Mooie stranden Vietnam beneden Ho Shi Min

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Valb
Vakantieganger

Mooie stranden Vietnam beneden Ho Shi Min

Bericht door Valb »

Hoi! Mijn vriend en ik gaan dit jaar naar oa Vietnam. We beginnen bij Ho Shi Min en willen daarna naar beneden, paar dagen relaxen voordat we naar Cambodja gaan. Weten jullie een leuke plaats? En wat zijn de reisafstanden? Met bus of privétaxi is geen probleem.. Thanks!
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Re: Mooie stranden Vietnam beneden Ho Shi Min

Bericht door lisette-van-beek »

Jullie gaan dus enkel zuid Vietnam bezoeken? Juist als je wat noorderlijker gaat heb je veel plaatsen waar je stranden hebt. De bekendste zijn Nha Trang, Mui Ne en Hoi An.
Wil je alleen maar zuidelijker dan HCMC, Dan is Phu Quoc island een goede optie voor mooie stranden. Ik ben er zelf niet geweest maar ik heb er goede verhalen over gehoord. In Cambodja zijn trouwens ook leuke plekjes voor een paar dagen strand.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Phu Quoc is nu nog leuk. Er wordt veel gebouwd dus de massa toerisme komt er aan (als die er nog niet is.)
In het westen op Phu Quoc heb je de meeste hotels en het dorpje, Duong Dong is leuk om een keer doorheen te lopen. Het oosten is nog het minst ontdekt en daar heb je heel mooie stranden en baaien. Zeker de moeite waard om een keer heen te gaan of wellicht daar een overnachting te vinden.

Wij zijn er in 2011 geweest en erg lekker gehad met over het strand slenteren en eten en drinken in de kleine achteraf gelegen eettentjes.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Valb
Vakantieganger

Bericht door Valb »

Thanks voor de tips!

Wij hebben ongeveer een weekje voor Vietnam en gaan na 2 dagen Ho Chi Minh vliegen naar Phu Quoc. Hierna willen wij graag naar de Ankhor Wat met de prive taxi. Weten jullie of dat te doen is? Hoelang zal dat duren?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Je kunt naar Phom Phenh gaan en dan de gewone bus nemen die vrij goed zijn daar. Naar Angkor Wat het is ongeveer 8 uur rijden met de bus. Dus hier zou je 1 dag voor moeten uittrekken. Je zult flink betalen als je dit met een taxi zou willen doen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Val.B schreef:Thanks voor de tips!

Wij hebben ongeveer een weekje voor Vietnam en gaan na 2 dagen Ho Chi Minh vliegen naar Phu Quoc. Hierna willen wij graag naar de Ankhor Wat met de prive taxi. Weten jullie of dat te doen is? Hoelang zal dat duren?
Ik twijfel of dat te doen is binnen een dag. De meeste mensen maken een tussenstop in Phom Penh of gaan vliegen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Je hebt een week voor Vietnam. Hoelang voor Cambodja?

Wij vonden de boottocht over het Tonlesap meer erg leuk en mooi. Vanuit PP kom je dan aan nabij / in Siem Reap. Dus eerst vliegen naar PP en dan de boot. Kost je wel een dag maar je ziet veel van het waterleven.

Door eerst naar PP te vliegen kan je nog even een indrukwekkend bezoek brengen aan de Killing fields en Tuol Sleng. Daarna bijkomen en lekker genieten van een Cambodjaans BBQ (erg lekker) in Frizz restaurant (nabij Royal Palace).

Veel plezier met voorbereiden.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Valb
Vakantieganger

Bericht door Valb »

We hebben een weekje voor Vietnam en 2/3 dagen Cambodja, vooral voor Ankor wat.. We willen vliegen van Hcmc naar Phu Quoc.. Vanaf daar door naar Siam Raep.. Vliegen is erg duur dus dat zal de bus worden.. Daarna willen wij terug Thailand in, ko kood, ko chang etc..
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Vliegen kost circa 205 euro p.p. van Phu Quoc via HCMC naar Siem Reap is redelijk prijzig ja. Maar je wint er wel een dag mee, in 4 uur ben je op de plek van bestemming. Vanaf Phu Quoc zal je met de boot (weet ik niet zeker of dat kan) of vliegtuig het eiland af moeten. Kost ook geld en tijd om vervolgens een bus te pakken. Je ziet wel meer van het leven.

Hier meer info over de busrit tijden. Ik weet niet of de tijden kloppen maar de reisafstand zal niet veel veranderd zijn vermoed ik zo 8)7 . http://www.seat61.com/Cambodia.htm#Saigon to Phnom Penh

Persoonlijk zou ik vliegen maar kan niet in jouw portemonnee kijken ;-) Maar ik hou ook niet van bussen.
Valb
Vakantieganger

Bericht door Valb »

Die site had ik ook al gezien, thanks! Wij vliegen al van Hcmc naar Phu quoc.. Misschien dat ik toch wil kijken voor een prive taxi tegen die tijd.. Ben ik nog goedkoper uit dan vliegen en lijkt mij dat het ook iets sneller is dan de bus.. Ik ga in september pas dus alle tijd voor researche ;)
Plaats reactie