Huis verhuren voor 1 jaar

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Merelvanw

Huis verhuren voor 1 jaar

Bericht door Merelvanw »

Hallo allemaal !

In de herfst wil ik voor een jaar gaan wonen en werken in perth Australië .
Nu heb ik besloten om mijn huis te gaan verhuren deze periode. De berichten en meningen op het internet maken mij alleen nogal verward... Wat te doen?!
Het betreft een koophuis ( appartement )
Hebben jullie ervaringen ?! Wat wel wat niet te doen?
Ga mij sowieso niet uitschrijven bij GBA en zal de hypotheek verstrekker niet inlichten over de onderhuur ( deze tips waren al vrij duidelijk op het internet )
Wat ik mij ook afvraag hoe zit het met de belasting en hypotheekrenteaftrek ?! Alle maar dan ook alle bruikbare tips zijn welkom ( financiën, verhuurmakelaars, ervaringen enz )

zaratoestra
Reisexpert

Re: Huis verhuren voor 1 jaar

Bericht door zaratoestra »

het is ook belangrijk om te weten of je uit nederland of belgie komt. Aan je bericht te zien, vermoed ik Nederland
Merelvanw

Bericht door Merelvanw »

zaratoestra schreef:het is ook belangrijk om te weten of je uit nederland of belgie komt. Aan je bericht te zien, vermoed ik Nederland
Klopt, ik kom uit Nederland.....
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

tja, dan kan ik je niet helpen...regelgeving in Nederland is anders dan in Belgie. Volg je buikgevoel en zorg vooral dat alles netjes op papier staat
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Geef in ieder geval wel je opstalverzekeraar door dat je het huis onderverhuurt. Als je dta niet doet en er is schade is de kans groot dat ze niet uitkeren.
Plaats reactie