Drie weken naar Indonesie

Stel hier je vragen over Indonesië.
Jenny
Reisexpert

Re: Drie weken naar Indonesie

Bericht door Jenny »

Ik heb zowel Sulawesi als Sumatra bezocht in combinatie met Bali en Lombok. Kan beide.

Voordeel van Sulawesi is dat er directe vluchten naar Bali zijn, maar overstappen in indonesie is eigenlijk nooit een probleem.

Beide eilanden zijn mooi, en beide eilanden zijn te groot om te ontdekken in 3,5 week. Laat staan in combinatie met Bali en Lombok.

Op Bali en Lombok kun je je eigenlijk ook wel 3,5 week vermaken. Je zult dus moeten kiezen wat je écht wilt zien.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Gelukkig zijn wij niet de enige die wikken en wegen m.b.t. de planning ;) . Kiezen blijft altijd lastig, blijkt maar weer.

Wij hebben inmiddels een globale route uitgedacht voor onze reis volgend jaar; starten in Java (2 weken) en dan via Bromo, Kawa Ijen door naar Bali (2,5 week). Als we in de 2,5 week Bali nog tijd over hebben willen we nog een paar dagen naar de Gili-eilanden en/of Lombok. Maar die ruimte laten we eigenlijk open voor 'als het lukt'. Dit geeft ons de ruimte om op een andere plaats langer te blijven als we het daar erg naar ons zin hebben.

Hierbij gaan we er vanuit dat we een maand in Indonesië zijn. Maar de kans zit er ook in dat we geen maand vrij kunnen krijgen en dan zal het schikken worden naar een reis van 3 weken. In dat geval hebben we al besloten onze drie weken aan één eiland te besteden. Omdat wij echte snorkel liefhebbers zijn, zal dit waarschijnlijk Bali worden. Wij durven het i.i.g. niet aan om 3 eilanden in 3 weken te 'proppen'. Uit onze Australië ervaring zijn we inmiddels zo wijs geworden dat veel zien in korte tijd leuk en indrukwekkend is, maar dat je nauwelijks de kans krijgt om stil te staan bij wat je allemaal gedaan hebt. Dat gevoel komt dan deels later pas (als je alweer thuis bent) :{ . Al was Australië ook wel een klein beetje uitzondering, omdat wij het gevoel hadden 'once in a life-time'. Gelukkig is Indonesië beter betaalbaar en hebben wij dat gevoel een stukje minder.
bernou

Bericht door bernou »

door Jenny » 27 feb 2013 03:46

Ik heb zowel Sulawesi als Sumatra bezocht in combinatie met Bali en Lombok. Kan beide.

Voordeel van Sulawesi is dat er directe vluchten naar Bali zijn, maar overstappen in indonesie is eigenlijk nooit een probleem.

Beide eilanden zijn mooi, en beide eilanden zijn te groot om te ontdekken in 3,5 week. Laat staan in combinatie met Bali en Lombok.

Op Bali en Lombok kun je je eigenlijk ook wel 3,5 week vermaken. Je zult dus moeten kiezen wat je écht wilt zien.
Ja ik weet dat ik zelfs 2 maanden best zou vermaken op alleen Bali en Lombik haha. Alleen het lijkt me wel leuk een beetje een leuke combi te maken in 1 vakantie. Dus dan bijv. west-sumatra en bali/lombok. Daar neig ik nu toch naar. Is het niet zo dat er vanaf Medan / Panang direct op Bali wordt gevlogen?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bernou schreef: Is het niet zo dat er vanaf Medan / Panang direct op Bali wordt gevlogen?
Voor zover ik weet moet je via Bandung (lastig), Jakarta, Yogya of Surabaya.

Ik heb ik 2011 het westen van Sumatra bezocht. Daar heb ik 2,5 week over gedaan. Als je lange afstanden geen probleem vindt, dan zou je in een week het rondje Medan - Bukit Lawang - Lake Toba kunnen doen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Joost92

Qreply

Bericht door Joost92 »

Bedankt allen! Het blijft toch bij Java/Bali. Net tickets geboekt (eindelijk). Ben van plan om GG house in Bogor alvast te boeken voor de eerste (2) nachten. Aanrader? of iemand andere tips?
Daarna vanuit Bogor naar Yogya (bromo), wellicht met tussenstop en dan richting Bali.
Wellicht nog tips voor onderweg, tussenstops, ho(s)tels? Alles is welkom
Heb er zin in!
Joost92

Bericht door Joost92 »

Eindelijk tickets geboekt! (we vliegen 06-08 met emirates). Ik zat er aan te denken om voor de eerste (2) nacht(en) alvast GG House in Bogor te boeken, is dit een aanrader of heeft men betere suggesties?

Daarna denk ik door, via een tussenstop (nader te bepalen) naar Yogya/bromo en dan door naar Bali. Heel veel zin in!
Mocht iemand nog specifieke (voor de algemene info ga ik de fora nog eens goed doorspitten) tips hebben voor accommodatie of wat dan ook, kom maar door! alles helpt!

Dank
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Dag Joost,
Ik heb al veel goede verhalen gehoord/ gelezen over GG house in Bogor. Zoals gezegd willen wij volgend jaar naar Indonesië en ik heb dan de 'verslavende' neiging om tal van reisblogs te lezen. En ik ben dit guesthouse geloof ik wel 10 á 15 keer tegengekomen als startpunt van de Java-trip. En waarbij dit guesthouse continu wordt omschrijven als een 'paradijs' in de stad Bogor. Afijn, ik ben er zelf niet geweest, maar ik heb nu al min of meer in mijn hoofd om daar volgend jaar ook te beginnen :Y .
Groet,
Danielle
Joost92

Bericht door Joost92 »

Bedankt! dan ga ik die denk ik maar alvast boeken.. En zo'n ecotour in het Gunung Halimun National Park iemand ervaringen mee? lijkt me ook wel heel mooi.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hey Joost, ik heb de toer door Gunung Halimun National Park gedaan, erg de moeite waard (hier en daar wel wat primitief, maar als je dat niet erg vind een aanrader)
Joost92

Bericht door Joost92 »

Mooi om te horen! Doe ik die zeker ook. Voor Java ben ik er nu wel bijna uit denk ik:

Bogor > Pangandaran > Yogya > Malang > Kawah ljen en daarna door naar Bali. Wat is een beetje realistisch qua tijd om in te plannen voor deze route? Wil bij Bogor dus die homestay tour doen, en bij Pangandaran wel naar de green canyon. Malang is eigenlijk meer voor Bromo, kan eigenlijk geen plek vinden vanwaar ik beter daarheen kan..
rindubali
Vakantieganger

Bericht door rindubali »

Wil je nog een ander eiland zien, dan behalve Java, Bali of Lombok, en wil je een eiland zien, waar de cultuur nog puur is en waar nauwelijks een toerist komt, ga dan eens naar Nusa Penida, een eilandje onder Bali, nauwelijks bekend. Ik kom er altijd als ik naar Bali ga. Het is een provincie van Bali, Hindoe religie, primitief en arm, geen hotels en restaurants, geen handelaren, maar daarentegen beleef je hier nog de oorspronkelijke Balinese cultuur en leven van alledag. Ik vind het altijd heerlijk om hier te zijn.
Surf maar eens naar Nusa Penida [verwijderd].
Hans
Laatst gewijzigd door Kims op 19 mar 2013 03:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame verwijderd
Joost92

Bericht door Joost92 »

Bedankt voor de tip! Deze keer houd ik het wel bij Java & bali (ook wegens tijd gebrek) er zijn nog zoveel meer dingen die ik zou willen zien maar ga het zeker onthouden voor volgende keer!
Quvac
Reiziger

Bericht door Quvac »

wij zijn via probolingo naar bromo gegaan, zijn veel opties voor tours en overnachtingen. maar kan je niet vertellen of dit daadwerkelijk beter is dan Malang. maar gezien de mogelijkheden, wel een goede optie!
Joost92

Bericht door Joost92 »

Ga ik ook eens onderzoeken dan!

Heeft iemand ervaring met het van te voren contacten/boeken bij GG house bogor? Ik heb ze tot twee maal toe gemailed, maar niks terug gekregen. Inmiddels toch wel 1.5 week geleden oid..
Joost92

Bericht door Joost92 »

Ik heb de route die ik so far in mn hoofd heb toegevoegd als bijlage. Nu alleen Bali nog.. Waar kan ik het beste de ferry nemen vanaf Java?
Bijlagen
Route so far.
Route so far.
Screen Shot 2013-03-16 at 5.56.59 PM.png (142.45 KiB) 369 keer bekeken
Plaats reactie