politieke situatie Thailand & vliegtickets

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: politieke situatie Thailand & vliegtickets

Bericht door Moira »

Hallo,

Ja ik las inderdaad dat het nu ook erger is. Mensen kunnen alleen zo bang worden terwijl het vaak niet eens tegen de toerist gericht is. Daarnaast kun je je geld ook niet terugkrijgen van je vliegticket als je een anuleringsverzekering hebt want er is nog steeds geen negatief reisadvies voor Thailand.

Mijn zou het ook nooit tegen houden om toch te gaan maar goed iedereen is anders. Ik denk dat als je het echt niet wilt gewoon het beste kunt doorvliegen naar een andere plaats in Thailand.
Ik hoorde nu wel dat het in Koh Tao een dooie boel is ze hebben niets te doen omdat er niemand meer komt. Dus ze merken het wel gelijk weer.

Ik ben er zelf vanaf 1 juli weer en ik vlieg van KL naar Koh Samui dus kom niet eens in de buurt van Bangkok.

gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik vraag me af hoe verzekeringen hier op reageren. Over het algemeen vergoeden ze pas bij een compleet negatief reisadvies.
Maar nu worden alle "niet-essentiele" reizen naar Bangkok ontraden. En daar vliegt bijna iedereen op.
De grap is namelijk dat je reisverzekering wel eens moeilijk kan gaan doen als je kosten maakt als je nav die onlusten nu schade krijgt. Die wijzen dan weer wel met de vinger naar het advies van het ministerie
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

ik heb de verzekering eens gebelt. heeel boeiend :Y
Evelien1983
Wereldreiziger

Bericht door Evelien1983 »

Apart van die verzekering zeg! Maargoed het is niet anders. Ik heb in ieder geval een ticket geboekt via Air Asia naar Phuket. Tussen landing en volgende vlucht zit ruim 4 uur dus dat moet te doen zijn. Kan ik 's middags dus toch nog lekker uitslapen op het strand 8-)
Rimmeltje
Reiziger

Bericht door Rimmeltje »

Hoi,
Hmm ik zit toch wel te twijfelen nu, ik wil eind juli via Bankok naar Kuala Lumpur vliegen (mijn eerste reis haha). Ik hoor van verschillende mensen dat het allemaal best meevalt en zeker als je de luchthaven niet verlaat. Vooral ook omdat het niet op toeristen gericht is. Maar mijn reisgenoot wilt dus echt niet meer naar Bankok, ook niet om meteen door te vliegen richting KUL, wat voor mij dus best veel geld zou schelen.
En na dat stukje gelezen te hebben over de verzekeringen, vraag ik me af of ik niet toch gewoon een ticket Ams-Kul moet boeken om de problemen met omboeken en annuleren te voorkomen.
Wat raden jullie aan?
bolletjeom
Reisexpert

ik denk dat jij en / of je reisgenoot onnodig bang zijn. Er zitten momenteel duizenden toeristen in Bangkok en er komen iedere dag vliegtuigen vol binnen.
He tis nu hoogstens hinderlijk maar tegen de tijd dat het juli is moet het echt wel weer normaal zijn, hoor.
Er is ook nog niet 1 incident waarbij een toerist betrokken is geraakt

Kijk evt op vluchten van Airasia van Londen naar Kuala lumpur, Kan enkele honderden euro's goedkoper zijn (hoewel misschien niet in het hoogseizoen)
Rimmeltje
Reiziger

Bericht door Rimmeltje »

Hey, ikzelf ben totaal niet bang eigenlijk. Alle mensen die ik spreek zeggen dat het inderdaad hoogstens hinderlijk kan zijn. Maar mijn reisgenoot zag het niet zitten. Heb wat artikelen laten lezen nu en ik denk dat het wel goed gaat komen. En ik kan vanuit bankok ook eventueel meteen door richting kuala lumpur dus dat is allemaal wel te regelen.
Klopt, de vlucht naar Bkk vanuit Amsterdam met Eva Air scheelt bijna € 300,- met klm naar Kul. Het is alleen dat je dan een dag later vliegt. Heb al gekeken vanuit Londen, maar er is dan geen aansluiting vanuit en naar nederland, dus inclusief overnachting kwam het neer op hetzelfde bedrag als dat ik vanuit amsterdam zou gaan met KLM. Maar het is denk ik wel goed om me goed te laten informeren, aangezien dit mijn eerste verre reis is (Curaçao niet meegerekend)
flrmarcel

Bericht door flrmarcel »

Ik wil dit topic graag nieuw leven inblazen.

Is er iemand die recentelijk een bezoek heeft gebracht aan (één van) de vier zuidelijke Thaise provincies?
Op de site van de rijksoverheid.nl staat namelijk nog steeds of alweer een negatief reisadvies.

Moet ik het overwegen om ipv over land via de lucht Thailand te betreden?
"Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je (verkeerd) gedaan hebt, dan van iets wat je niet gedaan hebt!"
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Hoi Marcel,

Ik ben afgelopen jaar (2012) in mei met een minivan van Trang via Hat Yai naar Penang gereden en in augustus met de trein van KL naar Hat Yai en heb helemaal nergens iets van gemerkt (en met mij duizenden andere backpackers).
Eventuele onrusten spelen sowieso alleen in het zuiden van Thailand, en wel in de vier meest zuidelijke provincies.
Ondanks het feit dat westerse toeristen absoluut geen mikpunt zijn, zou ik daar persoonlijk toch niet in m'n eentje gaan rondreizen. Dat werd mij vorig jaar ook door de locals ontraden. Dat avontuur zoek ik dan ook echt niet op.
Het gaat dan vooral om het platteland en de echt zuidelijk gelegen steden. Steden als Satun en Songkhla zijn absoluut veilig, in Hat Yai gebeurt nog wel eens wat (vorig jaar april een bom in een hotel waar veel Maleisische en Singaporese sekstoeristen zaten), maar toen ik in augustus een nachtje in Hat Yai was, heb ik me absoluut niet onveilig gevoeld.
Al met al heb ik in zes maanden tijd helemaal niets meegekregen van onrusten of iets dergelijks.
Ik zou me dus absoluut geen zorgen maken en, mits de situatie niet verandert natuurlijk, gewoon lekker over land Thailand binnen tuffen!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

flrmarcel schreef:Ik wil dit topic graag nieuw leven inblazen.

Is er iemand die recentelijk een bezoek heeft gebracht aan (één van) de vier zuidelijke Thaise provincies?
Op de site van de rijksoverheid.nl staat namelijk nog steeds of alweer een negatief reisadvies.

Moet ik het overwegen om ipv over land via de lucht Thailand te betreden?
Nog steeds.

Ik zou zelf niet aarzelen om er doorheen te reizen, maar wel om er heen te gaan, dan zou ik heel specifieke informatie opzoeken over de plaatsen waar ik heenwil.
emiels
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door emiels »

Van Maleisie naar Hat Yai heb ik afgelopen september nog met de lokale bus gedaan, niets aan de hand. Wel wat meer millitairen langs de weg te zien. Als je de Bangkok Post website in de gaten houd zie je wel veel berichten dat er weer een auto is opgeblazen of een leraar is afgeschoten maar dat is, zoals eerder gezegd, vooral op 't platteland.
Steden zuidelijker dan Hat Yai zou ik inderdaad ook afraden. Vanaf Hat Yai is het zo'n 1.5, 2 uur naar de grenspost ^O^
Greed isn't going anywhere. They should put that up on a billboard across Times Square!
Plaats reactie