3 weken Indonesie, is dit reisschema te doen?

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Roelgerrits

3 weken Indonesie, is dit reisschema te doen?

Bericht door Roelgerrits »

Hallo,

Eind maart gaan we 3 weken naar Indonesië. Het doel is lekker ontspannen (lees strandjes, snorkelen/ duiken) maar toch ook wel het een en ander zien, dus ook echt wel wat cultuur/natuur. Het idee is om Java en Sulawesi aan te doen. Plaatsen die we graag zouden zien zijn:
Op java: De borobudur en een hiking naar de Bromo.
Op Sulawesi: Togian islands, Bunaken, Tana Toraja en wellicht nog iets anders
Tot slot: Komodo island, dit zouden we ook nog graag meepikken.

Wat denken jullie, te veel of goed te doen in 3 weken? Ik weet niet of dit allemaal handig is qua route maar in princiepe ligt alles ligt nog open dus het kan alle kanten op. Alleen Bali willen we niet doen. Alle tips zijn welkom :)
Volg onze reis op: http://www.roelenannetopreis.nl! We beginnen in Hong Kong en reizen dan door China naar Tibet, Nepal, India, Maleisië en Thailand.
ubiytsa
Reisexpert

Re: 3 weken Indonesie, is dit reisschema te doen?

Bericht door ubiytsa »

Als je alleen Mt. Bromo en Borobudur wil zien zou ik niet naar Java gaan. Het eiland heeft zoveel meer te bieden dan dat en is als geheel echt prachtig. Het zou hartstikke zonde zijn om je te beperken tot dat kleine gebied op het eiland. Daarnaast is drie weken veel te kort voor deze route. Sulawesi en Java zijn hartstikke groot en je hebt aardig wat reistijd nodig om overal te komen. Zeker als je dan ook nog daarnaast wil gaan duiken/relaxen.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Deze route is absoluut niet te doen in 3 weken....

Je wilt in Sulawesi zowel naar het zuidelijke als naar het noordelijke deel van het eiland. Gezien de afstanden kun je daar met gemak al 3 weken over doen, en dan nog is het aan te bevelen om te vliegen gezien de tijd.

Ikzelf ben alleen in het zuidelijke deel van Sulawesi geweest, in Makassar, langs de zuidkust, Tempe Lake en Tana Toraja. Ik had een auto met chauffeur en heb over dit deeltje van het eiland ongeveer 1,5 week gedaan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Ik heb hetzelfde gedaan als Jenny en onze gids raadde toen aan om de volgende keer ook het noorden rond Menado te gaan bezoeken, omdat je daar heel goed kan snorkelen en duiken. De reis in Sulawesi was prachtig trouwens.
Je kunt er ook voor kiezen om na dit stukje naar de Komodoeilanden te gaan, via Bali en Flores. Daar hebben wij veel moois gezien tijdens het snorkelen.
Java is echt een hoofdstuk apart, zou ik ook een andere keer doen.
Roelgerrits

Bericht door Roelgerrits »

Bedankt voor de reacties. Ik ga maar eens wat schuiven zo te horen:-)
Volg onze reis op: http://www.roelenannetopreis.nl! We beginnen in Hong Kong en reizen dan door China naar Tibet, Nepal, India, Maleisië en Thailand.
Plaats reactie