Is een ticket het land uit nodig?
Is een ticket het land uit nodig?
Hoi allemaal,
Omdat ik er zelf niet zo goed uit kom, dacht ik laat ik het eens hier proberen!
Op't moment ben ik in Kuala Lumpur en heb daar vandaag mijn 60 dagen visum voor Indonesie opgehaald. Woensdagochtend vlieg ik naar Jakarta.
Omdat ik nog niet weet wanneer en vanaf waar ik Indonesie weer uit wil vliegen, heb ik nog geen vliegticket het land uit. Nou heb ik vanaf verschillende kanten gehoord dat je wel een ticket het land uit moet hebben om door migration te komen (of je vliegtuig in te mogen), maar ook van verschillende kanten dat het niet nodig is.
De mevrouw op de ambassade zei dat ze er bij migration wel om gaan vragen (mn ticket het land uit), maar op mijn vraag of het nodig was, of ze me anders niet het land in lieten, wist ze geen antwoord.
Mijn vraag dus, hebben jullie hier ervaring/kennis over? Wat is jullie advies, wel een ticket boeken (wat ik dus misschien niet eens ga gebruiken) of het erop wagen en zonder ticket (met met visum) te gaan?
Alvast bedankt!
Groetjes, Ela
Omdat ik er zelf niet zo goed uit kom, dacht ik laat ik het eens hier proberen!
Op't moment ben ik in Kuala Lumpur en heb daar vandaag mijn 60 dagen visum voor Indonesie opgehaald. Woensdagochtend vlieg ik naar Jakarta.
Omdat ik nog niet weet wanneer en vanaf waar ik Indonesie weer uit wil vliegen, heb ik nog geen vliegticket het land uit. Nou heb ik vanaf verschillende kanten gehoord dat je wel een ticket het land uit moet hebben om door migration te komen (of je vliegtuig in te mogen), maar ook van verschillende kanten dat het niet nodig is.
De mevrouw op de ambassade zei dat ze er bij migration wel om gaan vragen (mn ticket het land uit), maar op mijn vraag of het nodig was, of ze me anders niet het land in lieten, wist ze geen antwoord.
Mijn vraag dus, hebben jullie hier ervaring/kennis over? Wat is jullie advies, wel een ticket boeken (wat ik dus misschien niet eens ga gebruiken) of het erop wagen en zonder ticket (met met visum) te gaan?
Alvast bedankt!
Groetjes, Ela
Re: Is een ticket het land uit nodig?
Als je al een visum hebt, heb je in principe geen ticket nodig.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Waarom moet je eigenlijk bij de aanvraag dan wel een ticket het land overleggen? Maar als je het visum eenmaal hebt niet meer?Jenny schreef:Als je al een visum hebt, heb je in principe geen ticket nodig.
Meestal krijg je niet eens een visum als je geen ticket het land uit hebt....
Erik, vergeet niet dat het over het algemeen de luchtvaartmaatschappijen zijn die het moeilijkst doen. Zij moeten je immers mee terug nemen als je onverhoopt het land niet in komt. Wanneer je echter al een visum hebt, is de kans dat je bij de grens geweigerd wordt nihil, en lopen zij geen risico. Niemand zal daarom om een uitreisbewijs vragen.
Maar: probeer niet in den Haag een visum aanvragen zonder ticket het land uit, dat gaat je niet lukken!
Erik, vergeet niet dat het over het algemeen de luchtvaartmaatschappijen zijn die het moeilijkst doen. Zij moeten je immers mee terug nemen als je onverhoopt het land niet in komt. Wanneer je echter al een visum hebt, is de kans dat je bij de grens geweigerd wordt nihil, en lopen zij geen risico. Niemand zal daarom om een uitreisbewijs vragen.
Maar: probeer niet in den Haag een visum aanvragen zonder ticket het land uit, dat gaat je niet lukken!
Dat het de luchtvaartmaatschappijen zijn die weigeren dat is mij bekend, maar vind het wel vreemd dat je ook zonder vliegticket dus een visum kunt krijgen (en dat je daarna er niet meer op gecontroleerd wordt).
Je kan blijkbaar geluk hebben.
Zelf heb in ooit geprobeerd een visum te krijgen in Maleisië zonder uitreisbewijs, en dat lukte niet. Ik heb toen een bootticket gekocht, visum aangevraagd en het bootticket geannuleerd. Op het moment dat ik naar indonesie ging, had ik dus wel een visum maar geen ticket het land uit. Dat was geen probleem.
Zelf heb in ooit geprobeerd een visum te krijgen in Maleisië zonder uitreisbewijs, en dat lukte niet. Ik heb toen een bootticket gekocht, visum aangevraagd en het bootticket geannuleerd. Op het moment dat ik naar indonesie ging, had ik dus wel een visum maar geen ticket het land uit. Dat was geen probleem.
Hoi Jenny,Jenny schreef:Je kan blijkbaar geluk hebben.
Bedankt voor je antwoord! Bij het aanvragen van mijn visum hebben ze niet naar een uitreisbewijs gevraagd.
Ik ben nu dus alleen bang dat ze dat bij de grens/het inchecken gaan doen...
Aan de andere kant denk ik dus, dat het misschien ook geen probleem is omdat ik al een visum heb! Wat mij het meest logisch lijkt!
-
- Reiziger
Ik ben vorig jaar van Singapore naar Medan gevlogen. Ik helemaal moeilijk doen om van te voren een ticket te nemen om 2 maanden later vanuit Bali weer te vertrekken maar er werd helemaal niet naar gevraagd of over gesproken bij de ariline.
Ik kwam in Medan aan, betaalde voor het visum en klaar was ik. Maandje later in Bali bij extension werd er ook niet naar gevraagd.
Volgens mij hangt het er allemaal maar vanaf met wie je vliegt en waar je land.
Ik kwam in Medan aan, betaalde voor het visum en klaar was ik. Maandje later in Bali bij extension werd er ook niet naar gevraagd.
Volgens mij hangt het er allemaal maar vanaf met wie je vliegt en waar je land.
Ik ben destijds met de boot het land binnen gekomen. Er werd nergens naar gevraagd bij aankomst.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Klopt.LaosFan schreef:Ik ben destijds met de boot het land binnen gekomen. Er werd nergens naar gevraagd bij aankomst.
Officieel is een ticket het land uit vereist, maar het wordt bij de Indobesische grens niet gecontroleerd.
Wil je echter per vliegtuig het land in, dan kan je geweigerd te boarden worden zonder uitreisticket. Vanuit Europa wordt er streng gecontroleerd, en ook met Air Asia en JetStar zijn er vrij strenge controles.
Wil je een visum van 60 dagen aanvragen bij de ambassade, dan heb je óók een ticket nodig!
De boot is dus écht de enige uitzondering

Ook in Indonesie dus die vervelend regel dus. Als ik ga dan is een boot misschien dus nog het beste en dan daarna maar gaan vliegen...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
-
- Reisexpert
LF, wanneer ga je naar Indonesië en waar ga je naartoe? : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Travelator: Nog geen idee. Eergisteren een telefoontje gehad waaruit duidelijk werd dat er een kans is dat ik 3 maanden tegen vergoeding ergens zou kunnen werken als ik een goed plan in dien... Dus dat veranderd het weer.