Hee allemaal,
Na al verschillende posts hier op het forum te hebben doorgenomen ben ik benieuwd of jullie tips hebben voor mijn reisplannen. Komende zomer wil ik samen met mijn reisgenootje met de auto wat meer van Europa gaan zien. We willen zowel wat steden zien als ook lekker wat genieten van mooi weer! Het laatste deel van onze reis zal in Italië aan het Gardameer zijn waar mijn ouders zelf op vakantie zijn waardoor we daar een paar dagen langs willen gaan en (gratis) kunnen verblijven!
Onze planning:
http://goo.gl/maps/DnO7t
We willen ongeveer 22 dagen over deze reis gaan doen, dit zorgt ervoor dat we misschien niet overal alles kunnen zien maar ook weer niet te veel in de auto zullen zitten (hopen we).
Someren-Praag - 3 dagen incl reisdag
Praag-Krakau - 3 dagen incl reisdag
Krakau -Boedapest - 2 dagen incl. reisdag
Boedapest - Sarajevo - 3 dagen incl. reisdag
Sarajevo - Split - 2 dagen incl reisdag
Split - Trieste - 4 dagen doen over dit stuk (langs de kust!) en verblijven waar het mooi is (totale lengte 440 km).
Trieste- Peschiera - 4 dagen incl reisdag
Peschiera- Someren - 2 dagen reizen met een tussenstop in Zwitserland of Oostenrijk.
Vooral in het begin zijn het aantal reisdagen niet super lang, maar we zijn ook geen onwijs grote cultuur-fans dat we álles van en stad willen zien, we willen wel een leuke indruk krijgen wat er in de stad zoal te beleven is. Voor het overzicht heb ik hier rechtstreeks de route van Praag naar Krakau neer gezet, echt willen we ook Auswitz aan doen en dit op de route van Praag naar Krakau doen waarna we dan nog 2 dagen in Krakau over hebben.
Wat vinden jullie van deze planning? Hebben jullie nog tips mbt overnachtingen, plekken of bezienswaardigheden die echt de moeite waard zijn?
Groetjes, Hilde