ik er graag gebruik van ;) Het meest hilarische is nog dat ik nooit officieel geinterviewd ben... het is een samenraapsel van gesprekken die ik her en der heb gevoerd.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Kon zo gauw geen Engelse versie vinden van het artikel, dus kon het niet lezen : (
Maar wel een superleuke foto, Menasil! Staat je goed, die rode muts hihi

Als ik van schaatsen hield, zou ik ook voor Polen zijn. Rood is toch mooier dan altijd maar dat lelijke oranje, hè...
grapje
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Google translate was mijn beste vriend.... ;)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik ben op moment Milaan - San Remo, wielerwedstrijd aan het kijken, man man wat is het daar slecht weer en koud ;) Ben blij dat ik op mijn eigen tochtje gisteren het iig droog had.. met 7 graden was het nog steeds niet warm, maar die omstandigheden in Italië nodigen echt niet uit tot fietsen ;) Van mij mag wat dat betreft de zomer snel komen, lekker fietsen en aangezien ik de elfstedentocht wil gaan fietsen op 20 mei moet er nog heel wat getraind worden ;)

Vanavond gaan we met een groepje van couchsurfing bordspelletjes spelen dus mijn weekend is heerlijk =)

Hoe is jullie weekend?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Geen leuk weekend gehad, ik ben ziek. Blaasontsteking, wat kan dát pijn doen. Antibiotica werkten niet, nieuwe antibiotica gekregen. Gelukkig nu geen koorts meer, anders had ik naar het ziekenhuis gemoeten....

Met de blaas gaat het nu ok, maar door de zware antibiotica heb ik nu erge diarree :(

Op tv is een of ander programma van een Nederlands meisje wat een relatie heeft met een Balinese jongen. Allerlei rituelen komen voorbij. Heimwee naar m'n dorp en familie.

Verder gaat alles goed ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Gisterochtend hebben we onze nieuwe stoelen opgehaald, we zijn er erg blij mee!! Gisteravond moest mijn korfbalcluppie een belangrijke wedstrijd spelen, ze konden zaalkampioen worden en dat zijn ze uiteindelijk ook geworden. Ik speel nog geen wedstrijden, ik was supporter haha. Daarna volgde uiteraard een gezellig aftermatch in de kantine :P En vandaag heb ik, op wat dingetjes voor school en een lange wandeling na, niets gedaan.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Ook wij hebben een tof weekend achter de rug...een vriend van ons is het weekend langsgekomen. Binnenkort verhuizen ze naar Engeland. 't zal dan raar zijn om hem niet meer zo dichtbij te hebben. Maar ik ben blij voor ze.
Dit weekend veel gepraat, gerelaxed, voor tv gehangen, lekker gegeten, nog wat aan mijn foto albums gewerkt.
Het schiet goed op. Ik ben ook aan het uitkijken naar ons reisje naar slovenie. 't komt er bijna aan. Joepie!!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

zaratoestra schreef:Ik ben ook aan het uitkijken naar ons reisje naar slovenie. 't komt er bijna aan. Joepie!!
Jaloersssss!! Wij moeten nog een maand of vier wachten voordat we er weer naar toe kunnen. Veel plezier!!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Zaterdag naar een boekenfair geweest en flink wat boeken ingeslagen. Ze hadden er zelfs Pluk van de Petteflet! :)
's Avonds wilden we Japans eten. Online een restaurant gezocht en gevonden. Niet al te ver van huis dus lopend er naar toe. Google maps zit er hier altijd een paar 100 meter naast; door verkeerd te lopen vonden we het restaurant. Bleek het gesloten te zijn! (out of business)
Toen maar verder gelopen naar Sanlitun, het Japanse restaurant daar had een wachttijd van een uur :(

Zondag op fietsenjacht gegaan en fietsen gekocht. Erg blij mee! Moet wel wennen, want heb van een half uurtje fietsen al last van m'n billen ;)

Verder begint vandaag mijn online travel writing course. Heb daar heel veel zin in!
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@Jenny, Beterschap!!
@Yvonnetje, waar doe je de online travel writing course?
@Reismeis. korfbal blijft leuk, mijn zusje en haar vriend spelen in het eerste van mijn ouderlijk dorp dus ga daar ook wel eens kijken als ik in de buurt ben ;)

De spelletjes avond was echt super gezellig.. we hadden een soort jenga met vragen, wat erg leuk is om elkaar wat beter te leren kennen ;)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Jenny, beterschap en sterkte! Zag wel dat je huisje klaar is :) alhans de verbouwingen :D

Klinkt voor de rest allemaal als fijne weekenden :)

Ik ben zelf wel redelijk opgeschoten in huisje. Nog wel wat dozen te gaan, maar ben een heel eind opgeschoten! Gisteren even uitgewaaid in Zeeland. Was nodig,ben supermoe de laatste tijd.

Verder krijg ik deze week een acurate vertaling van het artikel. Vrouw van collega kan Russisch :D
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

@Sander ik heb je vraag even een eigen topic gegeven:
bankpas-verloren-waar-naar-toe-sturen-t26111.html
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Vandaag, na een hele lange werkweek, eindelijk eens dagje voor mezelf! De hele week stond in teken van nieuwe krappe deadlines en heb twee avonden overgewerkt. Nou ja een avond viel het overwerken mee maar omdat ik nog zo'n 1,5 uur reistijd had, was ik toch wel weer laat thuis. Vandaag dus weinig zin om ook nog iets nuttigs te doen... voornemen om verder te gaan in m'n huisje is dus niet echt geslaagd (behalve dan dat ik wat handige spulletjes heb gekocht). Oh en mijn toilet gerepareerd. De verbinding tussen de drukknop en het systeem dat er voor zorgt dat er wordt doorgetrokken, was even kapot maar nu doet alles weer. Ik blij want dacht dat de schade veel erger was haha.

Vanavond ga ik naar een improvisatieavond voor het goede doel :D Collega's van me doen mee. Nu is er een ziek geworden, dus dat is wel jammer. Morgen deels schaatsen kijken voor de televisie, deels verder met het huisje.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben geslaagd voor een EFR! Dit is zeg maar een EHBO-cursus voor die o.a. duikprofessionals moeten volgen. Aangezien ik ook al een EHBO-cursus van het oranje kruis heb met jaarlijkse herhalingen stelde dit weinig voor...

Nu lig ik lekker op de bank. Sinds gisteren eindelijk niet ziek meer (toch bijna een week thuisgeweest), maar man-o-man wat heb ik een last van (waarschijnlijk) de bijwerkingen van de antibiotica die ik nog altijd moet slikken.

Goed dat je de wc onder handen hebt genomen, Menasil. Dat zijn van die klusjes die soms dreigen te blijven liggen :)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Gefeliciteerd Jenny!

Heb afgelopen week goedkeuring gekregen voor twee vakantieperiodes: de week rond Koninginnedag, en de eerste twee weken van augustus. Die laatste twee weken zijn voor Japan, maar dat andere weekje was het eigenlijk de bedoeling eens thuis te blijven en wat dingen te doen die ik al jaren vooruit schuif. Maar nu zag ik dat er dan ook een autosalon in Shanghai is, een stad die ik sowieso eigenlijk al een keer zou willen bezoeken. En dan begint het toch wel weer te kriebelen...
Plaats reactie