Ga ook eens mee Tom, je hoeft het niet altijd ver te zoeken om plezier te hebben

Ik heb zelf al best vaak met mijn ouders gereisd enz maar niet alleen. Ik heb gewoon het verstand om slechte situatie's te vermijden en heb al best veel gelezen de laatste paar weken dus dat kan me inderdaad wel helpen om me ouders te overtuigenricardobuma schreef:Hi,
Ik ben vorig jaar anderhalve maand wezen backpacken (Dubai, Singapore, Maleisië en Thailand), destijds was ik ook nog 18 jaar. Ook ik ging alleen op reis, maar je zult onderweg altijd (tijdelijke) reisgenootjes vinden. Bij de één zal het zich beperken tot een oppervlakkig gesprek, met de ander trek je een middag of misschien wel een paar dagen op.
Bij mij is alles heel goed gegaan, al moet ik wel zeggen dat ik al behoorlijk veel had gereisd (weliswaar met anderen), maar dan regelde ik ook al vrij veel. Verder volg ik een toerisme-opleiding, dus wist ik al van een hoop dingen.
Of het verstandig is? Dat kan jij zelf het beste bepalen. Je moet zelf bij je eigen nagaan of je de zelfstandigheid hebt jezelf in een ander werelddeel te redden.
Hoe je je ouders het beste kunt overtuigen? Zij kennen jou het beste, dus als jij al eerder hebt laten zien dat je zelfstandig kunt zijn is dat vast een goed voorbeeld. Daarnaast laten zien dat je al uitvoerig hebt ingelezen en voorbereid hebt.
En maak je geen zorgen over het reizen zelf in een land als Thailand. Alles is heel goed geregeld om rond te reizen en het is vrij gemakkelijk contact te leggen met anderen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten