ING klanten kunnen al maanden niet pinnen in buitenland

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
wim van brink
Wereldreiziger

Bericht door wim van brink »

Heb afgelopen vier weken een reis door Sri Lanka gemaakt en probleemloos met mijn ING pas geld uit de muur kunnen halen en op het vliegveld van Dubai zelfs kunnen pinnen.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: ING klanten kunnen al maanden niet pinnen in buitenland

Bericht door stevenl »

wim van brink schreef:Heb afgelopen vier weken een reis door Sri Lanka gemaakt en probleemloos met mijn ING pas geld uit de muur kunnen halen en op het vliegveld van Dubai zelfs kunnen pinnen.
Kan kloppen, het artikel zegt ook 'China'.

Ook in Thailand hoor ik regelmatig van problemen met ING passen trouwens.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

De titel van het artikel is 'in het buitenland'. Het zou duidelijker zijn als daar zou staan 'in China'. Of desnoods 'soms in het buitenland'.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Dit antwoord van ING kreeg ik gisteravond in mijn mailbox n.a.v. het artikel hierboven:

"Wij raden aan contact op te nemen met onze Alarmlijn. Onze 24-uurs Alarmlijn is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar op telefoonnummer +31(0)58 212 60 00. Onze collega's van de Alarmlijn helpen graag verder bij problemen ondervindt met de Betaalpas of Creditcard in het buitenland. Wanneer het bij meerdere Geld- en Betaalautomaten niet lukt om de Betaalpas te gebruiken, is het eventueel mogelijk via de Alarmlijn 'Emergency Cash aan te vragen'. Emergency Cash is een service voor klanten die direct geld nodig hebben in het buitenland en hiervoor niet gebruik kunnen maken van hun huidige Betaalpassen en Creditcards. Via Emergency Cash zorgt de ING ervoor dat u binnen 15 minuten over contant geld beschikt in het land waarin u zich bevindt."
Evelien1983
Wereldreiziger

Bericht door Evelien1983 »

Ik heb nooit problemen gehad en zit al jaren bij ING. Dubai was mijn laatste reis (dec 2012) en ook daar heb ik probleemloos geld kunnen pinnen.

Anyway, het lijkt me verdomd lastig als je op reis bent en je kunt geen geld pinnen, dus hopelijk wordt dit snel opgelost en kan iedereen weer zorgeloos op reis! (Y)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb vorige maand in Barcelona ook geen problemen gehad. In oktober in Krakaw niet en in de zomer in de Filipijnen, Singapore, Indonesie en Maleisie ook niet.
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Evelien, ik had in Namibie, Egypte, Argentinie en Ethiopie etc ook geen last met mijn nieuwe ING pas. Maar het gaat hier in deze topic om China. En ik vind het vervelend om tijdens mijn vakantie met veel cash op zak te lopen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Maaike T schreef:... Maar het gaat hier in deze topic om China. ...
nogmaals, kan iemand de TITEL dan even aanpassen????
norb

Qreply

Bericht door norb »

lieve jenny, als je het artikel gelezen had dan was je in de eerste 2 regel deze zinnen tegen gekomen.
"Sinds september 2012 is er met geen mogelijkheid geld uit de muur te halen door reizigers in China met een ING bankpas of creditcard. Alle bankpassen zijn "geblokkeerd" en kunnen geen geld opnemen in China. "
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb het artikel gelezen. China is buitenland maar niet elk buitenland is China. Uiteraard moet de artikel van een artikel pakkend zijn, maar ik ben van deze site meer gewend dan telegraaf-niveau.
norb

Bericht door norb »

jenny als je verdiept in de problemen die er zijn zul je zien dat er velen in amerika cannada afrika thailand philipines nederland belgie duitsland frankrijk enzo kan ik door gaan. problemen hebben met hun ing pas. ik ben blij dat jij bij die gelukkige hoord die er geen problemen me hebben. dan komt meteen de ham vraag heb je een oranje of blauwe pinpas en sinds wanneer is die ingebruik genomen. ben je ooit in azie geweest en heb je de pas daar gebruikt. zoja welke landen of land. a.u.b. geen antwoord op ing medewerkers niveau. bedankt je bent een schat
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb een oranje pas en kom jaarlijks in Azië. In 2012 kunnen pinnen in Singapore, Maleisië, Indonesie en de Filipijnen plus de nodige Europese landen.
norb

Bericht door norb »

kijk jenny jij was in 2012 in azie en dit probleem speelt sinds sept 2012. waar was jij toen????. ik denk thuis. en waar was ik juist ook thuis. maar waar is mijn thuis. fout. mijn thuis is in China, in Nanning. daar woon ik. daar maak ik elke dag de problemen met het ing oranje pasje mee. elke dag weer op nieuw jenny, dat is wat anders dan dat mammie je boter hammetjes voor je klaar maakt en je 1 keer per jaar met vacantie gaat. en als je eens gaat googlen dan zie je dat het oranje kreng al sinds 2009 hele volksstammen de keel uithangt omdat het niet werkt. dankje jenny, maar lees in het vervolg de artikeltjes goed.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

norb schreef:kijk jenny jij was in 2012 in azie en dit probleem speelt sinds sept 2012. waar was jij toen????. ik denk thuis. en waar was ik juist ook thuis. maar waar is mijn thuis. fout. mijn thuis is in China, in Nanning. daar woon ik. daar maak ik elke dag de problemen met het ing oranje pasje mee. elke dag weer op nieuw jenny, dat is wat anders dan dat mammie je boter hammetjes voor je klaar maakt en je 1 keer per jaar met vacantie gaat. en als je eens gaat googlen dan zie je dat het oranje kreng al sinds 2009 hele volksstammen de keel uithangt omdat het niet werkt. dankje jenny, maar lees in het vervolg de artikeltjes goed.
Als je niet normaal kunt communiceren spaar ons dan je reacties hier en kom dan svp niet op deze site. Tot op heden alleen maar cynische opmerkingen van je gelezen hier.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Norb, praat eens met Yvonne over het openen van een Chinese rekening als je er woont.

norb schreef:.....in amerika cannada afrika thailand philipines nederland belgie duitsland frankrijk enzo ...
Dit klinkt echter alsof je de laatste maanden helemaal niet in China hebt gewoond ?!?!
Plaats reactie